Gå til innhold

Dere med barn som har nekta plent å legge seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld høres ut som helvete har brutt løs i hjemmet her. Hun er 1 år og naboene må tro vi mishandler ungen pga. gråtinga.

I snart 2 uker har vi prøvd å få henne til å legge seg. Hun er ikke overtrøtt, det er ikke for tidlig, ikke for sent.

Alle sier at det tar maks 3 dager, IKKE 2 uker! Gråtinga roer seg ikke heller. Den blir bare verre og tilslutt er hun helt hysterisk.

Hun våkner også flere ganger på natten. Noen ganger med panikk.

Vi er så slitne og aner ikke hva vi skal gjøre! Har prøvd å lære henne med å sove natten gjennom i snart 1 år og lære seg faste leggerutiner :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, her måtte vi sitte på stol ved senga så han visste vi var der, for så gradvis flytte oss 10-20cm lengre bort etter noen dager. Vi holdt på i flere uker før vi kom oss ut av rommet, men det var det eneste som funket. Bare en av oss hver kveld så klart, byttet på det for å ikke bli tullete, det tok ca 30-60 min for han å roe uten å gråte i starten, men det ble bedre. Når han fant roen selv på kvelden ble natt også bedre. Han sov ikke natta over før han var 3, men roet seg fortere etter han lærte seg å finne roen alene. Snakket helt stille til han om han rotet mye og ikke slo seg til ro, mer som hvisking bare for at han skulle høre oss og føle seg trygg. Lykke til.

Skrevet

Her prøvde vi "alt", men måtte til slutt bare lære oss å leve med det. Fra 8 måneders alder var hun umulig å legge og vi satt ofte i timesvis på rommet hennes til hun sovnet. Plutselig snudde det da hun var ca. 18 mnd, så jeg har egentlig ingen gode råd til deg siden vi aldri fikk til noe selv.

Nå er hun litt over to og legger seg fint. Vi leser bok, sier god natt og går ut. Hun står alltid opp en gang eller to rett etter vi har gått ut av rommet, men etter det er det tyst, og det har kommet helt av seg selv.

Det jeg vil fram til er at det finnes håp selv om ingenting fungerer :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...