Gå til innhold

Tiden går så saaaakte....


Somle

Anbefalte innlegg

Uffameg, tiden går så fryktelig sakte! Er 5+0 i dag, og holder på å gå på veggen. Testet positivt allerede 10 dpo, så jeg har visst det en stund.... Hva med dere? Synes dere tiden går sakte eller flyr den forbi? Hvor langt på vei var dere når dere fant ut at dere var gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig!! Helt pyton... Jeg fant det ut ca likt som deg, og dette er ulempen med det, ja :P Er sykemeldt og føler meg helt elendig, føles som jeg bare eksisterer for tida. Og frykten for å miste gjør det ikke noe bedre. Skal ha tidlig ul i dag, så håper jeg får sett et hjerte som banker, som kan berolige litt. Er du på jobb eller hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 idag, en uke siden jeg fant det ut :) Gleder meg til å komme til slutten av november, når de 12 første ukene er over. Men prøver å nyte tiden nå også da ;) Så lenge formen er bra, så prøver jeg å være glad for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 +1 i dag og synes også tiden går vanvittig sakte. Dette er min nr. 3 så jeg vet av erfaring at 1. tri er det tregeste. Ikke kan det sees på magen, ingen vet om det og det er enda lenge til første legekontroll.

 

Jeg synes det går eksra sakte denne gangen siden jeg ikke har noen symptomer. Tidligere har jeg vært veldig dårlig på dette tidspunktet med kvalme, oppkast og tretthet. Nå føler jeg meg superpigg og hadde det ikke vært for uteblitt mens og mange positive tester så har jeg ikke trodd jeg var gravid. Skulle gjerne fått det bekreftet med ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!! Helt pyton... Jeg fant det ut ca likt som deg, og dette er ulempen med det, ja :P Er sykemeldt og føler meg helt elendig, føles som jeg bare eksisterer for tida. Og frykten for å miste gjør det ikke noe bedre. Skal ha tidlig ul i dag, så håper jeg får sett et hjerte som banker, som kan berolige litt. Er du på jobb eller hjemme?

 

Jeg sitter hjemme og skal skrive masteroppgave... Jobber 2 ganger i uka ved siden av. Har du bestilt UL privat eller? Hvor langt er du på vei?

Endret av Somle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!! Helt pyton... Jeg fant det ut ca likt som deg, og dette er ulempen med det, ja :P Er sykemeldt og føler meg helt elendig, føles som jeg bare eksisterer for tida. Og frykten for å miste gjør det ikke noe bedre. Skal ha tidlig ul i dag, så håper jeg får sett et hjerte som banker, som kan berolige litt. Er du på jobb eller hjemme?

 

Jeg sitter hjemme og skal skrive masteroppgave... Jobber 2 ganger i uka ved siden av. Har du bestilt UL privat eller? Hvor langt er du på vei?

 

Fikk sett et lite hjerte som jobba :) Skulle egentlig ha ul om en uke. Er standard ved assistert befruktning. Siden fastlegen min har røntgenutstyr, fikk jeg i dag i stedet :) Er ca.5+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig!! Helt pyton... Jeg fant det ut ca likt som deg, og dette er ulempen med det, ja :P Er sykemeldt og føler meg helt elendig, føles som jeg bare eksisterer for tida. Og frykten for å miste gjør det ikke noe bedre. Skal ha tidlig ul i dag, så håper jeg får sett et hjerte som banker, som kan berolige litt. Er du på jobb eller hjemme?

 

Jeg sitter hjemme og skal skrive masteroppgave... Jobber 2 ganger i uka ved siden av. Har du bestilt UL privat eller? Hvor langt er du på vei?

 

Fikk sett et lite hjerte som jobba :) Skulle egentlig ha ul om en uke. Er standard ved assistert befruktning. Siden fastlegen min har røntgenutstyr, fikk jeg i dag i stedet :) Er ca.5+3.

 

Så herlig :D Jeg gleder meg til å se det jeg også, i min mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ei lita tulle på 11 mnd., så tror tiden kommer til å gå ganske fort denne gangen. Sist gikk den KJEMPESAKTE!

 

Tips til alle 1.gangsgravide er å nyyyte denne tiden - blir nok ikke det samme 2.gang :) (man har ikke tid til å tenke så mye over det)

 

Men akkurat nå er jeg ganske nummen - fant nettopp ut at jeg er gravid :) Lykken er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på den, Somle. Tiden flyr ikke akkurat avgårde. Er 6+1 i dag. I morgen er det 2 uker siden jeg testet positivt. Prøver å nyte at jeg er i akkurat like fin form som før graviditet, men helt ærlig ville jeg heller hatt noen symptomer. Var hos legen i dag og har jordmortime om 4 uker og ny legetime om 9 uker. Merker at det kommer til å være disse datoene jeg higer etter fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ei lita tulle på 11 mnd., så tror tiden kommer til å gå ganske fort denne gangen. Sist gikk den KJEMPESAKTE!

 

Tips til alle 1.gangsgravide er å nyyyte denne tiden - blir nok ikke det samme 2.gang :) (man har ikke tid til å tenke så mye over det)

 

Men akkurat nå er jeg ganske nummen - fant nettopp ut at jeg er gravid :) Lykken er stor!

 

Ups, skrivefeil.. Tulla er snart 13 mnd. ikke 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går sakte ja;) 4+6 idag.lurer på hvordan dette skal bli. Vi har ingen planer om å fortelle nyheten til venner og familie før om to, tre mnd. Det kan bli et par laaaange mnd.det;)

Må finne meg noen fine baby-strikkeprosjekter som jeg kan bruke litt tid på imellomtiden tror jeg:)

Var hos legen idag og hun sendte henvisning til ul (rutine for oss som har hatt exu tidligere) og tok hcg.

