Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hvordan oppdaget dere det? Kanskje litt vanskelig å svare på i etterkant, men dere kan jo forsøke? tenker på om det var noen symptomer o.l. Venter mitt andre barn og er 10 uker på vei. Men da jeg våknet for 2-3 dager siden hadde jeg over natten gått fra veldig kvalm, oppblåst og uhyre trett, til en sprudlende energibunt og null kvalme. Og husker ikke hvordan det var den ene gangen jeg hadde MA for 8 år siden eller da jeg sist var gravid. Takker masse for svar
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg mistet ikke symptomene, ble oppdaget på ul i uke 9. Som du veit, symptomene kommer og går i svangerskapet. At du føler piggere den ene dagen trenger ikke å bety at du har en MA.
Gjest ________ Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Mistet ikke symptomene, men fikk igrunn energi/overskuddet tilbake, men var fortstt kvalm og øm i puppene... Hadde MA uke 19 og uke 14 så begge har blitt oppdaget ved ordinær ultralyd
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 jeg har hatt MA 3 ganger, med forskjellige symptomer/ikke eksisterende symptomer hver gang.. umulig å si hvordan det utarter seg..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Tja, vanskelig å si hva som fikk meg til å mistenke det i første omgang, for dte var ikke noe spesifikt i starten- bare et eller annet jeg ikke helt kunne sette fingeren på. Var i uke 14, og hadde hørt hjertelyd på doppler og følt "romstering" i noen uker før. På et bestemt tidspunkt var det helt ekstremt, og jeg lurte da på om noe var galt, men slo det fra meg som hysteri. Plutselig tok denne romsteringen slutt, og etter noen dager følte jeg meg rar i kroppen. Vondt på en merkelig og annerledes måte. Dessuten sluttet puppene å være vonde. Så plutselig kom det en biiiiiitteliten klump med koagulert blod på papiret. Jeg tenkte det verste, siden jeg hadde mistet i SA 2 ganger før, men ventet til dagen etter med å gjøre noe siden det var så sent på kvelden. Men jeg sa til mannen at jeg trodde det gikk til helvete denne gangen også. Dagen etter lette jeg etter hjertelyd uten å finne den, og da skjønte jeg at fosteret var dødt. Ringte legen, og fikk komme inn, men i første omgang avviste hun det som "innbildning" siden man liksom ikke kan kjenne liv så tidlig og vi "amatører" gjerne ikke alltid hører hjertelyd på doppler. Men så prøvde hun å lytte etter hjertelyden, og fant den ikke. Da ble jeg henvist til Gynpol, og en ul der bekreftet at jeg hadde rett. Da sa legen at fosteret nok hadde vært dødt i ca en uke- altså døde det omtrent da jeg kjente denne fryktelige romsteringen og plutselige endringen i kroppen. Håper ikke det er dette som skjer med deg, for jeg unner ingen dette. Lykke til!
Glajenta ♥ Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg hadde en sen MA (i uke 22). Oppdaget det på ultralyd, var helt uforberedt. Symptomene hadde vært de samme, jeg hadde begynt og kjenne liv, og merket at det var mindre liv... men ellers merket jeg ikke noe. Symptomene kommer og går, og det at symptomene plutselig er borte betyr ikke at du har hatt en MA. Husk at somregel går det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå