Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Sønnen min på 3 har aldri sovet en hel natt i egen seng (jada, jada), men nå er det altså slutt! Jeg er lei! Han bruker å komme snikende inn på natten mens jeg sover, og lusker seg usett og umerket opp i min seng. I natt låste jeg soveromsdøren. Kranglet hele natta. Hvor lang tid bruker det å ta før det går seg til? Hva skal jeg si til sønnen min når han våkner og vil inn?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Oi, litt drastisk å låse døren kanskje? Skjønner godt at en 3-åring som har sovet i mamma sin seng hver natt hele sitt liv blir både redd og frustrert om han plutselig kommer til låst dør... Har en 3-åring selv som kommer inn til meg og koser litt i sengen før vi står opp om morgenen, kommer hun før klokken er fem-seks følger jeg henne tilbake til hennes engen seng og sier det er natta enda så hun må sove en stund til. En 3-åring er ganske stor da, så du kan jo si at fra nå av er det ulovlig å krype opp i din seng uten å vekke deg. Du skal se på klokken og er det snart morgen kan han kose i din seng litt, men er det natta må du følge han tilbake til egen seng så han kan sove litt til. En 3-åring skjønner såpass.
mamma og trollemor Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hadde også en liten frøken som kom inn til oss hver eneste natt. Til slutt bestemte vi oss for at nok var nok. Vi forklarte henne når vi la henne at i natt skulle hun sove i sin egen seng hele natta, når hun våkna skulle mamma komme inn og trøste også skulle mamma gå til senga si igjen. Så var vi konsekvent på det natt etter natt og til slutt slutta hun og krangle på det. Vi kjøpte også sånn klokke som begynner å lyse på en dansende ku når det er lov å stå opp. Den funka veldig bra så nå har vi en liten snupp som blir i senga si til halv åtte hver dag:) Forklar hva som skal skje og vær konsekvent på det så lærer han det til slutt lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Oi, litt drastisk å låse døren kanskje? Skjønner godt at en 3-åring som har sovet i mamma sin seng hver natt hele sitt liv blir både redd og frustrert om han plutselig kommer til låst dør... Har en 3-åring selv som kommer inn til meg og koser litt i sengen før vi står opp om morgenen, kommer hun før klokken er fem-seks følger jeg henne tilbake til hennes engen seng og sier det er natta enda så hun må sove en stund til. En 3-åring er ganske stor da, så du kan jo si at fra nå av er det ulovlig å krype opp i din seng uten å vekke deg. Du skal se på klokken og er det snart morgen kan han kose i din seng litt, men er det natta må du følge han tilbake til egen seng så han kan sove litt til. En 3-åring skjønner såpass. Jeg låste døren sånn at jeg skulle våkne når han kom, altså så han ikke kan snike seg inn uten at jeg merker det. Når han kom på døren våknet jeg, og fulgte han tilbake i senga - ikke mer dramatisk enn det Jeg vil ikke ha han i senga overhodet, jeg synes det er en skikkelig uting. Jeg liker å sovne, sove og våkne alene. Kose kan vi gjøre når vi har stått opp. En sånn dansende ku-klokke hørtes jo kjempelurt ut! Hvor får jeg tak i det?
Virvelvind Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.lilleprinsen.no/product/469096/KID'Sleep_..KID'Sleep-bla.html ikke svart før men syntes dette med klokke var en god idea så gikk på google jakt og fant denne
Virvelvind Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.riktigeleker.no/?page=263&product=1333&p1333_v=1 fant ut at linken ikkw fungerte for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå