Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 ikke får opphold i Norge... Det er så grusomt. Han har reist tilbake til hjemlandet sitt. Har noen noen tips til meg? Er det lettere å få opphold i et annet nordisk land? Kan jeg flytte til hans hjemland? Jeg har to små barn med en annen mann...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Selvfølgelig kan du flytte til hans hjemland. Hvorfor spør du om det?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Du kan flytte, men om du og far til barna har felles foreldreansvar så kan han nekte deg å flytte barna ut av landet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har felles foreldreansvar, men det ironiske er at faren til barna mine og denne mannen kommer fra samme land... Barna bor hos meg 100 % av tiden. Jeg tenker at dette landet ikke er like bra som Norge, vanskeligere, ingen velferdsstat osv.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Vet det er drastisk, men om dere virkelig elsker hverandre, kan dere gifte dere? Går det da?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Hvilket land er det snakk om da? Tror ikke jeg hadde tørt det med to små barn altså, og så kommer det an på hvor lenge dere har kjent hverandre og da..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 ikke får opphold i Norge... Det er så grusomt. Han har reist tilbake til hjemlandet sitt. Har noen noen tips til meg? Er det lettere å få opphold i et annet nordisk land? Kan jeg flytte til hans hjemland? Jeg har to små barn med en annen mann... Du kan selvsagt flytte men om barna kan det er jo en annen sak. Har du fullt foreldrerett og far har minimalt med kontakt er det bare å flytte.Men husk at etter noen mnd bosatt borte faller retten til barnetrygd og hjelp fra Norge bort. Og jeg ville aldri dratt med barna mine til et annet land om jeg ikke var sikker på å kunne forsørge de der og at de ville ha et bra liv. Som Mor til jenter ville jeg foreksempel aldri ha tatt barna med meg til et land der det er utrygt for jenter/kvinner eller hunkjønn ikke er likeverdige og har like rettigheter. Om du har delt foreldrerett kan du ikke flytte barna ut av landet uten tillatelse av barnas far. og selv om du har full foreldrerett kan far ta saken til retten og få foreldreansvaret og omsorgen hvis du velger å flytte, om det er slik at far er i barnas liv og er egnet. Det er også langt fra å tenke på barnas beste om det er slik at du vil flytte de vekk fra en far som stiller opp og er en god far. (hvis dette er slik det er)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Landet er Tyrkia. Barnas far er en flink og snill far når han er her på besøk, men han bor for langt unna til å kunne ha samvær. Barna er små, en under 1 år og en på 4 år. Vi kan ikke gifte oss, og om vi gjorde det ville han ikke fått opphold uansett. Norge har blitt veldig vanskelig på det området. Jeg vet at det er vanskelig å få jobb der, og at man jobber mye og tjener lite. Det positive er at dette også er barnas hjemland...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Irriterer meg over de som skriver halvferdige titler på innleggene sine, hvorfor ikke skrive "jeg elsker en mann som ikke får oppholdstillatelse i norge"?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 ..og takk til de to siste konstruktive tilbakemeldingene her. Noen andre?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Men hvis dere gifter dere da? Jeg kommer fra et annet land, giftet meg med en nordmann og måtte vente ett år før jeg fikk oppholdstillatelse, men det gikk til slutt, selv om udi sa at det var vanskelig å få Ja
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #13 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, vi kan ikke gifte oss... Jeg vil ikke ut med detaljer siden dette er dib.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå