Gå til innhold

Da blir det ikke ekstra pappaperm likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Så nå kan hønemødrene på DIB sove om natten, i trygg forvissing om at de slipper å overlate gullungen til sine talentløse mannfolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med at det ikke ble enda flere regler for hvordan foreldre skal dele perm mellom seg. Og jeg er IKKE en hønemor med et talentløst mannfolk. I 2009 hadde mannen min 16 uker perm, samt 8 uker ferie samtidig som min perm. Han var altså hjemme i 20 herlige uker - uten å bli tvunget til det av staten...

Alle par har egne grunner til å dele permisjonen som de gjør. Skjønner ikke hvorfor det skal detaljstyres.

Skrevet

Hva mener du? Det ble da vitterlig 2uker ekstra pappaperm???

Skrevet

Hva mener du? Det ble da vitterlig 2uker ekstra pappaperm???

Kommer etter 1. januar 2014.

Forøvrig rart at noen roper HURRA for at babyen ikke får være 2 uker lengre hjemme med betaling fra staten. Men det er selvsagt feil av meg å dro at permisjonen er til for babyen når man vet at den er mest til for mor.

Skrevet

Kjempeflott at det blir 2 ekstra uker med foreldrepermisjon!

Men jeg må nok innrømme at jeg er en av skeptikerne til detaljstyringen av permisjonen. Jeg stiller også spørsmål hvorfor vi mødre ikke får like mye lovfestet som fedrene, når det alikevel skal gjøres på dette viset.

Nå er det jo også slik at jeg går hjemme for barnet, ikke for min egen del da jeg ville blitt GAAAL! Hjemme hos oss ville det vært lite forenelig med barnets hverdag, rutiner om jeg skulle gått tilbake i jobb før hun har passert 8-9 mnd, dette pga ammingen. Ammefri hadde ikke hjulpet stort annet enn å gjort hverdagen vår kaotisk. Jeg hadde rett og slett måttet gitt opp ammingen, og slik jeg har forstått det så anbefales det morsmelk frem til 1 år, og ikke til 5-6-7 mnd?

Skrevet

Siden det ikke er satt av en krone til gjennomføringen av ekstra pappaperm er det helt opp til den enkelte familie om man vil prioritere dette. Er ikke det bra da?

Jeg er glad for at det ikke er satt av penger til det (6 mlrd) til dette, vi har viktigere oppgaver her i landet. Jeg synes det vitner om dårlig forståelse av samfunnet å bruke så masse penger på friske folk. Det er andre viktige områder som kunne trenge forebygging.

Skrevet

Den dagen fedrene tar like stor del av den ULØNNEDE permen og ikke minst DELTIDSJOBBINGEN for å få hverdagen til å gå opp, DA skal jeg juble over likestillingen.

Merkelig nok er det utelukkende mØdrene som "karrer til seg" den ulØnnede biten også. Fæle mØdrene altså.

Skrevet

Det blir pappaperm, og det ble sagt allerede da nyheten kom for et par dager siden at det gjelder for barn født etter 1. juli neste år.

Og til de som klager: den totale permisjonstida har faktisk økt med en god del uker de siste årene. Skjønner ikke hvordan dette kan vris til noe negativt.

Skrevet

Jeg mener forresten at de heller kunne sikret de pappaene som ikke har rett til permisjon rett til det, og f.eks. gjort lønn under de to ukene omsorgspermisjon lovfestet framfor mer dedikert pappaperm. Hvis de først skal bruke mer på permisjonsordninger nå. Synes jeg :)

Skrevet

Blir det 14 uker papaaperm eller ikke?? Og fra når?

Skrevet

Den dagen fedrene tar like stor del av den ULØNNEDE permen og ikke minst DELTIDSJOBBINGEN for å få hverdagen til å gå opp, DA skal jeg juble over likestillingen.

Merkelig nok er det utelukkende mØdrene som "karrer til seg" den ulØnnede biten også. Fæle mØdrene altså.

Tja, min mann tok den ulØnnede permen som var nØdvendig, og det er også han som slutter tidlig for å hente ungene i bhg.

Skrevet

Tja, min mann tok den ulØnnede permen som var nØdvendig, og det er også han som slutter tidlig for å hente ungene i bhg.

Men du tror vel ikke at dette er vanlig praksis rundt om i de tusen hjem?

Skrevet

Og til de som klager: den totale permisjonstida har faktisk økt med en god del uker de siste årene. Skjønner ikke hvordan dette kan vris til noe negativt.

Må man banke det inn for at dere sosialister skal skjønne det??? Det er ikke permisjonen de fleste er misfornøyde med, det er den biten hvor man blir fratatt retten til å bestemme selv og ta ut permisjon utifra hva som passer best for sin egen familie som er problemet!!

Liker du ikke å bestemme over ditt eget liv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...