Gå til innhold

400,- på konto, og 2 uker til utbetaling....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk penger i dag 4300,- 2800 av de gikk til husleie (betaler 4800, men fikk delt opp husleien denne mnd)

950 gikk til babyutstyr, som sårt må komme i hus, siden termin er om 3 uker, og da er kontoen skrapa....

Noen vi vel si at jeg kunne ventet med utstyret, men dette er kjøpt brukt, og måtte hentes på posten senest i morgen.

økonomien er helt grusom etter BF fant ut at han ville være fri og frank, får AAP på NAV etter en ulykke, denne er på ca 9500,- hver mnd, og med husleie på 4800,- og andre faste utgifter, så er det lite jeg sitter igjen med....

Har søkt om OS, men NAV har jo brukt snart 2 mnd på å behandle den, har snakket med de om min situasjon, men de svare alltid at jeg må se om jeg kan låne penger av familie og/eller venne, noe jeg har vært nødt til å gjøre.

Har heldigvis fått i hus stellebord, vogn, og i dag seng, dyne, pose.

Klær til den lille har jeg arvet og fått, så det er heldigvis i hus, men bleier, flasker, evt nan, gulpefiller, ammeinlegg etc kan jeg se lang etter enda.

Når OS kommer i slutten av mnd får jeg for 2 mnd (sep og oktober) men det hjelper så lite når regningene ligger å venter på å bli betalt...

Ikke har jeg bil, ringkontantkort på tlf, spiser billig, bruker å gå i steden for å ta buss, selv med bekkenløsning, men no er det nok, er Så sliten av dette!

Hisen sliten, ensom og ganke ulykkelig akkurat no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo snakke med sosialkontoret å få matpenger..

Skrevet

Har ingen medfølelse for deg.jeg går også på avklaringspenger og når jeg hadde overgangsstønad i tillegg hadde jeg utbetalinger på 26000 kr.så å sitte her å syte blir for dumt.skam deg i steden. mange som har det mye dårligere enn deg.

Skrevet

Jeg og tenker at du må ta kontakt med sosialkontoret, så de kan hjelpe deg litt nå i periode mens nav behandler søknaden din. Hvor lang behan.tid er det egentlig da?

Får man etterbetalt for de månedene som har gått?

Så er mitt tips, her inne er det stadig vekk mange som gir bort masse babyting, benytt deg av dette.

Skrevet

Sosialkontoret hjelper deg her

Skrevet

Har ingen medfølelse for deg.jeg går også på avklaringspenger og når jeg hadde overgangsstønad i tillegg hadde jeg utbetalinger på 26000 kr.så å sitte her å syte blir for dumt.skam deg i steden. mange som har det mye dårligere enn deg.

Skjerp deg- DU hadde 26 000 kr ja, men har HI det? Nei. Hi, foreslår at du ber om krisehjelp når kontoen er omtrent null. Ikke alle har venner og familie de kan tigge penger fra. Sosial hjelp har man krav på mens OS søknad behandles.

Skrevet

Hun har søkt om os, hun har det ikke... Litt medfølelse i stede for skarpe ord er vel mer passende.... Vet hvordan du har det nå, å få økonomien og livet på bena kan være tøft etter et samlivsbrudd og med baby på vei burde de fleste kunne skjønne at dette er tøft... Hun spurte jo om råd ikke om å bli tråkket på i en allerede kjip situasjon....

Skrevet

Hva med andre folk som må bruke mastercard for å kjøpe mat.Er så lei tigge innlegg .mange som har dårlig råd men som ikke tigger her inne.Hun vil nok få en ganske bra overgangsstønad .så tror ikke akkurat det blir noe dårlig fremover der i gården.verre når overgangsstønaden er over .det vet jeg alt om.

Skrevet (endret)

Atte hæ?

Ho skriv jo at ho ikkje har overgangsstønad! Uansett eit ufint svar..

Endret av ★
Skrevet

Let opp div babypakker som mange har, typisk apotek, rimi etc - der er det mye bra utstyr til deg pluss litt bleier.

Kjøp billigbleier!

Sett ut annonse på finn på gis bort - om noen kunne tenkt seg å donert til deg - typisk kluter, pumpe, flasker etc. Dette er utstyr som er helt greit å ha brukt egentlig, det er bare å koke det så er det jo sterilisert!

Jepp, kanskje du bør tenke overgangsstønad her og ta deg en utdannelse innen et yrke du har helse til å jobbe i om det er slik at du er på aap (uten at jeg vet hvorfor du er det selvsagt - kan jo være mange grunner til det).

Ammeinnlegg trenger du strengt tatt ikke - mine er omtrentlig ubrukte og jeg har tre barn - invester heller i en purelan-salve og kok ammebhene. Jeg bruker samme utslitte ammebher som sist også :-)

Om du får til ammingen, er det null grunn til å trenge nan :-) Så jobb heller med teknikken på dette.

Vær ærlig og åpen om økonomi når du møter andre - du skal se du møter mye forståelse - og kanskje en middag her og der av gode venner!

Skrevet

Mange som har det værre en meg, det vet jeg!

Men jeg kommer ikke til å få 26000 i OS.... Og uansett, OS kommer ikke før i slutten av mnd, så om det hdde ramla inn over 20000,- på konto så hjelper det meg ikke NO.

Sosialstønad har jeg snakket med NAV om, men behandlingstiden på den er 3 uker, så da er jeg like langt...

Skrevet

Mange som har det værre en meg, det vet jeg!

Men jeg kommer ikke til å få 26000 i OS.... Og uansett, OS kommer ikke før i slutten av mnd, så om det hdde ramla inn over 20000,- på konto så hjelper det meg ikke NO.

Sosialstønad har jeg snakket med NAV om, men behandlingstiden på den er 3 uker, så da er jeg like langt...

Dei har ikkje lov å bruke tre veker på å bestemme seg om du kvalifiserar til "hastehjelp" (hugsar ikkje ordet..).
Skrevet

så bare litt på listen av hva du har kjøpt/ fått. har du bilstol?? det er i allefall et must når du skal hjem med den lille fra sykehuset enten du tar buss el blir kjørt i bil. sjekk finn.no. mener å ha sett noen gis bort der. de er sikkert ikke de fineste, men det duger til du får kjøpt noe annet. og søk sosialen om hjelp eller et lite kriselån til du får inn aap og os.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du hadde 26 000 ja, det har IKKE hi nå, hun har 9500,- Det er en vesentlig forskjell, eller hva mener du?

HI: Gå til NAV og forhør deg der, du kan få krisehjelp og i noen tilfeller kan man få forskudd på OS.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hva med andre folk som må bruke mastercard for å kjøpe mat.Er så lei tigge innlegg .mange som har dårlig råd men som ikke tigger her inne.Hun vil nok få en ganske bra overgangsstønad .så tror ikke akkurat det blir noe dårlig fremover der i gården.verre når overgangsstønaden er over .det vet jeg alt om.

Hvor ser du tigging her? Gjør ikke jeg, hun skriver ikke et eneste sted her om at hun ønsker hjelp eller noe.. Kanskje vise litt empati for omverdenen, enn å spy ut galle

Skrevet

Vel det er det de har svart meg hver gang jeg har snakket med de....

Dette er ikke noe tiggeinlegg, har som sagt det mest vesentlige til baby, men som om man ikke har nok å bekymre seg over før fødsel, og baby kommer, så krysser jeg fingrer og bein på at han ikke kommer før termin, slik at ALT er komme i hus.

Visst fødsel starter no, har jeg da penger til taxi? Taxi til hjemmturen? slike ting en kanskje vanligvis ikke tenker på om man har "nok" penger....

Skrevet

Får jeg forskudd på OS eller et nødlån, må dette betales tilbake, får egentlig bare til svar at jeg må låne penger av fam/venner evt låne i banken, noe som ikke nytter, da inntekten min ikke er noe særlig...

Skrevet

Har du ikke familie eller venner som kan være behjelpelig med penger, mat eller at de kan skysse deg til sykehuset om du skal føde? skal du føde helt alene da?

