Gå til innhold

Tips til varm pysj til gutt 15 mnd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn vil ikke ha dyne over seg mer, og nå som det begynner å bli litt kjølig er jeg redd han skal bli kald om natta. Noen som kan anbefale noen varme gode pysjer? Gjerne nettbutikker.

 

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøstebarn har jo knallgode pysjer.

 

Ellers har jeg også et par fra joha til min på snart to, som sover i kaldt rom.

Skrevet

Nøstebarn har sikker en god heldress i ull :D

Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

 

Oi, det er da alt for varmt? Anbefalt er 17-18 grader tror jeg.

Skrevet

Nøstebarn, ullfrotté. Helt fantastisk!

Skrevet

Joha

Nøstebarn

 

Og du kan jo bare bruke ullbody og ullstrømpebukse.

Legg han på skinn med pledd.

Skrevet

Nøstebarn sin frottepysj er den beste vi har hatt i hus. Utrolig god. Den med sau på :-)

 

Har også hatt Janus sine, som koster halve prisen. Gode de også.

Skrevet

Ullpysj i frottè fra Nøstebarn. Ingen over, ingen ved siden :)

Kjøp gjerne uten fot, og bruk sokker til, da har du den lengre, og slipper klamme bein.

 

Med tiden blir den litt vid i halsen, men da er det greit å bruke body under (i ull, selvfølgelig).

 

 

Har ullpysj fra Joha også, og den er veldig god, men den er jo mye tynnere, så det blir ikke det samme.

 

Her sover bare ungene i ull.

Gjest peacock
Skrevet

Ullfrottepysj fra nøstebarn. Dyr, men fantastisk! Mini bruker den når det er kalt ( sover med åpent vindu) pluss en bomullspysj, ligger på saueskinn og med helseteppe eller dyne opp til midt på magen avhengig av utetemperaturen. Blir ikke lenger så kald att han våkner når han har sparket av seg dynen :-)

Skrevet

Jeg bruker de fra claire DK (ull), men har også brukt ulldressen til janus i regnbue serien. Jeg er ikke overbegeistret for nøstebarn.

Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

 

Oi, det er da alt for varmt? Anbefalt er 17-18 grader tror jeg.

 

Ja, veit. Men når han ikke har dyna på seg så blir han så kald om vi skal følge anbefalt temperatur i rommet, eller så må vi kle på han masse.

Gjest peacock
Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

 

Oi, det er da alt for varmt? Anbefalt er 17-18 grader tror jeg.

 

Ja, veit. Men når han ikke har dyna på seg så blir han så kald om vi skal følge anbefalt temperatur i rommet, eller så må vi kle på han masse.

 

Samme her, men det er jo ikke så rart at man blir kald uten dyne - det blir voksne også om de sover nakne uten dyne når det er 20 grader... Barn som ikke blir kalde i bare bomullspysj når de ligger stille i under 20 graders varme tror jeg ikke eksisterer... Lammeskinn og to pyser er gull her i hvert fall, samt et hjemmestrikket helseteppe i ull/silke og vet dyne :)

 

Viktig å ikke ta alle råd på dib alt for alvorlig - barn er forskjellige, og ingen har godt av å fryse på natten fordi noen internettdamer mener man har på ungen for mye klær -har dessverre selv fått mye pes for dette.... Når det så er sagt sover sønnen min mye bedre med litt ekstra klær og åpent vindu enn når det er veldig varmt på soverommet.

Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

 

Oi, det er da alt for varmt? Anbefalt er 17-18 grader tror jeg.

 

Ja, veit. Men når han ikke har dyna på seg så blir han så kald om vi skal følge anbefalt temperatur i rommet, eller så må vi kle på han masse.

 

Samme her, men det er jo ikke så rart at man blir kald uten dyne - det blir voksne også om de sover nakne uten dyne når det er 20 grader... Barn som ikke blir kalde i bare bomullspysj når de ligger stille i under 20 graders varme tror jeg ikke eksisterer... Lammeskinn og to pyser er gull her i hvert fall, samt et hjemmestrikket helseteppe i ull/silke og vet dyne :)

 

Viktig å ikke ta alle råd på dib alt for alvorlig - barn er forskjellige, og ingen har godt av å fryse på natten fordi noen internettdamer mener man har på ungen for mye klær -har dessverre selv fått mye pes for dette.... Når det så er sagt sover sønnen min mye bedre med litt ekstra klær og åpent vindu enn når det er veldig varmt på soverommet.

 

Kanskje jeg skulle prøvd med to lag ull, slik som du. Har liksom ikke tenkt så mye over dette, det har bare blitt sånn.. men var et bra tips :) takk

Gjest peacock
Skrevet

Har kjøpt halvtynn ulldress (ullundertøy) på sparkjøp. Ellers vet jeg de hadde tynn ullunderdress på cubus i fjor vinter. Har samme prøblemet selv, så barnet mitt sover med tynne ullsokker også + at det er ca 22,5 grader på rommet

 

Oi, det er da alt for varmt? Anbefalt er 17-18 grader tror jeg.

 

Ja, veit. Men når han ikke har dyna på seg så blir han så kald om vi skal følge anbefalt temperatur i rommet, eller så må vi kle på han masse.

 

Samme her, men det er jo ikke så rart at man blir kald uten dyne - det blir voksne også om de sover nakne uten dyne når det er 20 grader... Barn som ikke blir kalde i bare bomullspysj når de ligger stille i under 20 graders varme tror jeg ikke eksisterer... Lammeskinn og to pyser er gull her i hvert fall, samt et hjemmestrikket helseteppe i ull/silke og vet dyne :)

 

Viktig å ikke ta alle råd på dib alt for alvorlig - barn er forskjellige, og ingen har godt av å fryse på natten fordi noen internettdamer mener man har på ungen for mye klær -har dessverre selv fått mye pes for dette.... Når det så er sagt sover sønnen min mye bedre med litt ekstra klær og åpent vindu enn når det er veldig varmt på soverommet.

 

Kanskje jeg skulle prøvd med to lag ull, slik som du. Har liksom ikke tenkt så mye over dette, det har bare blitt sånn.. men var et bra tips :) takk

 

Vi har bomull innerst, ull utenpå :) men test og se hvordan det går, kan jo hende det er midt i blinken for dere

Skrevet

[quote name=ma(G)ma med to små :)' timestamp='1349633152' post='144614425]

Ullpysj i frottè fra Nøstebarn. Ingen over, ingen ved siden :)

Kjøp gjerne uten fot, og bruk sokker til, da har du den lengre, og slipper klamme bein.

 

Med tiden blir den litt vid i halsen, men da er det greit å bruke body under (i ull, selvfølgelig).

 

 

Har ullpysj fra Joha også, og den er veldig god, men den er jo mye tynnere, så det blir ikke det samme.

 

Her sover bare ungene i ull.

 

Med to lag ull om natta bør det være friskt på det soverommet!!

Skrevet

Enig, med to lag ull om natten håper jeg for barnets skyld det er maks 17-18 grader på det soverommet!!

Skrevet

Mini på 2 år liker heller ikke dyne, og nå sover hun i sånn bomull/ull-dress fra claire dk, men når hun var mindre så var det nøstebarn-pysj for alle penga.

Skrevet

Kjøp pose til han!

http://gro.co.uk/

 

Fins i store størrelser, og forskjellige tykkelser tilpasset ulike temperaturer. Da fryser han ikke!

Min på 22 mnd sover i en sånn. Varm og god! Og kan ikke klatre ut av senga! Ekstra bonus....!

  • 3 uker senere...
Skrevet

[quote name=ma(G)ma med to små :)' timestamp='1349633152' post='144614425]

Ullpysj i frottè fra Nøstebarn. Ingen over, ingen ved siden :)

Kjøp gjerne uten fot, og bruk sokker til, da har du den lengre, og slipper klamme bein.

 

Med tiden blir den litt vid i halsen, men da er det greit å bruke body under (i ull, selvfølgelig).

 

 

Har ullpysj fra Joha også, og den er veldig god, men den er jo mye tynnere, så det blir ikke det samme.

 

Her sover bare ungene i ull.

 

Med to lag ull om natta bør det være friskt på det soverommet!!

 

Med en tynn ullbody under nøstebarnpysjen er det helt perfekt for vårt barn.

Vi sover alltid med vinduet åpent, og det er langt mindre enn 17 grader der inne.

 

Her svetter ingen om natta, så bare ta det med ro ;)

Har en unge som er tynn som en strek, så han fryser lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...