Gå til innhold

tips til god og SUNN (!) frokost og lunch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De må lages kvelden før og stå i kjøleskapet til jeg drar om morgenen. Prøver å gå ned i vekt og trenger da inspirasjon til gode måltider så jeg ikke går lei og slår meg på osteloffen og hvetebollene igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunne matmuffins, Juleas potetlomper :)

(Sterk) suppe du varmer opp før du drar, fancy smørbrød med mye grønt, sunn pizza du varmer opp (Om du lager den selv kan du gjøre den veldig sunn faktisk :))

Salat, pastasalat...

Skrevet

Jeg gikk ned best i vekt når jeg startet de fleste dagene med egg (av ymse slag) og de andre dagene med havregrøt med nøtter, men det tar jo en 10 minutter å lage da...

Med eggene (og nøttene) slipper du at blodsukkeret går fort opp på jobb og man er ikke så oversulten når lunsjen kommer, dette igjen fører jo til at det er lettere å velge en sunn lunsj. Til lunsj ville jeg ha spist salat av ymse slag med masse deilige grønnsaker og skinke eller kylling i.

Kutt ut hvetemel og sukker. Da er det lett å spise litt sunnere!

Skrevet

Tar du med frokosten, eller spiser du den hjemme? Det som metter lengst for min del er havregryn med melk og friske bær, eller havregrøt med kanel (kanel skal jo være bra for forbrenninga har jeg hørt). Havregrøt tar jo et par min å lage, og du må jo ha tid til å sitte å spise den :)

Skrevet

En smoothie med fett og proteiner i, slik at den holder det mett lenge.

En havregrøt. Har ikke prøvd selv, men mener du kan helle kokende vann og gryn på en termos og ha klar grøt neste dag..? Ville også hatt i fett, feks kokosolje ex. virgin. Jeg har også i mandelmel, gir god smak og metter godt.

Skrevet

Jeg pendler og spiser som oftest frokost på toget. Veldig sjeldent at jeg tar meg tid til å spise på morgenen. Senga frister så mye mer ;-)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

fin kutt kål

stek i en kladd smør, putt litt sukker i (kan sløyfes)

Grill to brødskiver i tørr panne (så grovt brød som mulig)

Smør skivene med sennep ha på kålen og salami

Kanske ikke det sunneste, men sinnsykt godt og så lett da! Kålen er jo kjernesunn. Du kan bytte ut salami med skine så blir det sunnere. Dødsgodt med litt var ost på også.

NAM!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...