Gå til innhold

Når har dere tenkt til å ha første svangerskapskontroll?


♥♂13 + ♂15♥

Anbefalte innlegg

Gravid for første gang, og lurer litt på hva dere andre har tenkt ang dette? Lurte på om jeg skal bestille kontroll til rundt uke 8, er det greit tidspunkt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs og har lurt litt. Men skal til legen i et annet ærend på torsdag, så tenkte å høre med henne og sette opp en time når jeg er der. Men hadde i utgangspunktet tenkt nærmere uke 12? Får se hva hun sier:) Er 7+1 på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på nettet at det er vanlig å ha første kontroll mellom uke 8-12.. så vet ikke om jeg klarer å vente til uke 12 :P Men får ringe legen imorgen å høre hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på nettet at det er vanlig å ha første kontroll mellom uke 8-12.. så vet ikke om jeg klarer å vente til uke 12 :P Men får ringe legen imorgen å høre hva de sier :)

 

Det skjønner jeg godt:) Jeg får jo "jukset" til meg litt info på denne legetimen, hadde nok tenkt mer som deg hvis ikke;)

Si fra om hva de sier når du ringer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen i dag jeg. 6+1. Ringte da jeg fant ut at jeg var gravid, og spurte hva hun anbefalte. Hun ville gjerne ha meg inn nå for å undersøke meg og ta prøver - så de har hun gjort i dag. Ble undersøkt innvendig, og hun kunne kjenne at det var noe er (deilig for meg som ikke har et eneste symptom!). Diagnosen W78 - Svangerskap bekreftet ble satt! :-) Tok blodprøver, blodtrykk, vekt og la plan for oppfølgingen videre. Deilig og beroligende for meg hvertfall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen nå, og de sa at første kontroll er mellom uke 8-12, så da spurte jeg om å få i uke 8 ;) Klarer jo ikke å vente til uke 12 :P Så da er time bestilt! :)

 

Så, det er vel egentlig opp til oss selv når vi vil ha time da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen idag, 4+6, og fikk beskjed om at neste legetime var i uke12 og første jordmortime ikke før i uke16. Føles som en eeevighet til det...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i anna ærend rundt veke 5, og fekk då beskjed om å komme tilbake om ein månde for første svangerskapskontroll! Er då i veke 11. Skal på feire i vekene før, ellers hadde eg fått time tidligare! ;) Usikker på ka tid eg skal ta kontakt med helsestasjon/jordmor? Er det normalt med time hos jordmor før ordinær UL i veke 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan velge litt selv. Legen min lurte på om jeg ville ha det alt i uke 6, men jeg har ordnet time i uke 10 nå. Er veldig nysgjerrig altså, men tenkte det var greit å ta det litt lenger uti :) Er 6+6 idag så det går ikke så fort ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk lege time 6+0 for eg måtte vist ha time før ul 7+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen for et par dager siden da han ville jeg skulle komme inn for at vi skulle lage en henv. til UL på sykehuset pga historikk. Jeg tok noen blodprøver men vi skulle vente med å begynne på helsekortet (er det det heter?) til senere men husker ikke når jeg fikk beskjed om å bestille ny time... Litt sullete for tiden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og veeeldig utålmodig. Jeg fant det ut i uke 3 og dro til en privat gynekolog. Han forklarte at veldig lite har skjedd når man er i uke 3, men han tok en ultralyd for å se om han kunne se noe. Han så flere tegn på at et svangerskap hadde startet og jeg skal tilbake i uke 8 for å sjekke at alt utvikler seg som det skal, og å få høre hjertelyden :D

 

Skal til fastlegen i uke 12.. Tanken på å vente fra uke 3 (når jeg fant det ut) til uke 12 er helt uaktuelt for min del! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sko få helse papirene og i uke 6:/ sko ha di før ul sa legen til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i morgen og er 6+1 da. Skal så tidlig pga. tidligere historie som gjør at jeg skal ha ul i uke 7 og spesial ul i uke 11 og 15 på rikshospitalet. Blir fulgt opp ganske tett! Trygt å vite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg fra legen (i et annet ærend enn graviditet), og fikk satt opp første svangerskapskontroll om seks uker. Er 7+1 idag ifølge menstermin, men har blitt henvist til gyn og tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg er på vei (og at alt er bra selvsagt). Hadde negative tester en uke over IKM før den ble positiv, derfor henvisning.

 

Så første kontroll for meg blir i (antatt) uke 13, og en tidlig ultralyd før det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, mellom 5 og 6 uker tror jeg, ringte inn og fikk time neste uke, da er jeg 6-7 uker på vei forhåpentligvis.

 

Det er mest for å undersøke hvor langt på vei jeg er, de kan måle og sånn? Det gjorde legen sist i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker etter uke 8 engang. Men siden jeg skal til Thailand om 3 uker vurderer jeg å ringe jordmor imorgen. Få noen tips på veien og hva jeg bør passe på. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig UL på tirsdag for først å sjekke at fosteret ligger i livmor (har hatt exu tidligere), og dersom alt er ok så bestiller jeg jordmortime til ca uke12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første i uke 6-7! :)

(Litt usikkert hvor langt jeg er på vei, men regner med egentlig 6+4 idag, dvs 7+3 på første UL) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe å høre med legen min i morgen! Er i uke 4 + 6, så det blir vel ikke før om en måneds tid tenker jeg.. Synes de går så treigt disse første ukene... Sist hadde jeg jo tvillinger og var på kontroll støtt og stadig, blir nok lenge å vente mellom kontrollene hvis dette viser seg å være en singelton.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker etter uke 8 engang. Men siden jeg skal til Thailand om 3 uker vurderer jeg å ringe jordmor imorgen. Få noen tips på veien og hva jeg bør passe på. Hva tror dere?

 

Hei :) Gratulerer så mye med baby i magen! :) Hvor langt er du på vei?

Ser du skal til Thailand, det skal jeg også!

Jeg var litt nervøs for og bestille tur siden vi nettop hadde startet på prøveperioder. Men spira satt på 3pp. Ringte legen på forhånd og hun sa det IKKE skulle være noe i veien for og reise til Thailand mens man var gravid, så lenge man ikke spiste alt mulig rart! :P Så rett etter turen var bestilt satt allerede spira <<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe å høre med legen min i morgen! Er i uke 4 + 6, så det blir vel ikke før om en måneds tid tenker jeg.. Synes de går så treigt disse første ukene... Sist hadde jeg jo tvillinger og var på kontroll støtt og stadig, blir nok lenge å vente mellom kontrollene hvis dette viser seg å være en singelton.. :)

 

Jeg er også 4+6 i dag, akkuratt som deg! Men jeg fikk time hos legen 31.10 :) Da vil jeg være 7+2

Ringte legen med en gang jeg fikk positiv test jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker etter uke 8 engang. Men siden jeg skal til Thailand om 3 uker vurderer jeg å ringe jordmor imorgen. Få noen tips på veien og hva jeg bør passe på. Hva tror dere?

 

Hei :) Gratulerer så mye med baby i magen! :) Hvor langt er du på vei?

Ser du skal til Thailand, det skal jeg også!

Jeg var litt nervøs for og bestille tur siden vi nettop hadde startet på prøveperioder. Men spira satt på 3pp. Ringte legen på forhånd og hun sa det IKKE skulle være noe i veien for og reise til Thailand mens man var gravid, så lenge man ikke spiste alt mulig rart! :P Så rett etter turen var bestilt satt allerede spira <<3

 

åhhh! Så godt å høre det er noen i samme situasjon ;) Jeg reiser 3. november! Da er jeg 8+2. Snakka med jordmor før helga og hun sa det heller ikke var noe problem.. Man skulle ikke sette livet sitt på vent pga en graviditet, men sevfølgelig ta forhåndsregler. Skal bestille en legetime imorgen også, bare for å snakke med han også! Bare formen er grei, blir det nok reise på meg ja!!

 

Når reiser du og hvor langt er du da på vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...