Gå til innhold

Hvor mye er nok da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er visst en normal oppfatting her inne at viss man vil ha mer penger, så må man jobbe mer. Enkelt og greit. Og jeg er i utgangspunktet helt enig.

MEN: hva når man allerede jobber fullt, og har små barn, mann og hjem å ta seg av?

Jeg tjener lite, og trenger sårt hver eneste krone jeg får inn. Mannen tjener ca samme som meg. Ja, vi trenger mer penger, men synes ikke det er så enkelt som å bare ta seg en ekstra jobb, man skal da tross alt bruke mest mulig tid på barna sine også? Er virkelig ikke 100% jobb nok lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er visst en normal oppfatting her inne at viss man vil ha mer penger, så må man jobbe mer. Enkelt og greit. Og jeg er i utgangspunktet helt enig.

MEN: hva når man allerede jobber fullt, og har små barn, mann og hjem å ta seg av?

Jeg tjener lite, og trenger sårt hver eneste krone jeg får inn. Mannen tjener ca samme som meg. Ja, vi trenger mer penger, men synes ikke det er så enkelt som å bare ta seg en ekstra jobb, man skal da tross alt bruke mest mulig tid på barna sine også? Er virkelig ikke 100% jobb nok lenger??

Desverre så er det jo ikke det, men det er jo ingen andre enn myndighetenes feil. At alt skal koste så inn i ville alpakka, er jo helt vanvittig. Iallefall når man tenker på dagligvarer, som vi alle må ha. Man må ha mat, man SKAL prøve å spise sundt..mat må vi ha for å LEVE, men likevel skal det koste skjorta.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen... Vi har levd på svært lite penger i perioder, men hadde da lavere utgifter. Bodde trangt, hadde ikke bil og kjøpte lite klær osv.

I dag har vi svært god råd og tjener bra. Forbruket er derfor deretter.

Forbruket bør speile inntjening! Man kjøper feks ikke hus dersom man ikke har lønn til å betjene lånet.

Skrevet

Kanksje dere burde se dere om etter nye jobber? Stor forskjell på lønn i ulike yrker. Evt. prioritere noen år med utdannning for å få bedre råd på sikt?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Man tilpasser forbruket etter inntekt og så prioriterer man som best man kan, man pådrar seg ikke mer gjeld enn man kan betjene og man skjærer ned, som best man kan, på utgiftene.

Har man ikke råd til stor tv og sydenturer så kjøper man mindre tv og drar på hytta i ferien. Man trenger ikke så veldig mye luksus for å kunne klare seg og for å kunne leve et godt liv :)

(snakker nå om folk som har greie inntekter, ikke om den som virkelig er fattig og ikke har så mye fra før av)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...