Gå til innhold

Dere med 3 eller flere barn, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var overgangen fra 2 til 3 barn?

Og hva slags bil har dere som har 5-seter stasjonsvogn?

Barna våre er 7 og 4,5 år, så tror det skal bli enklere med nr.3 enn det var i overgangen fra 1 til 2...

Bilen vi har nå er en Scoda Octavia, men tviler sterkt på at vi kan beholde den med 3 barneseter i baksetet...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke så mye erfaring med 3 barn, da minste bare er 2 uker gammel...

Våre 2 andre barn er 2 og 5 år gamle.

Hittil har det vært mest styr rundt måltidene, da begge de to eldste trenger litt hjelp. Hvis minstemann skal ha pupp samtidig, så kan det fort gå litt hett for seg. Merker at det er litt mer styr og mas når jeg er alene med alle tre, men heldigvis er ikke det så ofte og som regel bare korte perioder.

Vi har en Skoda Superb stasjonsvogn. Det er plass til tre barneseter, en av hver vektgruppe, i baksetet, men det er ikke god plass. Eldstemann klarer ikke lenger å feste sitt eget belte, sitter i midten og har innfestingen bak ryggen. Løsningen er at han trer seg inn i selen, som da alltid er satt fast.

Vi måtte bytte to seter for å få plass, men det er tross alt billigere enn å bytte bil :)

Ta en tur til en butikk og prøv de smaleste setene, ikke utenkelig at det går.

Skrevet

Dytter opp!

Skrevet

Våre er 2, 4 1/2 og 6. Endte med 8 seter caravelle for makan som de krangla :( Nå kan de sitte på hver sin rad om vi vil :) Har vært mye styr og mye kos med våre barn. Litt av problemet er jo at vi aldri er nok voksene, kan føles litt som å være kronisk alene med to barn kM jeg tenke meg :)

Skrevet

Vi har sjuseter - men du har jo en sjuåring som temmelig snart ikke trenger bilstol! Du trenger altså strengt tatt ikke større bil av andre enn bekvemmelighetsgrunner - så det går jo fint :-)

Ville hatt babystolen i midten, og de eldste på sidene, slik gjør faktisk vi også det, bare at vi har to ekstra seter på siste rad som ikke er oppe til vanlig - kun ved kjøring til håndball etc.

Skrevet

syns overgangen fra 1 til 2 var mest slitsom.gutta er det 2,5 år mellom.nå er de 7,5 og 5 år.vesla er 5 mnd.sambo.kjøpte seg faktisk en chevrolet van i sommer,litt harry med van syns jeg,men guuud så god plass.ungene har hvert sitt kapteinsete i den.

jeg har en vw passat.funker fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...