Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Flyttet til en ny kommune i sommer. Jeg ordnet meg jobb før vi flyttet hit. De virker veldig interessert i å ha meg i jobb der, så de ordnet med litt mer flexitid og høyere startlønn. Men for min del ga sjefen meg 1 års vikariat. Dette pga. reisevei, å at de var usikker på om jeg ville orke det i lengden. Jeg trives veldig godt, å var sikker på at jeg ville bli. Men nå er jeg mer usikker, jobbet 3 mnd. Reisevei er en ting, men bilholdet spiser opp så mye av lønna at det lønner seg jo egentlig ikke. Jeg må ha bil for å komme på jobb. I mnd. bruker jeg 5- 6000 kr. på lån, bensin og forsikring. Da har jeg ikke tatt med til veiavgift, slitasje og verksted. Jeg bruker også 50 min.- 1 t. på en strekning som egentlig bare tar 12 min. (pga. kø)!! Det gjør at jeg må levere tidlig i bhg. Men hvordan vil en arbeidsgiver se på cv'en min? I fjor jobbet jeg også bare 1 år før jeg flyttet. Men jeg har veldig gode referanser, å vet jeg vil få det her også. Men Redd en arbeidsgiver ikke vil se på meg som stabil. Men det har vært mye greier, å jeg har ikke helt funnet min plass. Eller spiller det ingen rolle, så lenge jeg stort sett har vært i jobb? Jeg skal selvfølgelig bli det året jeg har skrevet kontrakt på... Men vet ikke hva jeg skal gjøre videre.. Noen tanker?
nerdybirdy Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Hei, for en fortvilende situasjon! trives du i jobben? Hvis ja, har du muligheter til å flytte nærmere? Dersom du egentlig ikke trives nok i jobben til å flytte nærmere, ville jeg absolutt sett meg om etter noe annet. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Sykle går ikke, det er for langt. Flytte går heller ikke da vi nettopp har flyttet hit, å jeg vil ikke flytte mini igjen som skal på solen neste år. Da er det lettere for meg å starte på en ny plass. Jeg takket ja til jobben fordi det var trygt å ha noe å gå til, samt at jeg følte meg litt presset av familie til å si ja.. Jeg ville egentlig flytte, å så bruke sommeren til å finne jobb/jobbe som vikar en stund. For jeg er usikker på yrket mitt. Men så fikk jeg et tilbud, å da ble det vanskelig å si nei... Takk for svar!
Gjest Kornblå Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Hvor lenge har du vært i yrket ditt, hva gjør deg usikker på valget av yrke? Er det mulig med hjemmekontor 1 dag i uka?
nerdybirdy Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Men hva om du flytter rett før mini begynner på skolen? Da er det ca 9 mnd for deg som er tøffe nå, og så flytter dere nærmere din jobb, så du kan sykle/gå. Dette forutsetter selvsagt at det er drømmejobben, ellers ser du deg om etter noe annet. Og familiehensyn er noe de fleste arbeidsgivere forstår og godtar som grunn til at man skifter jobb. Om de ikke gjør det, vil du ikke ha dem til sjef! Masser av lykke til :-)
Netti*** Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Hva med å høre om du kan få fri bil? Jeg har pendle vei, reiser ingenting i jobben nesten men fikk bil. Helt ny. Kjørt 11 km når jeg hentet den. Får dekt service, veiavgift, bensin, vindusspyleveske, vask osv... Skatter av det men det er langt mindre. I tillegg har jeg ikke noe verditap på bil. Jeg stor trives i jobben, å vet jeg er satt pris på.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Kan du dele bilutgiftene med noen andre? Moren min pendler med bil og de er 3 som kjører sammen, hver sin uke, det hjelper mye. Du kan dele med noen på.samme arbeidsplass eller finne noen via annonse i lokalavisen.
Netti*** Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Som arbeidsgiver er det ikke så positivt at du har byttet mye jobb og ikke blir lenge i jobben. Har ansatt 4 stk siste 1 1/2 året og sett mange cv. Jeg har selv plukket ut de som har jobbet relativt kort tid på hver arbeidsplass, fordi jeg ikke vil bruke masse ressurser på opplæring på en som ikke blir i jobben.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er egentlig ikke usikker, jeg angrer på valg av yrke. Vurderer skole hele tiden, men må ha penger til det. Jeg gjør en god jobb, å jeg syns det er spennende på en måte(selve faget). Men jeg virkelig misliker det meste med min jobb i faget. Tungt å føle det sånn, at jeg har valgt helt feil. Jobbet med dette i 7 år (foruten 2 års permisjon).
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Dette er en liten privat bedrift, så hjemmekontor og bil er uaktuelt. Flytte også. Det er det jeg er redd for ja, at en arbeidsgiver skal se på meg som useriøs. Samtidig så er det en grunn til det, å jeg har ikke byttet flere jobber i samme by. Har bare opplevd mye greier, å ikke funnet ut hvor vi skal være. Men nå har vi funnet plassen å bo. Så det er jo noe Takk så mye for svarene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå