Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 8 mnd, og det hender meg og faren hennes diskuterer..meeen, han har en tendens til å si til henne at "mammaen din er så dust", eller "mammaen din skjønner ingenting hun"..og jeg syns ikke det er greit at han snakker stygt om meg til henne, eller drar henne inn i diskusjonene våre. Til meg kan han si enda verre ting når hun er i nærheten, som "du er så jævla dum drittfitte" og banne og legge ut i det vide og breie... begynner å bli mektig lei!! Skulle ønske vi kunne ha en normalt fungerende diskusjon uten at det blir tatt i bruk et så stygt språk! Han har generelt elendig evne til å beherske ordvalg når han prater, og bruker ord som fitte, faen, hore osv. (kan f.eks. være i en situasjon hvis han har glemt noe hos noen eller andre hverdagslige situasjoner hvor man kan være lett irritert) i dagligtalen..noe jeg mener er ord man kan spare seg for når det er baby/barn i nærheten.. han tror hun er for liten til å skjønne noe, men jeg tror ikke det, og uansett blir hun jo større og han kan ikke fortsette å prate sånn!

Har dere noen tanker? Og vet dere om linker til sider hvor det viser at selv små barn tar skade av dårlig språkbruk, så er jeg veldig takknemlig.. virker ikke som det hjelper at jeg sier det er skadelig for henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke babyen skjønner så mye uansett

Gjest sug lut
Skrevet

Du kan ikke tilbringe livet med en preverbal idiot som ser ned på deg.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Enig med Sug lut!

Du må ikke finne deg i å bli snakket til på så nedverdigende måte, hi!

Selv om ikke ungen skjønner hva han sier så er det lite sjarmerende at dattera deres første ord er "hore".... ????

Drittfitte? Tuller du? Beklager, men det virker som han er en umoden dritt med null respekt for deg! Og hvis han har så elendig ordforråd, hvordan kommer han til å takle konflikter med datteren deres når hun blir eldre? Kommer hun også til å være ei dum drittfitte da?

Han hadde jeg nagla til veggen og satt meg i respekt, var jeg deg!

Sender deg en styrkeklem (og et spark i ræva så du skal klare å "sette han på plass".. hihi)

Skrevet

Han sier at jeg grunnen til at han sier jeg er dum/drittkjærring/fitte osv, er fordi jeg ER gal/dum/drittkjærring/fitte, med andre ord hadde han ikke kalt meg noen stygge ting hvis jeg ikke var dum/drittkjærring/fitte... Jeg tenker han skal få lov til å mene akkurat hva han vil om meg (noen ganger har jeg ikke akkurat de høyeste tankene om han heller), men jeg syns overhodet ikke det er greit at han skal si det til lille jenta vår, eller når hun er i nærheten..hun har ingenting med hans meninger om meg å gjøre! Jeg mener han kan tenke hva han vil, men heller holde det for seg selv, evt si det til meg når hun ikke er i nærheten..

HI

Skrevet

Hehe..da kom nick på også gitt (er ikke så god på dette forumgreiene).. men wtf.. spiller vel ingen rolle ;P Og det første "jeg'et" i den første setningen skulle ikke stå der..

Gjest sug lut
Skrevet

Han sier at jeg grunnen til at han sier jeg er dum/drittkjærring/fitte osv, er fordi jeg ER gal/dum/drittkjærring/fitte, med andre ord hadde han ikke kalt meg noen stygge ting hvis jeg ikke var dum/drittkjærring/fitte... Jeg tenker han skal få lov til å mene akkurat hva han vil om meg (noen ganger har jeg ikke akkurat de høyeste tankene om han heller), men jeg syns overhodet ikke det er greit at han skal si det til lille jenta vår, eller når hun er i nærheten..hun har ingenting med hans meninger om meg å gjøre! Jeg mener han kan tenke hva han vil, men heller holde det for seg selv, evt si det til meg når hun ikke er i nærheten..

HI

Hvorfor skal han få tenke eller si det i det hele tatt? Ikke undervurder hva du er verd - ingen er så verdiløse at de skal måtte finne seg i å leve med denslags.
Skrevet

Han der hadde jeg glatt gitt et realt godt spark ut døra. Selv om datteren deres fremdeles er liten er det ikke særlig sjarmerende om hennes første ord er "fitte" for det hører hun pappa si hundre ganger til dagen. Barn mimer og gjentar ord de hører ofte. Dessuten så kan barnet bli redd og usikker når han står og kjefter eller brøler på deg. Barn reagere på sånt.

Hadde uten tvil ikke funnet meg i og bli snakket til på en slik måte uavhenig om barnet hører på eller ikke, dette har faktisk med resperkt og gjøre noe han tydeligvis ikke har for deg! Møkkamann!!!!!!!

Skrevet

Dette høres ut som en meget respektløs mann (eller gutt). En som verdsetter de han er glad i vil ikke kalle sin kjære for sånne navn, og i alle fall ikke påstå at det er fordi du er dum, drittkjærring, osv.

Det høres litt ut som om du bare lar han overkjøre deg og undergrave din person og autoritet med sin drittslenging, og det fører sjelden til noe godt i lengden.

Nei, det er ikke greit å kalle den andre forelderen (eller andre for den saks skyld) negative ting foran barna, men det er i alle fall ikke greit med sånn navn i det hele tatt i et vanlig forhold med gjensidig respekt. Bank i bordet, jente! Ta en oppvask, og skrubb munnen til mannen din. Krev den respekten du fortjener!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...