Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har vært en del på sykehuset i dette svangerskapet og siden parkeringsplassen er lengre borte enn jeg klarer å gå, har jeg ofte blitt sittende i vesterbylen på sykehuset og vente mens mannen har hentet bilen. Dette tar jo sin tid, og jeg har god tid til å studere mine medmennesker. Noe jeg har lagt veldig merke til i denne sammenheng er pasienter som står utenfor hovedinngangen og røyker. Det er mulig jeg er full av fordommer og et lite tolerant menneske, men jeg syns at fellestrekket for de som karrer seg ut for å ta seg en blås ser ganske "slitne" ut. Nå er det jo naturlig at de som er innlagt på sykehus ikke er av de mest "freshe", men man kan jo bedømme mennesker litt ut fra klær og fremtoning sånn generelt. De generer seg ikke for å stå på utstilling i shabby sykehusklær, tøfler, bustet på håret og ellers en ganske "rett fra senga" look... Jeg lurer litt på hvilken sterk kraft som får mennesker til å dra med seg stativ med medisiner, venoflon i hånden eller må bruke gåstol, krykker eller rullestol for å stå ute i 5 grader og høljregn?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Det er de du ser, de som allerede er falne eller ikke bryr seg om hva andre mener. Du ser ikke meg, for jeg kunne aldri funnet på å stå i tøflene rett utenfor inngangen til spott og spe. Syns tross alt ikke det er noe stas å være avhengig av røyk.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Røykere er de som er raskest opp av senga etter en operasjon. Det er min erfaring etter å ha jobbet på sykehus. Og joda, de ser ganske slitne ut, men det gjør man jo etter hvert når man røyker. Gussen hud og rynker, ikke veldig pent.
CaptainHindsight Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Mange grunner til at folk begynner å røyke, ikke alle er "dumme" fjortiser som vil være kule. Moren min har vært syk hele livet, og røyken har blitt som en "koseteppe" for henne. Ikke ønskelig eller bra, men slik er det bare. Mulig hun i dine øyne ser sliten ut i ansiktet pga sykdommen sin, men hun er et fantastisk smart og varmt menneske. Har du ikke lært at man ikke skal dømme folk på utseende...? Helt fantastisk å dømme folk på et sykehus forresten...
Lisjtuppa Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Hvorfor er folk så opptatt av disse røykerne?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Nikotin? Har du tenkt tanken? Har du peiling på noe som helst av avhengighet? Vet du at nikotin er på linje med heroin i grad av avhengighet? Mulig dette er årsaken, uten at jeg helt vet........... Ellers så er faktisk røykere de som først kommer seg ut av sengen etter kirurgiske inngrep, og selv om røyking liksom skal føre til tregere heling etter operasjonen, så er dette de som først kommer seg Merkelige greier, men røyken og avhengigheten fører til raskere aktivitet og dermed bedre tilheling. Jeg jobber i helsevesenet, og har flere ganger opplevd pasienter som ikke røyker og får alle de vanlige postoperative problemene - UVI, lungebetennelse og mer til. For de har ingen reell grunn og egenmotivasjon til å komme seg opp fra sengen etter operasjonen. Røykerne har sin(om enn dårlige) motivasjon til å måtte gå lange stykker, noe som hjelper på tilheling og motvirker postoperative komplikasjoner......
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har vært en del på sykehuset i dette svangerskapet og siden parkeringsplassen er lengre borte enn jeg klarer å gå, har jeg ofte blitt sittende i vesterbylen på sykehuset og vente mens mannen har hentet bilen. Dette tar jo sin tid, og jeg har god tid til å studere mine medmennesker. Noe jeg har lagt veldig merke til i denne sammenheng er pasienter som står utenfor hovedinngangen og røyker. Det er mulig jeg er full av fordommer og et lite tolerant menneske, men jeg syns at fellestrekket for de som karrer seg ut for å ta seg en blås ser ganske "slitne" ut. Nå er det jo naturlig at de som er innlagt på sykehus ikke er av de mest "freshe", men man kan jo bedømme mennesker litt ut fra klær og fremtoning sånn generelt. De generer seg ikke for å stå på utstilling i shabby sykehusklær, tøfler, bustet på håret og ellers en ganske "rett fra senga" look... Jeg lurer litt på hvilken sterk kraft som får mennesker til å dra med seg stativ med medisiner, venoflon i hånden eller må bruke gåstol, krykker eller rullestol for å stå ute i 5 grader og høljregn? Jeg lurer på hvorfor folk har en trang til å kritisere og synse om hva andre mennesker gjør. Fei for egen dør, så skal jeg feie for min. Ikke-røyker
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har vært en del på sykehuset i dette svangerskapet og siden parkeringsplassen er lengre borte enn jeg klarer å gå, har jeg ofte blitt sittende i vesterbylen på sykehuset og vente mens mannen har hentet bilen. Dette tar jo sin tid, og jeg har god tid til å studere mine medmennesker. Noe jeg har lagt veldig merke til i denne sammenheng er pasienter som står utenfor hovedinngangen og røyker. Det er mulig jeg er full av fordommer og et lite tolerant menneske, men jeg syns at fellestrekket for de som karrer seg ut for å ta seg en blås ser ganske "slitne" ut. Nå er det jo naturlig at de som er innlagt på sykehus ikke er av de mest "freshe", men man kan jo bedømme mennesker litt ut fra klær og fremtoning sånn generelt. De generer seg ikke for å stå på utstilling i shabby sykehusklær, tøfler, bustet på håret og ellers en ganske "rett fra senga" look... Jeg lurer litt på hvilken sterk kraft som får mennesker til å dra med seg stativ med medisiner, venoflon i hånden eller må bruke gåstol, krykker eller rullestol for å stå ute i 5 grader og høljregn? Jeg lurer på hvorfor folk har en trang til å kritisere og synse om hva andre mennesker gjør. Fei for egen dør, så skal jeg feie for min. Ikke-røyker Men du gjør jo ikke det? Du feier for HI dør, gjør du ikke?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har vært en del på sykehuset i dette svangerskapet og siden parkeringsplassen er lengre borte enn jeg klarer å gå, har jeg ofte blitt sittende i vesterbylen på sykehuset og vente mens mannen har hentet bilen. Dette tar jo sin tid, og jeg har god tid til å studere mine medmennesker. Noe jeg har lagt veldig merke til i denne sammenheng er pasienter som står utenfor hovedinngangen og røyker. Det er mulig jeg er full av fordommer og et lite tolerant menneske, men jeg syns at fellestrekket for de som karrer seg ut for å ta seg en blås ser ganske "slitne" ut. Nå er det jo naturlig at de som er innlagt på sykehus ikke er av de mest "freshe", men man kan jo bedømme mennesker litt ut fra klær og fremtoning sånn generelt. De generer seg ikke for å stå på utstilling i shabby sykehusklær, tøfler, bustet på håret og ellers en ganske "rett fra senga" look... Jeg lurer litt på hvilken sterk kraft som får mennesker til å dra med seg stativ med medisiner, venoflon i hånden eller må bruke gåstol, krykker eller rullestol for å stå ute i 5 grader og høljregn? Jeg lurer på hvorfor folk har en trang til å kritisere og synse om hva andre mennesker gjør. Fei for egen dør, så skal jeg feie for min. Ikke-røyker Men du gjør jo ikke det? Du feier for HI dør, gjør du ikke?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har vært en del på sykehuset i dette svangerskapet og siden parkeringsplassen er lengre borte enn jeg klarer å gå, har jeg ofte blitt sittende i vesterbylen på sykehuset og vente mens mannen har hentet bilen. Dette tar jo sin tid, og jeg har god tid til å studere mine medmennesker. Noe jeg har lagt veldig merke til i denne sammenheng er pasienter som står utenfor hovedinngangen og røyker. Det er mulig jeg er full av fordommer og et lite tolerant menneske, men jeg syns at fellestrekket for de som karrer seg ut for å ta seg en blås ser ganske "slitne" ut. Nå er det jo naturlig at de som er innlagt på sykehus ikke er av de mest "freshe", men man kan jo bedømme mennesker litt ut fra klær og fremtoning sånn generelt. De generer seg ikke for å stå på utstilling i shabby sykehusklær, tøfler, bustet på håret og ellers en ganske "rett fra senga" look... Jeg lurer litt på hvilken sterk kraft som får mennesker til å dra med seg stativ med medisiner, venoflon i hånden eller må bruke gåstol, krykker eller rullestol for å stå ute i 5 grader og høljregn? Hehe jeg synes nå dette var en underfundig betraktning, ikke på noen måte et angrep på røykere. Et ærlig spørsmål egentlig. Og jeg er eksrøyker uten å ha blitt antirøyk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå