Gå til innhold

Alenemødre og kvelder.... Sitter dere bare hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den store ulempen med å være alenemamma, må vel være fengselstilværelsen på kveldene? Hva gjør man for å føle at man har et liv? Tidligere har man jo vært to om å være hjemme på kveldene og den ene kan stikke ut og trene eller gjøre ærender eller annet, men hva når det tar slutt? Man kan jo ikke betale i dyre dommer for å ha en barnevakt hver gang man skulle ønske man kunne ta en kveldsjoggetur? Huff, hva gjør man? Dette ser litt mørkt ut...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg er hjemme hver kveld og er jeg ute på noe så er hun med (som besøk hos venner, på trening ol.)

Kunne sikkert gått mer ut, men jeg har ikke det store behovet og så er jeg trøtt og sliten når helga kommer så det er ikke helt det store jeg gidder.

Kjedelig? Ja, jeg er det ;)

Skrevet

Koser meg hjemme. Venner eller familie stikker innom. Jeg har faktisk et liv selv om jeg er alene med barna mine. Høres ut som du beskriver et helvete!!

Skrevet

Du høres umoden eller svært ung ut, hi

Skrevet

Verken ung eller umoden, bare litt 'fersk'....

Hvordan får dere trent da?

Skrevet

Jepp. Får endel besøk da. Stort sett hadde jeg jo bare sittet hjemme uansett, men syns det er litt kjedelig at jeg ikke kan dra å svømme eller gå meg en tur på kvelden, for dette er noe jeg liker veldig godt å gjøre. Er også kjett å ikke kunne ta seg en tur på butikken, så det gjelder å ikke glemme noe når man handler ;) Men sånn er det jo, ingenting å gjøre med det. Når ungene legger seg kl sju er jeg fange i eget hjem :P

Skrevet (endret)

Hah, så latterlige svar. Ung, umoden og naiv?!

Nå er jeg hverken alenemamma eller naiv. Jeg har mann og mange muligheter til å stikke ut når der passer meg, men jeg skjønner godt at HI lurer på dette. Hadde nok sett mørkt på det selv. Det er en overgangsfase, og skjønner godt at det kan være vanskelig å venne seg til det i starten.

Endret av mrsrogaland
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Verken ung eller umoden, bare litt 'fersk'....

Hvordan får dere trent da?

Trener på gym som har barnepass så jeg prøver å få trent 1-2 ganger i uka. Har nettopp begynt så vi får se hvordan det går ;)

Det er rart å være "låst" hjemme og ting må planlegges litt bedre, men det går og så kan man invitere folk på besøk om man blir selskapssyk.

Du kan også se deg etter fast barnevakt så kan passe barna om du feks. vil trene fast en gang i uka eller har andre aktiviteter. Og så skal kanskje far ha noe samvær?

Skrevet

Det blir en vanesak å aldri kunne stikke ut etter kl 19 om kvelden.

Jeg trener ikke, har ingen fritidsaktivitet fordi jeg orker ikke å styre med barnevakt hver gang det er noe. Synes det er ille nok å trylle frem en barnevakt når det er noe jeg må delta på som foreldremøte, dugnad eller jobb. Barna mine deltar i aktiviteter, skal følges opp på skolen og besøke venner så når kvelden endelig kommer synes jeg det er litt godt å låse døra og bare være hjemme.

Har barnefri fire timer annenhver uke på dagtid og de bruker jeg til ærend eller å bare slappe av og sånn er det i noen år til så da får jeg bare forholde meg til det.

Regner med at jeg blir såpass inngrodd i dette mønstret at jeg ikke kommer til å "reke" rundt på kveldstid når barna blir store nok til å klare seg selv heller...

Skrevet

Jeg er helt ny i dette gamet, er nettopp blitt alene.

Her skal far ha 30% samvær, så jeg legger noen ting til da.

Dessuten har jeg fast barnepass til en fast hobby jeg har hver mandag.

Da går jeg rett før leggetid, barnevakten (min mor) gir barna kvelds, legger dem og sitter her til jeg er tilbake.

Trener i helgene når barna kan være på barnepass ellers så trener jeg hjemme.

Jeg trives i mitt eget selskap. Prioriterer å gjøre hus ting når barna har lagt seg så det ikke går utover vår kvalitetstid sammen.

Jeg jobber også litt hjemmefra etter leggetid.

Synes ikke kvelden er så lang at jeg får tid til å kjede meg.

Synes nesten det er verre når barna er hos sin far og jeg er helt alene hele kvelden.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Snodig konklusjon. Er man automatisk umoden eller svært ung, bare fordi man ser mørkt på å bli alenemor? Hehehe.

Jeg sitter stort sett hjemme på kveldene. Har ofte besøk av venner og/eller familie, og nå har jeg en kjæreste som er hos meg etter at småen er i seng. Jeg og barnefar har samværsavtale, så jeg kommer meg ut i blant - det er vel ikke helt umulig :)

Jeg synes det er fint å være hjemme på kveldene. Får gjort masse hyggelig da!

Skrevet

Den store ulempen med å være alenemamma, må vel være fengselstilværelsen på kveldene? Hva gjør man for å føle at man har et liv? Tidligere har man jo vært to om å være hjemme på kveldene og den ene kan stikke ut og trene eller gjøre ærender eller annet, men hva når det tar slutt? Man kan jo ikke betale i dyre dommer for å ha en barnevakt hver gang man skulle ønske man kunne ta en kveldsjoggetur? Huff, hva gjør man? Dette ser litt mørkt ut...

Jeg har barna 100% og ikke økonomi til å ha barnevakt særlig ofte og ingen i familie som stiller opp annet en om det er noe jeg absolutt må, som foreldremøter.

Så ja jeg sitter stort sett hjemme alene hver kveld etter unga har lagt seg.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg inviterer ofte venner på besøk:) snupp er hos pappaen hver onsdag til torsdag og annenhver lørdag til søndag.

Innimellom innser skjer noe utenom får jeg en fast jente til p komme hit å passe. Da går jeg ikke før snupp sover da.

Men jeg har altså mye besøk. Lille sover så godt så ikke noe problem. Ofte et par venninner på vin i helgene, på god mat eller kake.

De kveldene jeg er alene jobber jeg, rydder litt, baker mye og pakker klær til VSH. Får gjort masse på kvelden så kan bruke all tiden etter skolen på lille frøken søt:)

Ikke livets undergang å være alenemor. Spontaniteten forsvinner, men ikke mulighetene:)

Skrevet

Er det noe spesielt jeg skal gjøre, får jeg bf eller familie til å komme og sitte bvakt på kveldene, men som regel sitter jeg hjemme og koser meg. I begynnelsen var det veldig uvant, da jeg har vært ett meget sosialt vesen, men etterhvert begynte jeg virkelig å sette pris på denne tiden på døgnet.

Nå ønsker jeg egentlig ikke besøk på kveldene så ifte, da jeg anser dtte som min egen- og rekreasjonstid. :)

Skrevet

Ja, jeg sitter bare hjemme de 4-6 ukene i strekk bf er på jobb.

Blir litt koko av det, så med en gang han kommer hjem er det rett på byen for å slå seg løs!! Man blir vant til det, men det er ingen luksus å være så mye alene. Er så sliten på kveldene etter legging, husarbeid og av og til litt jobbing på pcen at jeg ikke orker å ha besøk.

Trening? Nei, man får ta til takke med streng diett for å holde den slanke linja. Har hverken tid eller energi dessverre:-(

Men om kanskje 4-5 år kan jeg begynne med det siden barna sikkert er mye ute med venner da og kan være hjemme alene en stund.

Men er heller alenemor enn å leve i et helvete av et forhold..

Skrevet

Ja, jeg sitter inne om kveldene. Vil jeg ut å gjøre noe på egenhand så må jeg ordne barnevakt. Vanligvis er jeg så trøtt og sliten. Men noen ganger har jeg besøk og noen ganger er jeg helt alene. Og det går helt fint.

Hvis det er tidlig på kvelden så blir barnet med meg.

Skrevet

Hvorfor? Fordi hun har behov for å gjøre noe annet enn å sitte hjemme hver kveld? Vil vel heller si hun er normal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...