Lille♥mitt Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Har en baby som fram til nå kun har fått morsmelk, og har hatt avføring alt fra en gang i uken til 2 ganger i mnd (helt normalt ifølge helsesøster), men nå har jeg begynt å gi henne mme på kvelden både når hun legger seg og 3 timer senere. Altså to ganger i døgnet. Det er fordi jeg ikke har nok melk til henne på kveldstid. Så er mitt spm, når de får tillegg til morsmelk på denne måten, skal de ha avføring hver dag da? Jeg har jo hørt at de skal det, men min har altså ikke hatt det på ca en uke nå, enda jeg 4 kvelder på rad har gitt henne mme. Har hatt maltekstrakt oppi mme-en men det har ikke skjedd noe. Bør jeg være bekymret?
Planleggendemamma Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg hadde det litt sånn som deg med en baby som bæsjet sjelden både på kun morsmelk og med en kombinasjon av morsmelk og mme, og rådet jeg fikk av helsesøster var at så lenge hun ikke virket plaget av det (presset mye men ikke fikk til noe, urolig, ikke ville ligge i ro etc) så burde en begynne å vurdere sterkere midler, men hvis babyen ikke virker plaget og får maltekstrakt så har du gjort det du kan. De har en tendens til å ordne opp på egen hånd disse små lykke til
Blaxa Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Ta det med ro, jeg fikk beskjed av HS, at mme kan gi samme avførings "rutiner" som ved morsmelk, så det kan fint på dager uten avføring, uten at det er noe fare, men kan også hjelpe på med litt mer malt på flaska, om det går for lenge mellom (fikk hvertfall besked om at det var normalt med en møkkbleie pr uke ca) Og det kommer jo av at man fortsatt ammer Så babyene får fortsatt mer mm enn mme.
Lille♥mitt Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2012 Ok, takk for svar skal til HS nå snart på kontroll så orker ikke ringe dit og spørre, skal ta det opp da. Men alltid greit å høre her i mellomtiden
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Hos oss var det i en periode avføring etter hvert måltid før det gikk ned til 1 gang om dagen. Så lenge hun får mest morsmelk så trenger hun ikke bæsje hver dag, men om hun virker plaget av noe så kan det jo hende at årsaken ligger i bleia dagen etter. Ikke stress med det. De små sier gjerne ifra hvis de ikke har det helt topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå