Gå til innhold

Fra sykehjem til hjemmesykepleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på om jeg skal søke på en ledig stilling 100 i hjemmesykepleie.

Jeg er sykepleier. Nå jobber jeg på et sykehjem med demente.

Noen med erfaring?

Litt skummelt å skulle bytte jobb, man vet ikke hva man går til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk motsatt vei for noen år siden. Ville mye heller jobbet i hj.spl..........

Skrevet

Er det ikke ledig i hjemmesykepleien?

Har du prøvd å få ny jobb i hj.spl?

Skrevet

Hjemmesykepleien er mye mer variert, jobber som oftest alene. Får en pause i bilen mellom hvert besøk.

Møter pasientene på en annen måte.

Jeg stortrives, kunne ikke tenke meg å jobbe på sykehjem igjen.

De første besøkene er somregel morgenstell, hjelper opp dem som ikke klarer det selv.

Gir morgen medesiner. Frokost mm.

Så er det ofte dujinger og s.s.

Etter lunch er det tilsyn og varme middager.

Fylle dosetter, ringe leger, skaffe hjelpemiddler m.m

På kvelden.

Tilsyn, gi med, kveldsmat.

På slutten av vakta hjelpe i seng

Og mye mer som jeg ikke kommer på i farta.

Lykke til

Skrevet

Jeg har jobbet på en skjermet enhet for demente, så vanlig sykehjem før jeg begynte i hjemmesykepleien. Har trivdes med alle jobbene, hjemmesykepleien er jo en helt annen måte og jobbe på da. Mye mer frihet.... Det er sikkert stor forskjell fra kommune til kommune hvordan hjemmesykepleien fungerer, da jeg gikk på sykepleien og var i praksis i hjemmesykepleien kunne jeg aldri tenkt meg å jobbe sånn, men det var en stor by og fungerte helt annerledes enn den lille bygda jeg bor i nå.

Lykke til, det er sunt å bytte jobb av og til tror jeg :)

Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men jeg har jobbet på sykehjem og i hjemmesykepleien der jeg er nå. Og sistnevnte er kjempemoro sammenlignet med sykehjem. Jeg liker virkelig jobben min.

Jeg skal være ærlig å si at to ting som for meg trekker veldig opp er at man ikke jobber i tett kontakt med kollegene hele tiden, og at man ikke er sammen med brukerne hele dagen. Er det et sted som tapper en litt for krefter, så vet man at man skal videre og ikke er fast med denne hele dagen. Sånn sett er det også veldig variert.

Det som trekker ned er ugunstige arbeidssituasjoner i noen hjem (røykende brukere, kronglete plass for stell) og at det er veldig mange innom hvert hjem, så iblant kan det være kommunikasjonssvikt mellom kollegene ang en bruker.

Skrevet

Kommer litt an på hva du trives med da.

Jeg foretrekker hjemmesykepleien.

Jobbet der i 1 år som lærling og likte meg veldig godt.

Variert både brukere og oppgaver.. noen trengte en dusj mens andre bare skulle ha på støttestrømper eller prate litt.

Eneste "negative" jeg synes om den arb.plassen var at det var lite med biler og det ble derfor ofte stress med å komme seg til de forskjellige stedene, men man kan vel bruke egen bil om man har.

Har tenkt en del på om jeg skal prøve å få meg jobb med noe sånt igjen, sykehjem vil jeg hvertfall ikke tilbake til. (Etter tre forsøk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...