Gå nok en gang til sosialkontoret og vis dem kontoen din og hvor lite penger du har. du må få penger til livsopphold og ikke minst til å komme deg til sykehuset.

hvor er bf? hjelper han deg ikke? du vil i allefall få bidrag der, men det hjelper ikke nå.

hvor bor du? langt unna sykehuset?

ammeinnlegg er et must egentlig, jeg melka gjennom ammeinnleggene mange ganger for dagen. så idiotisk at jeg nettopp ga bort alle ullinnleggene mine.. hvis ikke kunne jeg sendt dem til deg, for de fikk jeg ikke brukt før ammingen min tok slutt.

et tips kan være å strikke innlegg, kanskje du har noen som vil strikke slike til deg? har du snakket med venner og familie om situasjonen din?

føler veldig med deg HI, skjønner at situasjonen er deprimerende!

Skrevet

Bf, hva skal man si? han har bidratt litt med div.

Bor 15 min unna sykehus, vennekretsen er ganske liten, BF kommer sikkert til å være med på fødsel, visst han ikke er på jobb, har ei venninne som evt kan være med, så blir ikke alene.

Fam. bor lang unna, så ikke så mye hjelp å hente der, og skåner de mest mulig om situasjonen, sikkert dumt, men velger å gjøre det slik. Dette er bare en overgang til pengene kommer inn på konto, men er deprimerende, for det var ikke slik jeg såg for meg svangerskapet, og siste innspurt skulle være.

Skrevet

Hvis du har behov for ting til baby så ta kontakt med hjelp oss å hjelpe, de har avdelinger flere steder i Norge og du kan søke opp kontaktpersoner på facebook og sende privat melding. Og skulle du ikke bo i en av områdene de driver så kan det være de vet om tilsvarende organisasjoner.

Skrevet

Bor du bare 15 min unna sykehuset kan du trille tur hjem. Få noen til å komme med vognen på sykehuset.

Da trenger du ikke tenke på bilstol eller utgifter til taxi heller.

Gjest Jente07♥
Skrevet

Ja 400,- på den tiden er jo ingenting. Og du må jo kunne komme deg til føden.

NAV kan ikke kreve at du skal tigge penger av familie, og vet de gjerne tilbyr lån, men du har krav på nødpenger til mat, og det skal du motta innen et par dager. Her er det ikke 3 ukers behandlingstid.

Jeg vil gjerne hjelpe deg om du vil ta imot hjelp. Skjønner godt man ikke vil proklamere for hele familien hvor ille det står til, og det er jo mest sannsynlig bare for en kort periode, men de fleste vil nok hjelpe deg om du er åpen om det.

Bor du på sørlandet skal jeg gjerne stille opp å kjøre deg til føden, bilstol skal du gjerne få låne om du ikke har:-)

Har du noe du kan selge brukt? Det har jeg selv gjort om det er et par uker det kniper på pengene.

ønsker deg lykke til i innspurten!

Og send meg gjerne en pm om du bor i nærheten, eller om du trenger noe babyting.

Skrevet

Jeg ville hørt med familien.. Flaut og kjipt, ja, men da slipper du iallefall den evige klumpen i magen! Tror nok de er mer enn villige til å hjelpe deg nå, er jo en veldig spesiell situasjon du er i og de er fullt klar over hvor mye babyer koster ;)

Eventuelt et mini-lån i banken din? Be om time med rådgiver, forklare situasjonen, og få lånt 5000-1000? Er jo ikke så mye som skal til, før du er over kneika!

Har du mulighet til å få kontokreditt? Kredittkort? Skandiabanken sitt (hvis du har den banken) er veldig greit, rentefritt i 45 dager så så lenge du vet du har penger på vei inn er det ikke noe stress :) Kanskje banken din har noe tilsvarende?

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Sarp, så kan du få en bilstol med base av meg :) Bare brukt som ekstra i bil nr.2!

Skrevet

I morgen går du på nav og søker om nødhjelp. De har eget skjema for det. Ta med kontoutskrift som viser at du bare har 400 kr på konto. I søknaden skriver du at venter på os men får ikke svar før om 3 uker. De er pliktig til å ta imot søknaden din. Ta også med kvittering på at du har betalt husleie og legg ved den i søknaden.

Masse lykke til.

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...