Jeg fikk vite at jeg skal til lege i uke 12 og så jordmor i uke 16. Er det veldig sent.. eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også planer om å vente med å fortelle det til uke 12, så blir ikke så lett å vente :) Men jeg korter ventetiden med strikkeprosjekter, pluss at jeg gleder meg til tiden som ligger foran oss (med jul osv), så da tror jeg tiden kommer til å gå greit :) Fin tid på året å gå gravid synes jeg ;)

 

Jeg har bestilt legetime til uke 8, også ultralyd uke 12 :) Ser veldig frem til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også planer om å vente med å fortelle det til uke 12, så blir ikke så lett å vente :) Men jeg korter ventetiden med strikkeprosjekter, pluss at jeg gleder meg til tiden som ligger foran oss (med jul osv), så da tror jeg tiden kommer til å gå greit :) Fin tid på året å gå gravid synes jeg ;)

 

Jeg har bestilt legetime til uke 8, også ultralyd uke 12 :) Ser veldig frem til det! :)

 

Du får bli med på strikketråden her inne Makuahines:) Der er vi en gjeng strikkelystne damer.. både med barn, nettop fått, gravide og prøvere.. nei, vent litt.. jeg er visst gravid jeg nå:D

Der har vi det veeeldig koselig på det lille forumet hvor vi snakker strikking og mange andre ting i tillegg. En oppmuntrende, støttende og hyggelig tråd.. hvor vi udelt støtter hverandre. Den aller beste tråden spør du meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns òg tio går saaaakte.. E 6 + 3 idag, føsste positive test hadde eg då eg va beint 5 + 0.. E utålmodig, men prøve å nyta tio :) Jobbe 100 % og meir til, så dagane går egentli fort, men småen i magen vekse tregt suns eg ;) Sånn e det vel når ein e gravid for første gong(sikkert sånn seinare òg), å vil kjenna alt ein har lengta itte mens ein venta på å bli gravid! ;) Lyst å fortella familie å venna, lyst å sjå at magen vekse, og lyst å kjenna liv <3

Har time hos legen i veke 11( 10 + 2 ) for første svangerskapskontroll, altså om ein heil månde! Lure på ka ti eg bør/skal ta kontakt med jordmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, tiden går kjempesakte!

Jeg fant det ut når jeg var ca 3+4 og er nå 6+6. Føles som jeg har visst om det i flere mnd alt. Jeg er 50% sykemeldt fra jobb. Jobber egentlig fra 7 om morgenen, men med morgenkvalme og oppkast er det ikke mulig. Tre uker til 1.svangerskapskontroll og fem uker til tidlig ul. herregud så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns òg tio går saaaakte.. E 6 + 3 idag, føsste positive test hadde eg då eg va beint 5 + 0.. E utålmodig, men prøve å nyta tio :) Jobbe 100 % og meir til, så dagane går egentli fort, men småen i magen vekse tregt suns eg ;) Sånn e det vel når ein e gravid for første gong(sikkert sånn seinare òg), å vil kjenna alt ein har lengta itte mens ein venta på å bli gravid! ;) Lyst å fortella familie å venna, lyst å sjå at magen vekse, og lyst å kjenna liv <3

Har time hos legen i veke 11( 10 + 2 ) for første svangerskapskontroll, altså om ein heil månde! Lure på ka ti eg bør/skal ta kontakt med jordmor??

 

Såvidt jeg har skjønt, så er det vanlig å dra til jordmor/fastlege når man er rundt uke 8-9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns òg tio går saaaakte.. E 6 + 3 idag, føsste positive test hadde eg då eg va beint 5 + 0.. E utålmodig, men prøve å nyta tio :) Jobbe 100 % og meir til, så dagane går egentli fort, men småen i magen vekse tregt suns eg ;) Sånn e det vel når ein e gravid for første gong(sikkert sånn seinare òg), å vil kjenna alt ein har lengta itte mens ein venta på å bli gravid! ;) Lyst å fortella familie å venna, lyst å sjå at magen vekse, og lyst å kjenna liv <3

Har time hos legen i veke 11( 10 + 2 ) for første svangerskapskontroll, altså om ein heil månde! Lure på ka ti eg bør/skal ta kontakt med jordmor??

 

Såvidt jeg har skjønt, så er det vanlig å dra til jordmor/fastlege når man er rundt uke 8-9...

 

Har alt vore til lege ein gong, men fant ut me skulle venta me helsekort og alt sånn til eg va komt litt lenger på vei.. men kanskje eg ska ringa jordmor å høyra ka hu seie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaaaaaa!! Er idag 6+2 å testet positivt ca 4+1, å med en sambuar som ikkje vil ha barn nå...så tanker å kvalme sliter meg ut! Skal til jordmor idag å få snakke litt om videre, å evt tilig ul. Spennende synest eg:) Men skulle ønska vi var to som delte det !! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaaaaaa!! Er idag 6+2 å testet positivt ca 4+1, å med en sambuar som ikkje vil ha barn nå...så tanker å kvalme sliter meg ut! Skal til jordmor idag å få snakke litt om videre, å evt tilig ul. Spennende synest eg:) Men skulle ønska vi var to som delte det !! <3

 

Så dumt at han ikke er med på laget :( Kanskje det endrer seg hvis han får være med på ul og se det lille mirakelet? :) En del menn trenger nok litt tid på seg, dessverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...