Gå til innhold

Inspirert: Dømmer dere folk utifra fortid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere møter en gutt/jente. Blir litt kjent og har et godt inntrykk av vedkommende.. vil dere da la dere påvirke om rykter ang tidligere fortid?

Feks: vold, tyveri, løgner, bedrageri, annen grov kriminalitet ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer ann på. Er nok mange jeg ikke liker pga dems syn på ting. Men om fortid er fortid så er det en annen sak. Tror kanskje jeg hadde hatt problemer med å omgås noen som hadde utøvet vold mot andre, men bortsett fra det er jeg ganske allsidig.

Skrevet

Vold og hard kriminalitet - ja. Absolutt. Det samme med narkotikamisbruk. Kunne aldri ha vært sammen med en tidligere narkoman, en som har dengt eksen sin eller en som har drevet med tyveri. Dessverre, men tenker på barna og meg selv, vil ikke utsette meg for slikt i tilfelle personen får tilbakefall.

Nå har jeg samboer da, men hadde jeg vært singel, så hadde jeg valgt noen uten rulleblad (noe min samboer heller ikke har).

Skrevet

Jeg blir ikke sammen med noen som har gjort noe kriminelt nei, heller ikke noen som har barn fra før. Bestevenninna mi har vokst opp med en haug med stefedre og stesøsken og ingen var snille med henne, så det prøver jeg å unngå for barna mines skyld.

Jeg kunne heller ikke blitt sammen med noen som aldri hadde jobbet eller gått på NAV hele livet. Hadde blitt for ustabilt.

Mange damer blir sammen med ustabile menn og har et ønske om å endre dem, de skal bli bedre mennesker, men det er nesten umulig å forandre et menneske..

Skrevet

Her inne dømmer ein barre og lese overskriften. Leser aldri innlegget men bedømmer ut fra overskriften.

Skrevet

ikke kjæresteforhold, men vennskaps forhold.. HI

Skrevet (endret)

hadde blitt litt bekymret hvis de var dømt for vold og slike ting.

Men hvis jeg møter en gutt og noen sier til meg at hvordan han egentlig er i de sine øyne så kan jeg bli litt skeptisk ja og må få høre den andre historien. Hvor vidt jeg velger å fortsette kommer og litt an på hvem som har fortalt meg det om han jeg da datet, om kilden er troverdig eller ei og hva i tilfelle han har gjort tidligere..

dumt forklart men men..

venner så kan jeg si nei uten at jeg vet. Er noen jeg dømmer nå for ting de gjorde spesielt mot meg da de var yngre ja. Har ikke venner som har havnet på den gale siden nesten..

Endret av holahopp
Skrevet

Når det kommer til vold så ville jeg nok vært dømmende. For vært borti en eks som var voldelig.

Ville nok tatt rykter med en klype salt, men hadde den personen vist sine negative sider til meg så ville nok den ene sjansen hun/han fått forsvunnet ganske kjapt...

Skrevet

Hvis det kun er rykter, tar jeg det med en liten klype salt, men stoler ikke fullt og helt på vedkommende.

Men jeg hadde en kamerat som har etterhvert fått flere voldsdommer og dommer for vinningskriminalitet. Han er den samme hyggelige mannen som alltid, men jeg vet at skinnet bedrar. Jeg holder meg på avstand, det må jeg innrømme. Selv om jeg ikke vet om han driver på slik nå.

Andre ting i fortiden (psykiske problemer, rusmisbruk o.l) er ikke noe jeg bruker mot folk for ikke å kunne være venn med dem.

Skrevet

Jeg har som absolutt mål å la mennesker få danne sitt eget inntrykk på meg, før jeg deretter gjør meg opp en mening ut ifra det..

Likevel må jeg dessverre innrømme at jeg noen ganger lar mitt inntrykk farges av personens bakgrunn. Ikke på bakgrunn av grunnløse rykter, men tidligere kriminelle, tunge narkomane eller lignende vil antagelig aldri befinne seg i min nærmeste omgangskrets. Det betyr ikke at jeg ikke kan omgås slike mennesker i det hele tatt, eller at jeg ikke behandler de med respekt. for DET gjør jeg!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vold og voldtekt er noe jeg ikke kan overse, vold til en viss grad, kommer ann på hvor ille og om personen har gjort noe for å endre på det.. Voldtekt er derimot noe i ens fortid, som jeg ikke kan klare å overse, for jeg vet hvordan det er å være psykisk skadd etter voldtekt.

Tung kriminalitet.. Vel, det meste kan jeg nok overse, så lenge personen har gjort sin tid for det, og endret livet sitt til det bedre, men det er jo helt klart de ting man ikke kan overse der heller.

Men i det aller meste, så lar jeg personen vise meg hvem de ER, fremfor hvem de VAR, før jeg gjør min mening om dem.. Jeg vet at det er de som dømmer meg for min fortid som selvskader, og samboeren min blir dømt for sin fortid også, så vi vet jo hvordan det er å dømmes, for min sin del; for den jeg har vært, for samboerens del: for noe som ikke er sant.

Skrevet

Jeg blir ikke sammen med noen som har gjort noe kriminelt nei, heller ikke noen som har barn fra før. Bestevenninna mi har vokst opp med en haug med stefedre og stesøsken og ingen var snille med henne, så det prøver jeg å unngå for barna mines skyld.

Jeg kunne heller ikke blitt sammen med noen som aldri hadde jobbet eller gått på NAV hele livet. Hadde blitt for ustabilt.

Mange damer blir sammen med ustabile menn og har et ønske om å endre dem, de skal bli bedre mennesker, men det er nesten umulig å forandre et menneske..

Du vet at ikke alle steforeldre/barn er slemme sant? Forsiktig med å dra alle under en kam..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...