Gå til innhold

hvorfor virker plutselig ikke pillen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller siden jeg var seksten. Ble plutselig gravid på pillen, mistet og før jeg rakk begynne på igjen var jeg gravid igjen. Så fikk jeg barn, begynte på nye piller, som jeg var supernøye på at ble tatt til samme tidspunkt hver dag, utelukker ikke at jeg kan ha vært litt "slapp" med å ta pillene til samme tidspunkt osv første gangen (men ikke mer enn jeg alltid har vært) og dermed var jeg helt nazi etter det. Allikevel ble jeg gravid igjen. Kan pillen bare slutte å virke for noen plutselig? Fungerer det dårligere på noen enn på andre? P-pillen skal jo være 99,9 prosent sikker, og det kan ta lang tid før man kan kan bli gravid når man slutter. Hvordan kan det da bli sånn? To av mammas tre barn er også p-pille unger. Men når jeg har brukt p-piller i ti år også plutselig fungerer de ikke lenger, hvordan går det ann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du ikke har vært så nøye med å ta de som du selv tror du har vært...

Skrevet

Finnes de som går på piller for å bli gravide. Bør kanskje vurdere en annen type prevensjon?

Skrevet

Jeg tror at p-piller funker bedre på noen enn på andre.. Jeg har to barn unnfanget på p-piller,og er nå gravid igjen på p-plaster. Jeg tror bare ikke hormonløsninger passer så bra for meg. Ingen av barna våre har vært planlagt,men hjertlig velkommen likevel. Men kjenner det nå er litt sårt at jeg aldri skal få oppleve å planlegge et svangerskap,dette er absolutt siste barnet. Så får heller gubben kutte "forbindelsene" sine;)

Skrevet

Tipper du ikke har vært så nøye med å ta de som du selv tror du har vært...

Etter at jeg hadde fått barn og begynte igjen var jeg supernøye. Og da mener jeg SUPER NØYE. Å bli gravid igjen da ville vært katastrofe så det var jeg nøye på, men allikevel ble jeg gravid igjen.

Skrevet

Finnes de som går på piller for å bli gravide. Bør kanskje vurdere en annen type prevensjon?

Hva mener du med å gå på piller for å bli gravid?

Skrevet

Er kvinner som har så høyr nivå av testosteron i kroppen t de må på p-piller for å få nok kvinnelige hormoner til å bli gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...