Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Ser det er mange som er negative mot røyk her inne,både under svangerskap og utenom. Men da lurer jeg hvis det er lukten dere ikke liker,hva med enkelte utenlandske mennesker? Som stinker hvitløk og sterkt krydder og enkelte har,unnskyld ordbruken,men jævlig vond kroppslukt.. hvordan er dere ovenfor de?? er de noe bedre og ha rundt barna deres som f.eks i bhg/skole? sikkert ikke behagelig for barna og sitte sammen med noen som stinker svette,hvitløk o.s.v eller.. hva tenker dere om dette??
LuksusLiv Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Dette må vel være noe av det dummeste jeg har lest her inne.....
Chelseafan Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 bryr meg ikke så mye når jeg ikke er gravid,men nå merker jeg det veldig og blir stort sett veldig kvalm,så liker det ikke nå nei
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Bare til opplysning så er det ikke bare utenlandske mennesker som kan stinke. Har møtt etnisk norske som har stinket både hvitløk, svette og mye annet ekkelt.
Gjest Heartbroken Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Nå er det vel ikke først og fremst pga vond lukt de fleste syns at det å røyke er en dårlig idè?
Himmel og hav Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er allergisk mot sigarettrøyk, men dårlig ånde, svettelukt og hvitløk, enten det lukter av fullblods Gudbrandsdøler eller noen som nettopp kom med flyet fra Karachi, stiller ikke i samme klassen. "Liker ikke og ubehagelig" kommer ikke opp mot "tåler ikke og helseskadelig".
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Ser det er mange som er negative mot røyk her inne,både under svangerskap og utenom. Men da lurer jeg hvis det er lukten dere ikke liker,hva med enkelte utenlandske mennesker? Som stinker hvitløk og sterkt krydder og enkelte har,unnskyld ordbruken,men jævlig vond kroppslukt.. hvordan er dere ovenfor de?? er de noe bedre og ha rundt barna deres som f.eks i bhg/skole? sikkert ikke behagelig for barna og sitte sammen med noen som stinker svette,hvitløk o.s.v eller.. hva tenker dere om dette?? Kjære vene, dette kan du ikke mene? (oi det rimte Er du klar over at afrikanere/indere/pakistanere osv syns vi lukter rart også? -De mener vi lukter bleikt, og melkeprodukter. De syns vi stinker like forferdelig som vi syns de stinker. Og de aller fleste er ikke imot røyking og andre, fordi det stinker, det er vel mest den helsemessige gevinsten man har ved å ikke røyke. Har selv røyket i 14 år, sluttet forrige gang jeg var gravid, og sluttet selvsagt også nå. Denne gang har jeg som mål å ikke begynne igjen, så klart Men det er ikke fordi det stinker så, det er fordi jeg er redd for å påføre meg selv en stygg sykdom, tipper du vet navnet på den.
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Stinkar sikkert kvitløk sjølv innimellom, så det får eg nesten tole..
2barns mor Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Nå tror jeg ikke at mange er negative til røyk pga. lukten.... men det spiller vel en rolle for noen. Jeg har tidligere røykt (15 år og nå 10 mnd. røykfri). Jeg merker at det er vond lukt av andre røykere, noe jeg ikke merket så godt tidligere. I tillegg så merker jeg at selv om folk røyker ute, så blir det en litt "sur" lukt inne i huset, det sitter jo både i hud og hår den lukta. At folk stinker, har vel ikke så mye med etnisitet å gjøre har det vel? Hygiene rett og slett... krydder o.l. er en annen ting, men tross alt... bedre med hvitløkslukt enn røyklukt!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 anonym bruker: jo da,enig med deg der. men virker som folk er så innmari imot røyk og vond lukt av røyken her inne.. det er vel opp til hver enkelt sitt valg om de røyker eller ikke. føler bare enkelte innlegg her får skikkelig dritt kommentarer o.s.v fordi de sier de røyker.. er de andre her perfekte lurer jeg bare på?? trodde det var lov og spørre om hva som helst her inne,men virker faktisk ikke sånn..
Cat_Woman Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Hehe, dummeste jeg har lest i dag Liker ikke røyk, men det er ikke pga lukta.
Kortslutning Skrevet 8. oktober 2012 #13 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg tenker at i den perfekte verden så er alle de som jobber i serviceyrker både røykfri og luktfri. De er "perfekte" mennesker som ikke gjør noe galt eller sier noe galt. Men i vår verden er dette dessverre slik som kan skje. Det er aldri behagelig å være sammen med noen som lukter, hverken røyk, svette eller masse krydder. Jeg tenker at så lenge barnet takler dette greit, så får det bare være slik.. Og dessverre vet jeg om flere sykdommer som gjør at man kan få sær kroppslukt, hva skal man gjøre med de? Si de opp?? Nei... Jeg forventer ett vist nivå av renslighet hos de som jobber i barnehage og skole, men innimellom kan det være noen som lukter litt annerledes, dessverre. Hadde dette plaget ungen hadde jeg tatt det opp med styrer. Men det gjelder kun fæle kroppslukter. At noen fra "o`store utland" lukter annerledes må bare ungen lære seg å godta. Alle lukter ikke likedan.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 HALLO!!!!!!!!!! Dette blir for teit... Det er ikke lukten som er problemet med røyk. Det er det faktum at det er giftig. Foreldre, barnehagepersonell og lignende er mennesker barna ser opp til. Mennesker barna lærer av. Mennesker som er forbilder. Dersom disse røyker foran barnet blir det liksom mer legitimt. Jeg ønsker å lære barna mine fra begynnelsen at det ikke er bra.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #15 Skrevet 8. oktober 2012 enkelte har tydeligvis problem med lukta også. leste ett annet innlegg her inne i stad hvor mange var negative mot lukta og at lukta kunne smitte over til barna sine o.s.v.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #16 Skrevet 8. oktober 2012 Kan ikke si jeg liker lukten av enkelte innvandrere, men kan ikke måle seg med det som er helseskadelig.
Von Hertelhofen Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 De verste stankene jeg vet om er gammel røyklukt og parfymelukt! Ville heller vært innestengt i et trangt rom med 10 mennesker som stinket svette og hvitløk, og som nettopp begynner å slippe ut gasser fra et tidligere konsumert erte- og kålmiddag, enn en innrøyket person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå