Gå til innhold

Inspirert: Hvordan ser en vanlig uke ut for deg og mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noe felles trening på kvelden?

Trening hver for dere?

er dere hjemme hver kveld?

Hvordan er en vanlig uke for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vanlig uke for oss:

Mandag: jobb på formiddagen for begge to ( jeg jobber turnus så det hender jeg har fri, men da er det andre ting som husarbeid osv det stort sett går i.)

På ettermiddagen lager vi alltid middag sammen når mannen kommer fra jobb, deretter reiser jeg i stallen og tar med hundene på tur etterpå. Mannen er med noen dager, andre dager tar han seg gjerne en joggetur eller trener/ tar en tur til en kompis osv.

Tirsdag: Jobb på formiddagen, På kvelden er mannen på trening og jeg i stallen, tur med hunder iløpet av ettermiddagen.

Onsdag: Stort sett det samme som Mandag, lager middag sammen etter jobb men i tilleg til en liten tur i stallen, reiser jeg på trening med hundene på kvelden.

Torsdag: jobb for begge på dagen, middag lages når mannen kommer hjem,Mannen på trening og jeg i stallen, etterfulgt av tur med hunder.

Fredag: Når jeg ikke har jobbehelg er dette den typiske kjæreste/venne kvelden. Mat etter jobb, en liten tur i stallen,og deretter god mat, besøk av venner, eller reise på besøk.

Lørdag: Veldig forskjell. Noen lørdager blir det tur med bål og grilling, lunsj med venner eller jentetur til byen for en kaffe, shopping, slappe av med kjæresten,besøke venner og familie, ut å spise på kvelden, osv osv.

Søndag: Samme som lørdag.

Er såklart innom stallen i helgene også samt at hundene får sin trening og tur :)

Enkelte helger tar vi med oss telt eller lager gapahauk og sover ute med bikjer og gjerne gode turvenner.

En hektisk men fin hverdag :)

Skrevet

Vi er studenter og jobber begge to, så her er hverdagene rimelig hektiske. På dagene og kveldene er en av oss alltid på jobb eller skolen. Vi spiser altså kun middag sammen alle sammen på lørdag og søndag.

Trening gjør vi hjemme, har masse treningsutstyr.

Helgene går med på avslapping, og være sammen med familie og venner.

Skrevet

Mandag:

Mannen drar på jobb 7.45.

Jeg følger eldste i barnehagen ca kl. 08.45 og er hjemme med lillemor på 10 mnd frem til jeg må dra på jobb kl. 13.30.

Mannen har lillemor i "lunsjpausen" 13.30 - 14.30 og leverer henne til dagamamma.

Mannen henter begge barna ca 17 og lager mat.

Jeg kommer hjem 19.00 og vi spiser sammen.

Mannen jobber veldig ofte fra 20.30 og så lenge han orker (hjemmekontor).

Tirsdag jobber mannen fra 08.00-18.00 imens jeg har begge barna, men han spiser lunsj med oss ca 13. Jeg drar på jobb kl. 18.15. (Kun vaktskifte...) og kommer hjem 23.00. (Mannen jobber ofte 20.30-23.00 hvis barna sover rolig)

Onsdag jobber mannen 08.00-11.00. Jeg drar 11.30 på jobb og kommer hjem (utslitt...) 21.30. Eldste er 8-14 i barnehagen imens lille snupp er med den av oss som er hjemme.

Torsdag jobber jeg 08.00-14.00. Da er eldste i barnehagen og yngste med Pappa. Mannen jobber 14.30- 18.30 da er jeg med begge barna. Så går jeg på jobb igjen fra 18.30-20.30.

Fredag jobber han 08.00- 18.00 (spiser ofte lunsj med oss) og jeg har fri med begge barna :-)

Stort sett så jobber han eller jeg en halv dag enten lørdag eller søndag.

Vi jobber begge 80 % og har 0 fritid frem til lille snupp begynner i barnehagen i januar.

Skrevet

En vanlig uke for oss er jobb, henting og bringing av unger hit og dit, til skole, fritidsaktiviteter, venner. Så kommer innkjøp av mat, evt andre ting som vi trenger som skal kjøpes inn. Trene gjør vi 1-2 ganger i uka sammen, jeg trener 1-3 ganger i uka på formiddagene. I helgene er vi sammen med familie og venner, evt på hytta, også da ofte sammen med venner. Skikkelig A4-liv, men vi liker det sånn. :P

Og ikke minst, huarbeid, det gjør vi litt hver dag. Urk.

Skrevet

Jobb jobb jobb,stress stress stress..hater hverdagen..ikke tid til noe trening nei..og ikke noe annet heller.. Er også 8 uker igjen til fødsel så dette er utrolig slitsomt..sitter lørdagskvelden og gleder meg til neste helg allerede..

Skrevet

En vanlig uke for oss er barnehage for ungen og jobb for oss fra 07 til 1530. Så middag, leke litt, husarbeid, handling på mandager og legging av barn kl 1830. Gubben trener mandag og onsdag, jeg trener litt nå og da. Så legger jeg meg rundt kl 22 og gubben legger eg alt mellom kl 22 og 01.

Og slik går nu dagan:)

På helg finner vi på mye rart, besøk her og der, badeland, middag hos svigers og ellers koser vi oss mye hjemme:)

Vi finner ikke på så veldig mye sammen. En kino i jubelåret, en fest i jubelåret og vi gjør småting hjemme sammen.

Skrevet

Mandag: Jeg kjører 5-åringen på ballett fra 18 til 19 mens mannen er hjemme med 3-åringen og ser over leksene til 8 og 11 åringene. Når jeg er hjemme igjen er det kveldsmat og legging av barna før vi ser på 71 grader nord sammen.

Tirsdag: Mannen kjører de to eldste på turning 18 til 19 og 19 til 20 mens jeg har de to yngste hjemme.

Onsdag jobben mannen sent mens jeg har alle fire barna hjemme.

Torsdag jobber jeg kveld mens mannen har alle fire barna hjemme.

Fredag er kosedagen vår, da bestemmer barna menyen og det blir som regel taco og is.

Lørdag og søndag varierer litt fra helg til helg, men vi gjør som regel ting sammen alle sammen.

Trening er fremmedord ;)

Mannen sykler en tur etter at barna er i seng noen dager i uken og jeg trener torsdag formiddag før jobb og har gjerne en runde i lysløypa en annen dag/kveld i tillegg. Trent sammen har vi ikke gjort på mange år, det var før vi fikk barn det..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mandag våkner jeg med en enkel tanke "nå er jeg alene igjen", mandag til og med torsdag går som regel i unger, lek, husarbeid og hvile. Gutten er i bhg mandag og onsdag fast, og fredag i oddetalls uker.

Fredag går med til å storhandle (handler for en uke + av gangen) kanskje et besøk hos noen på eftan, også slapper vi av en del.

Lørdag er min dag til å stå opp med ungene, så han får sove lenge og hvile ut etter jobb uke. Og mer husarbeid på meg, han er som regel å kapper ved, mekker traktor eller annet i den duren.

Søndag sover jeg så lenge jeg vil (vel, frem til klokka 12) så må jeg opp, så han kommer seg ut å kappe mer ved/hugge trær/mekke traktor) også har vi besøk på eftan/kveld.

Jeg trener hjemme/går turer med ungene 3 ganger i uka.

Skrevet

Hverdagene er en salig blanding av middag, fottballtreninger, kor, kjøring, bringing, andre fritidsaktiviteter og kanskje et og annet besøk til besteforeldre eller venner/familie med barn. Vi foreldre trener hver for oss på kveldstid, etter barna er i seng, eller mens den andre legger. Noen kvelder jobber vi kanskje sent ( i tillegg til på dagtid). Og så skal man jo få gjort husarbeid og klesvask innimellom slagene.

Når helgen kommer står ro litt mer i fokus. Eller, vi prøver hvertfall..

Programmet varierer veldig, alt fra hytten til shopping og alt der i mellom. Late morgener med god frokost i fellesskap. Nyter!

Skrevet

Har dere noe felles trening på kvelden?

Trening hver for dere?

er dere hjemme hver kveld?

Hvordan er en vanlig uke for dere?

Felles trening?... Hvem skal passe ungene? Nei.. Men det hadde vært koselig da!

Vi har veldig forskjellige uker, men det er samtidig mye det samme som går igjen da: Jobb, hus, klesvask, middag, fritidsaktiviteter, besøk til beste og oldeforeldre osv osv.

Jeg er student, så mine uker er ganske like. Skole på dagen, hent barna, hjem. Gå tur med hunden etter at ungene er i seng. Noen dager er jeg sammen med venninner (ca 2-3 ganger i mnd.) Annen hver helg arbeider jeg. Prøver å være mest mulig hjemme. Mye som skal gjøres.

Mannen jobber 4skift. Så denne uken har han ettermiddagsskift (14-22) t.o.m Onsdag. så går han på langfri å har fri til søndag. da går han på natt.

Når han arbeider ettermiddag, så kjører han barna i barnehagen, bytter bil med meg (slik at jeg kan hente de, når jeg er ferdig på skolen, er ferdig mellom 15-16)På formidagene, vasker han klær, å gjør klart til middagen, slik at ca alt er klart når jeg og guttene kommer hjem. Så ser han sikker på tv/playstation til han drar på jobb kl 14. Jeg har middagsrester klart når han kommer hjem ca 22:15.

Når han jobber natt, så sover han ca til kl 15:00, så har vi ettermiddagene og kveldene sammen. Da lager han klart alt til barna og barnehage før han legger seg på morgenen.

Når han jobber dag, så drar han på jobb kl 06:00, kommer hjem kl 15. Da prøver vi også å ha ettermiddagene sammen.

I helgene prøver vi å komme oss ut på tur alle sammen :)

Ellers så er det jo mye annet som skjer. I denne tiden er det jakt som står i fokus. Så når mannen går på langfri, går han rett på elgjakt. Vi er alle med i Norsk Folkehjelp, så noen gang er det mye som skjer der. ja.. Ingen uker er like.. Mye må planlegges.

Skrevet

Vi driver fortsatt å har "innkjøring" i rutiner, fordi jeg har akkurat begynt å jobbe igjen. Så langt ser det litt slik ut:

Mannen jobber Man-Fre 9-17, og jeg jobber turnus -enten dagvakt eller ettermiddag/kveldsvakt (også helger).

De dagene jeg begynner 7, fixer mannen frokost, morgenstell og leverer i bhg kl 9. Jeg henter etter jobb ca 15.30.

En lett snack og leking hjemme frem til Pappan kommer hjem rett før kl 18. Da er det jubel i stua, og junior er superhappy.

Mamma får da vasket opp litt og forberedt evt middag.

Mellom 19-20 er det kveldsgrøt, badetid og legging av junior. Det er det mamma som gjør. Pappa er da ute å løper.

Hvis vi får det til spiser vi en sen middag sammen og evt ser en film.

Noen kvelder spiller mannen, og da drar han etter løpeturen og kommer ikke hjem før jeg ar lagt meg.

De dagene jeg har fri, er junior bare i barnehagen noen timer mens jeg får unna handling, vasking og annet jeg ellers ikke rekker.

De dagene jeg jobber sent leverer jeg sent i bhg og Pappa henter han kl 17. Han må da dra tidligere på jobb for å rekke å hente minsten (Bhg stenger kl 17). Han har da hele kvelden med alt det innebærer alene. Jeg kommer hjem ca 23.30

Om jeg jobber sent og Pappa spiller har vi barnevakt (en vi kjenner godt) de få timene det gjelder. Junior sover hele tiden, og barnevakten får betalt for å se tv.

Skrevet

En vanlig uke for oss ser slik ut:

Mandag: Arb, skole og bhg på dagen, hjemme ca kl 16.30. Mannen har trent på arbeid i løpet av dagen. Jeg synger i kor på kvelden.

Tirsdag: Arb, skole og bhg på dagen, hjemme ca kl 16. 5 åringen på turn fra 17 - 16. Jeg på trening fra 19 - 20.30.

Onsdag: Arb, skole og bhg på dagen, hjemme ca 16. 8 åringen på dans på kulturskolen kl 16.30 - 17.30. Jeg på trening fra 19 - 20.15. Mannen på trening fra 20.30 - 22.

Torsdag: Arb, skole og bhg på dagen, hjemme ca kl 15. 8 åringen på turn fra 16 - 17.30. 5 åringen å drama fra 17.15 - 18.

Fredag: Arb, skole og bhg på dagen. Hjemme ca kl 14.30. Jeg og mannen trener ca 1 time i arbeidstiden (vi jobber ikke på samme sted).

Lørdag: Alle 5 i bassenget på formiddagen ca kl 11 - 12.30.

Søndag: 8 åringen på barnezumba fra 17 - 18. Jeg trener samtidig. Mannen trener 20 - 22.

Mannen min reiser en del i jobben, så ofte er han borte flere uker i strekk, men det går i perioder, så ofte kan han være hjemme i flere mnd i strekk også.

Skrevet

Det samme skjer stort sett hver dag her. Mannen står opp 0545 eller 0615 og går i fjøset, jeg står opp mellom 6 og 0630, ordner meg selv og unger, kjører dem i barnehage til 8 og drar på jobb. Hjem fra jobb mellom 15 og 16. Annehver uke er det stort sett jeg som henter i barnehage også, hjem og lager middag og er sammen med ungene alene fram til 18 når mannen er ferdig med jobben sin.

Annehver uke henter han dem melllom 1430 og 1530 og lager middag, jeg kommer hjem ca 16 og da går han ut på jobb igjen fram til 18.

Så er det kveldsmat og vi legger stort sett ungene sammen.

Vi har en fast aktivitet hver i uka (musikkøvelser), men jeg har ofte et møte eller noe i tillegg. Trening? Svart samvittighet, skal ta meg på tak, men å trene sammen blir nok aldri aktuelt. Ungene har ingen faste aktiviteter enda.

Annehver uke må mannen ut igjen i 20-21-tida (fjøs) så da er jeg stort sett hjemme. Prøver å unngå barnevakt om vi kan, det blir mye av det pga jobb, møter osv ettersom mannen jobber som han gjør.

Skrevet

Typisk uke? Det varierer en del..

Mandag til Torsdag:

Jeg er hjemme om dagene i permisjon med gutten min på 9 mnd. Gjør husarbeid, triller tur, slapper av, leker..

Mannen kommer hjem 16.30, da står middagen klar hjemme, eller så drar vi å spiser hos svigerforeldrene mine. Så er det le og kos, avslapping og rydding før gutten går i seng. Resten av kvelden rydder vi klart til neste dag, slapper av hjemme og ser en god film. Jeg trener noen dager i uken på kveldstid og da er mannen hjemme med gutten.

Fredag og lørdag lager vi ekstra god mat, finner på noe på dagtid sammen. Hyttetur, triller tur, stranda, parken, drar på besøk eller får besøk.

Søndag er vi med familie eller slapper av hjemme. Jeg trener på kveldstid.

Av og til er vi på fest eller ute på byen. Ca en gang i måneden har vi barnevakt til gutten og jeg og mannen drar på kino, bowler, eller finner på noe annet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...