Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ville plutselig ikke ha pizza til middag i dag (hadde laget hjemmelaget, noe som han elsker) og ikke ville han ha kvelds (Han har mat vett normalt, spiser ganske så bra ellers)

Han virket hele tiden slakk, hadde 38 i feber, men nå er den på normalen igjen. Han ville bare gå å legge seg hele tiden, sovnet oppå meg når vi lå å slappet av i sofaen.

For ca 2 uker siden fikk jeg vite at en venninne av meg sin datter hadde vannkopper. Vi besøkte ikke henne da. Og i barnehagen til gutten min, var det en jente med mange flekker i ansiktet. Ikke at jeg studerte det så veldig nøye, så det bare i forbi farten. Jeg er ikke erfaren når det kommer til dette, og google sier mye rart...

Han har to bitte små flekker på kinnet sitt (det syns nesten ikke, men det har noe litt mørkere kvise aktig i midten igjen. Ikke helt lik kvise, men nærmer seg nesten)

Og ikke klør han.

Det jeg lurer på¨er hva er deres erfaringer?

Når kan det få "utbrudd"(tenker på flekkene) vist det er vannkopper?

Hvor lenge bør jeg holde han vekk fra barnehagen?

Sender man en unge i barnehage vist han har hatt LITT feber, men har f.eks ikke feber dagen etterpå igjen selv om han virker god i almentilstand?

Ble mange rare spørsmål nok, vil bare ikke bli "hugget av hode"

Sikkert ikke alle foreldrer som ønsker vannkopper akkurat nå til sine barn...

Beklager alle skrivefeilene vist det skulle oppstå, men sånn får det bare vær. Det er natt, øynene mine går i "kryss og tvers"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 3 år.

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å si om dette er vannkopper... Men siden han har vært litt uggen i formen på søndag, så synes jeg det hadde vært en god idé å holde han hjemme fra barnehagen i morgen (dag? Mandag!) Da kan du jo også følge med på om det dukker opp noen flere prikker :)

Vannkopper bruker vel oftest å dukke opp på mage og rygg aller først... Men det er vel ingen fasit på dette heller ;)

Synes forresten det er litt merkelig om det går vannkopper i bhg uten at dere har fått noen beskjed om dette; bruker alltid å informere alle dersom det dukker opp smittsomme sykdommer i bhg. Men kanskje er dere førstemann?! :D

Vet ikke om du ble så mye klokere av dette akkurat, men lykke til i hvert fall! ;)

Endret av Nikamo
Skrevet

Det er vanskelig å si om dette er vannkopper... Men siden han har vært litt uggen i formen på søndag, så synes jeg det hadde vært en god idé å holde han hjemme fra barnehagen i morgen (dag? Mandag!) Da kan du jo også følge med på om det dukker opp noen flere prikker :)

Vannkopper bruker vel oftest å dukke opp på mage og rygg aller først... Men det er vel ingen fasit på dette heller ;)

Synes forresten det er litt merkelig om det går vannkopper i bhg uten at dere har fått noen beskjed om dette; bruker alltid å informere alle dersom det dukker opp smittsomme sykdommer i bhg. Men kanskje er dere førstemann?! :D

Vet ikke om du ble så mye klokere av dette akkurat, men lykke til i hvert fall! ;)

Takk for svar, snakket med bhg i dag, og ja de kunne bekrefte at det har gått vannkopper. Fordi noen har hatt det. Hadde vært fint med beskjed om.dette, gjerne ikke hvilken person har det og ikke. Han ble hjemme i dag i med at han hadde litt feber i går.

Skrevet

Det kan absolutt være vannkopper, og da må barnet holdes hjemme til smittefaren er over. Gutten vår på 21mndr har det nå, og det har også bare vært noen veldig få og svake prikker. Mest i fjeset, og kun tre på kroppen. Bare av og til en antydning til feber, men ellers fin form. Litt ekstra surk. Her har legen bekreftet at det er vannkopper. Vi er isolert fra andre barn på andre uka nå, og det er jo litt kjedelig, men det går greit. Vi leker jo ute, bare i egen hage, eller i skogen. Håper det snart går over så vi kan møte de andre barna igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...