*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.agderposten.no/nyheter/3-aring-dode-av-skader-etter-traktorulykke-1.7573094 Jeg personlig tenker at en stakkars familie har fått livene sine ødelagt, pga en forferdelig ulykke. Kan ikke tenke meg hordan føreren av traktoren har det nå i ettertid, eller hvordan familien skal klare å leve videre. Men såer det noe i meg som også tenker, at ; De er så vanvittig mange ting vi ikke kan styre i forhold til barna våre. En evt ulykke i bhg, på skole, når de er ute å leker me andre, når man har barnevakt osv. Så da tenker jeg, at de tingene man faktisk kan rå over, som her, burde man kanskje rå over? -Hvorfor står en 3 år gammel gutt på stigen på utsiden av en traktor, i fart? Dette er ike ment for å gjøre noe værre, det går uansett sikkert ikke an. Disse menneskene har jo opplevd alle foreldres mareritt. Men hva tenker dere om at det var akkurt SLIK det skjedde?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg vil ikke uttale med om denne saken for jeg vet ikke hva som virkelig her skjedd. Men sånn generelt kan jeg si: Jeg tenker at vi foreldre kanskje av og til tar avgjørelser som i ettertid kan vise seg at blir fatale, enten vi burde kunne sett på forhånd at det kunne ende slik eller ikke. Det er mye barn gjør som de har gjort mange ganger og som vi kanskje har gjort mange ganger også, så mange ganger at vi ikke ser på det som farlig lenger. Og så går det galt. Det er så lett å sitte på utsiden og si at "jeg aldri ville ha gjort det sånn".. Og kanskje stemmer det, men sjansen for at vi ville ha gjort og gjør noe annet som kan ende i det samme, er absolutt til stede. Det er bare her på BiM at verden er full av perfekte foreldre, i alle fall mødre, som aldri, aldri, aldri gjør noe som helst som kanskje ikke er så lurt for barna. Heldigvis at virkeligheten ikke er sånn. Og heldigvis er det ytterst sjelden at det får slike fatale konsekvenser som i denne forferdelig ulykken. Men ALLE ulykker skjer fordi noen gjør noe feil. Samtidig tror jeg at både barndommen og livet ellers vil bli mye fattigere om vi aldri gjør disse tingene. Vi bør være forsiktige med å "dømme" andre i slike situasjoner. Det kunne nemlig ha vært mitt eller ditt barn. Mitt barn ville nok ikke ha falt av en traktor, men jeg kan godt se for meg andre ting som kunne ha skjedd og som jeg helt sikkert ville ha bebreidet meg selv for i ettertid.
*SommerFrisk* Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg forstår veldig godt hva du mener. Det er alltid noe der ute som er farlig, og som kan gå galt... du har helt rett. Tenker bare at denne situasjonen må være enda værre så lenge man KAN tenke tanken " hadde jeg bare ikke latt gutten stå der i fart mens jeg kjørte traktoren".... Men såklart, det kan skje når barna spikker i skogen, eller klatrer i trær.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Jo, jeg skjønner tanken din og nettopp derfor ville det vært uaktuelt for meg å la min lille stå på traktoren. Men om vi hadde bodd på gård og kjørt mye traktor, så kan jeg godt se for meg at dette er noe som har blitt gjort mange ganger før... Når vi er på besøk hos familien som bor rett ved sjøen får jeg vondt i magen av å se hvordan ungene flyr på brygga og i mine øyne kan falle ut når som helst. Men da vi hadde besøk av en venn som var gift med en amerikansk dame, hadde hun hjertet i halsen når vi var ute og gikk tur på fjellet og ungene løpe rundt der - noe som var den største selvfølge for oss. Uansett tror jeg alltid at man vil tenke at "det skulle jeg ikke ha gjort",
valkyrien Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Det er selvfølgelig tragisk... Men hvis det stemmer at barnet sto på stigtrinnet, så er dette en ulykke som kunne vært unngått. Jeg ville ikke latt et så lite barn stå der på en traktor i bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 En ting er hvertfall sikkert, familien kommer til å sitte med mye skyldfølelse! Fy så grusomt.. og ja, HI, jeg skjønner tankegangen din, men samtidig så tror man vel ikke at sånt skal skje.. Kunne sikkert lett funnet på det samme om vi hadde bodd på gård og kjørt rundt med traktor, men ikke nå lenger, når man vet..
Mrs. Bouquet Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Off! Blir helt stresset av traktor og barn, spesielt de som kjører med bakluka eller døra åpen. Kan jo selvsagt har vært et uhell at barnet stod på stigtrinnet når traktoren var i bevegelse, viss ikke er det utrolig sløvt og naturlig noe en vil klandre seg selv for resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå