Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Når jeg ikke klarer å slutte å drikke alkohol når jeg først har begynt. Ender med at jeg blir for full hver gang, selv om jeg ikke liker det. Klarer bare ikke å stoppe. Dette skjer 2-3 ganger i måneden.. Var slik før jeg fikk barn også, men de siste årene har jeg ikke vært så mye ute på fest/byen. Nå har jeg derimot begynt å dra mye ut i helgene igjen (blir stadig invitert med på ting), og merker at dette problemet kommer snikende... Dersom jeg ikke drikker alkohol en helg så blir jeg stressa og rastløs, og tenker bare på alkohol. Vurderer å slutte helt med alkohol nå, før det går for langt..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 "Dersom jeg ikke drikker alkohol en helg så blir jeg stressa og rastløs, og tenker bare på alkohol" Utfra disse to setningene så vil jeg si: Ja, du har et problem.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Ja. Men som du selv sier, du kan fremdeles stoppe det ved å ta avstand fra alkohol før det blir verre. For det vil det bli om du fortsetter.
Tigerpote Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Ja det tror jeg du vet selv også, siden du er inne på tanken. Søk hjelp, før det går lengre. Lykke til!
marsgutt 2013 Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 vil nok si du har et problem da ja, snakk me legen din så får du hjelp.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Ja. og du bør slutte nå, om du klarer
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg mener at alle som MÅ drikke i helgene (altsÅ, blir sur, nedstemt og rastløs hvis de ikke fÅr drukket) har et alkoholproblem. Men de færreste ønsker Å innrømme det, sÅ du er tøff som stiller spørsmÅl ved alkoholvanene dine. Søk hjelp, det finnes! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 tyr du til alkohol som en slags form for flukt kanskje.. har du mye stress og press i hverdagen så du føler du trenger "fri" fra alle tanker og plikter? jeg var iferd med å bli avhengig av tabletter på den måten. klarte heldigvis innse det selv før det ble for ille.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Hvis du drikker to-tre ganger i måneden, har du ikke et avhengighetsforhold til alkohol i den forstand vi normalt tenker oss alkholikere. De drikker jo gjerne daglig (i det minste i perioder), og har et behov for å ha promille også i situasjoner utenom fester, eks alene hjemme/jobb osv. Men du har jo definitivt et problem med alkohol slik du beskriver reaksjonene dine. Det virker som om alkohol er sterkt knyttet sammen med opplevelser der du "gjør noe" er på byen/med venner el. Jeg ville begynt med å droppe alkohol i disse situasjonene, og kjenn etter hvordan det føles. Det skal jo være mulig å ha det gøy, uten å bli for full. Kan hende har du et psykisk underliggende "problem" som utløses ifm alkohol. Dette at du ikke klarer å stoppe er jo bekymringsfullt, kan hende har du behov for å miste kontroll? Jeg ville bedt om en henvisning fra fastlegen til en psykolog - kanskje kan mye løses da. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Ja, du har et problem og du er faktisk alkoholikker. Regner med at du trenger litt tid på å fordøye den, men når du får gjort det så kan du ta tak i problemene dine å komme deg videre i livet, isteden for videre inn i alkoholismen. I vår kommune har de et rusteam som jobber utelukkende med problematikken rustavhengighet. Kanskje de har det hos dere også? Ellers så kan du ta kontakt med fastlege å begynne der? Så bar at du tar tak i problemene dine!! Dette blir bra til slutt skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå