Chelseafan Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hver morgen og kveld. har ikke hatt hull før:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Par ganger i uka. (Tuller ikke, er veldig sløv) Null hull. Jeg er et vandrende bevis på at god/dårlig tannhygiene ikke alltid betyr noe. Trist nok. Mannen pusser og skyller og flosser, men har stygge tenner. Livet er urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Hver dag. Glemmer det av og til om morgenen, men stort sett 2 ganger for dagen. Hadde masse hull som barn, ikke noe særlig nå.
C.L.H85 Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld, helt siden jeg fikk tenner Har dessverre hatt hull til tross for bra tannstell..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Minst en gang om dagen, som regel to. Hadde noen hull da jeg var 8-10 år gammel, da foreldrene mine ikke pusset for meg lenger og jeg ikke klarte det godt nok selv. Fra 10-års alderen og frem til nå som jeg er 38 år har jeg hatt ett hull.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld + hvis jeg skal ut på noe på kvelden en sjelden gang pusser jeg dem om jeg føler behov. Har hatt noen hull etter at jeg ble voksen. Pusset nok også bare noen ganger i uka som liten og hadde aldri hull før jeg ble voksen og renslig Samboeren pusser bare kveld og har hatt 2 hull i tennene.
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld + hvis jeg skal bort på noe på kvelden, har alltid hull når jeg er hos tannlegen, som er en gang i året..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld, og om jeg synes det virker som om det er "lag" på tennene... Har mer enn nok av hull, men har tannsykdom som utgjør det da, ikke pga sløv tannpuss
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld, og hver gang jeg skal ut. Og evnt når jeg har spist kjøtt til middag. Alltid hull!
NovemberBaby<3 Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen og kveld, har aldri hatt hull!
L-8 Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg pusser alltid om kvelden, bruker tanntråd og munnskyll når jeg gidder, men morgenpuss glemmer jeg ofte... Har aldri hatt hull... Hvor krise er det egentlig å bare pusse en gang per dag? Spiser ikke sukker, og hvis jeg skulle gjøre det pusser jeg uansett rett etterpå da det føles ut som om jeg får akutt pels på tennene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Pusser morgen og kveld og evt om jeg skal ut på noe ellers. Bruker tanntråd også. Har hatt 6 hull, men alle kom etter jeg tok av reguleringen da jeg var 14- hadde ingen hull før det, og ikke hatt noen etter det heller. Så i utgangspunktet tror jeg at jeg har sterke tenner, men at perioden med regulering og vanskeliggjøring av rengjøring da var det som ga meg de hullene.
Nirgal Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Stort sett alltid morgen og kveld - noen ganger ejg glemmer om jeg har dårlig tid om morgenen eller er altfor trøtt om kvelden. Ellers pusser jeg hver gang jeg føler behov for å pusse og skyller med sånn grønn guffe :S Har hatt ett hull og da var jeg 6, tror jeg har nogen lunde god munnhygiene...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Pusser tenner minimum 2 ganger pr dag, og vet ikke når sist jeg hadde hull, minst 10 år siden sist, i alle fall. Hadde nok noen få hull i barne - og ungdomstida, men ikke mange. Har sterke, men ikke så veldig pene tenner.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Tannlegen min sier at det aller viktigste for å unngå hull er å skylle. Han sier at om hadde strandet på en øde øy og bare fått ha med seg et tannprodukt hadde det blitt flourskyllemiddel. Skoletannlegen sier det samme, mine gutter på 9 og 11 år har ingen hull og hun sier det nok mye er pga at de siden de var 6 år gamle har skylt med flour hver kveld (de pusser nemlig ikke alltid 100% bra nok og det kan jo hun se). Jeg har ikke hatt hull i tennene som voksen.
eliona Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Morgen og kveld. Hender ofte at jeg pusser de 3 ganger også. Kan ikke forstå at ikke alle pusser tennene på morran, ikke bare for å forebygge hull men for egen velvære. Det aller første jeg gjør om morran er å pusse tennene. Har hatt 4 hull i mitt liv. Hull i tennenne har jo veldig stor sammenheng med kostholdet man spiser og ikke bare antall ganger man pusser de. Endret 7. oktober 2012 av eliona
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg pusser alltid om kvelden, bruker tanntråd og munnskyll når jeg gidder, men morgenpuss glemmer jeg ofte... Har aldri hatt hull... Hvor krise er det egentlig å bare pusse en gang per dag? Spiser ikke sukker, og hvis jeg skulle gjøre det pusser jeg uansett rett etterpå da det føles ut som om jeg får akutt pels på tennene. Er ikke noe problem å kun pusse en gang pr dag, så lenge man ikke har betydelig med hull.. Samboeren pusser tenne en gang pr dag, var nyelig hos tannlegen, skrå sikker på at han hadde hull, men fikk derimot beskjed av tannlegen, om at tennene hans var tipp topp stand. Han har aldri hatt hull, eneste som har hendt han er å slå sunn en tann på jobb.. Noe som overrasker, for han er en godte moms
M+M+baby2012 Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Morgen for og få god ånde til dagen og kvelden for og rengjøre før jeg sover. Burde gjøres daglig ÆSJ Og KYSSE noen som ikke har gjort Det på noen dager fullt av bakterier i munnen .. grøss
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #20 Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke bra å pusse tennene for mye heller, mange pusser for hardt, for lenge og for ofte også blir resultatet at man nærmest pusser vekk emaljen og tennene blir mindre motstandsdyktige mot karies. Mannen min er en knallhard pusser og har fått denne beskjeden av tannlegen flere ganger. Etter at han kjøpte mykere tannbørste, begynte å skylle med flour hver kveld og ikke pusse så lenge hver gang har han fått mye sterkere tenner og har ikke hull lenger (han hadde hull hvert år før).
*SommerFrisk* Skrevet 7. oktober 2012 #21 Skrevet 7. oktober 2012 Tre ganger om dagen som regel. Hatt 2 hull.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. oktober 2012 #22 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Min. 2 ganger om dagen. Hatt masse hull forresten, rotfyllingog kroner osv... Endret 7. oktober 2012 av Vicky Pollard
Gjest Gullguttene Skrevet 7. oktober 2012 #23 Skrevet 7. oktober 2012 Minst to ganger om dagen, har hatt et hull.
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 7. oktober 2012 #25 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Jeg skjønner heller ikke at noen klarer å gå uten å pusse tennene om morgenen, får dere ikke stålånde og ekkelt belegg? Hvis barna mine glemmer det om morgenen, kjenner jeg det med en gang når jeg skal gi dem en klem, ikke noe god lukt.. Jeg har også hørt at det er anbefalt å pusse tennene på barna (og en selv) før bursdagselskap, da sukker setter seg fast i belegget på tennene. Endret 7. oktober 2012 av rosa*blå+rosa i nov -12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå