Gjest April barn <3 Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har to valg. 1. Bli boende her i denne byen. Vi er utrolig fornøyd med bhg og vet at skolen barna kommer til å gå på er best i byen. Mannen har god jobb her i et trygt og stort firma. Vi har et godt nettverk. Minuset er at vi ikke kommer oss inn på boligmarkedet pga vanvittige priser. Vi må da fortsette å leie 75kvm til 9000 kr mnd. (En i min familie er rådgiver i bank og hun mener at vi ikke får så høyt lån som boligene her krever.) 2. Flytte til hjemplassen til mannen. Der er flotte og store tomter gratis for unge voksne som kommer tilbake til hjembygda. Mannen får seg lett jobb, han er ettertraktet der. Min jobbsituasjon blir litt usikker, ikke umulig men usikker på om jeg får fast. Bhg og skole har vi ikke store kjennskaper til da det er en stund siden mannen gikk der. Det er en populær plass til å være på bygda, med god befolkningsvekst. Svigerfamilie, tanter,onkler osv til mannen bor der. Vi er så usikker på hva vi skal gjøre..
*piami* Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hadde valgt nr 1. Stort hus og tomt trenger ikke å gjøre dere mer lykkelig:) Høres ut som om dere har det supert i byen.
lUmlUm med tulla si Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg ville flytta Tenker på barna, tenk hvor fint det vil være å ha et sted de kan bo resten av oppveksten sin? Jeg mener, å leie kan være uforutsigbart, jeg kjenner noen som plutselig måtte flytte fordi leiligheten skulle brukes av huseier en periode, for så deretter å bli solgt... Leietakerne hadde ikke noe de skulle sagt i den saken, nei! Ikke at jeg tror det skjer dere, men man vet jo aldri. Høres ikke ut som et digert sted du nevner, selvom det er god befolkningsvekst, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre sted for barn å vokse opp, så fremt det er godt miljø! (og hyggelige naboer for oss voksne, selvsagt:)) Hvorfor ikke forhøre deg litt om jobbsituasjon på stedet før dere flytter? Kanskje sende noen søknader, etc...
Mrs. Bouquet Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Nr. 2, men jeg ville hatt ett års prøvetid før jeg begynte å bygge meg hus. Hvor mye lån vil dere får tror dennne rådgiveren? Koster mer og mer å bygge hus nå.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Aldri i verden nummer to iallefall....jeg gikk i den fella og flyttet til mannens hjemsted og angrer hver eneste dag.
Gjest April barn <3 Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Hva skjedde anonym? Nå har hun ikke regnet så mye på det, men grovt regnet kunne vi få en plass mellom 2,5 og 3 mill. Her ligger en liten leilighet med tre soverom på 3- 3,5 mill.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Det koster fort 3 mill for et enkelt hus uten tomt. Men hadde gitt flytting en sjanse, med mulighet for å angre seg. Leie først, få permisjon fra jobb om mulig.
Gjest April barn <3 Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Vi har fått regnet på et hus, det kom på 2,5. Det var med alt innvendig og utvendig. Untatt garasje, men det får man ta etterhvert.. Det blir så " billig" siden vi har både snekkere, elektrikrere og rørlegger i familie. De kommer selvfølgelig ikke til å gjøre noe svart om dere lurer Endret 8. oktober 2012 av April barn <3
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Først så ville jeg selv sjekket ut med diverse banker og OM det hun rådgiveren i familien din sier stemmer så ville jeg nok valgt nummer 2. Jeg ser selv hvor mye jeg savner å ha familie rundt meg og hvor kjipt det egentlig er å leie. å vokse opp på landet er heller ikke noe minus Men begyn med å forhør dere med ulike banker så dere vet hvordan ståa er før dere bestemmer dere.
ellen-propellen Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg ville valgt nr 2 eller lagt til ett alternativ 3 3: Flytte litt fra nr 1, kjøpt billigere bosted og pendlet. Man kan ofte spare noen 100 tusner på å flytte noen mil. Hovedgrunnen til at jeg ville valgt nr 2 er økonomi. Det er ikke god økonomi å leie.
kamik Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 Hva skjedde anonym? Nå har hun ikke regnet så mye på det, men grovt regnet kunne vi få en plass mellom 2,5 og 3 mill. Her ligger en liten leilighet med tre soverom på 3- 3,5 mill. Da hadde jeg prøvd å få så mye lån som mulig, og kjøpt det vi kunne for den summen. F.eks. om dere får 3 mill, så kan dere da kanskje kjøpe en leilghet med 3 soverom. Evt en med to soverom og bodd trangt en stund. Er dere først inne på boligmarkedet, kan dere sikkert selge og kjøpe noe større etterhvert...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå