Gå til innhold

Jenter se hit :) Nervøs høne trenger gode råd :)


Helene28

Anbefalte innlegg

Jeg er tredjegangs gravid, er i uke 18 nå. Men jeg kjenner ikke liv???? Hjeeeelp, får helt panikk. Husker ikke når jeg begynte å kjenne sparkene i de forrige svangerskapene, blir kjempe urolig. Er dette vanlig? Trodde som flergangsfødene at man skulle kjenne spark tidligere til og med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd: ta det helt med ro (så mye du kan klare da ;))

Her sitter jeg med en frisk, stor og sterk plugg på 5 måneder i fanget. Mine to små jenter kjente jeg tidlig, men denne tredje kjennte jeg ikke liv fra før i uke 22. Så det skal nok gå ser du. :)

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangs her, og har kjent mindre liv, og senere liv enn når jeg var førstegangs... Men så på ultralyden at jenta vår ligger med armer og ben mot ryggen min, så hun er jo inne helt annen position enn hva eldste jenta var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt kjent litt liv nå i uke 19, men det er bare i enkelte tilfeller og langt ifra hver dag... Det er utrolig forskjellig fra svangerskap til svangerskap når man kjenner spark så ville ikke vært urolig. Har du vært på ul enda? Kan jo være morkaka ligger slik at den demper følelsen av sparka, eller som det blir nevt her at fosteret sparker inn mot ryggen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke liv før i rundt uke 22 med nr 1. Nå har jeg skjønt at boblene jeg kjenner av og til, er babyen. Men spark og ordentlige bevegelser tipper jeg det er en stund til jeg kjenner. Er 17 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk jenter :) Godt å høre det ikke _bare er meg_ som må vente på sparka :) Har ikke vært på ul enda, skal til uka som kommer :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 18, ingen tegn til å kjenne liv.:) Men...sånn var det med førstemann og...kjente liv fra uke 20 der, og da var det ikke rolig de neste 20 ukene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 20 med tvillinger. Kjenner litt liv. Men hvor tidlig man kjenner liv avhenger litt av hvor morkaken ligger. Ligger den på fremsiden, kjenner man liv senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen jenter :D

 

Vært på ultralyd, og alt stod bra til :) En stor fin GUTT :D Har morkaken på fremre vegg, derav kjenner jeg lite liv :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 2 å kjente først lit i uke 18. Men livmora mi når nesten opp til puppene allerede, så var vel derfor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...