Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Ditt eller barnefars? Eller begge? Her har han bare barnefar sitt etternavn da jeg syns det er finest med bare ett etternavn og syns da det er naturlig at det blir hans, da jeg er ganske konservativ på slike ting.
☆☆☆ Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Er einig i at det er best med eitt etternamn, her har vi alle tre gubbens etternamn sida han var meir knytt til namnet sitt enn eg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Her endte de opp med mitt etternavn som mellomnavn og hans etternavn... Var noe hormonel og snurt når vi førte opp navnet på storebror i huset, hadde gitt samboeren beskjed om at så lenge det ikke lå åpent at vi ville bli gift, så ville jeg at de skulle ha mitt etternavn som mellomnavn, for jeg ville ha samme etternavn som ungene mine.. Han fridde med andre ord ikke før navnepapirene til gutten ble sent inn, så da endte ungene opp med to etternavn gitt.. Hadde han bare fridd før det, så hadde de kun hatt hans etternavn.. Kjekt å fylle ut de papirene når man er proppet med hormoner :-p Bare dumt å tenke lengre enn den dagen man er på med andre ord hehe
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 De har begge sitt etternavn. Jeg har ikke lyst å gi slipp på mitt siden det er der familien min har opphav og det er det jeg kommer til å hete nå når vi gifter oss. Hadde ikke brydd meg om det var Larsen eller Olsen, men siden det forteller hvor jeg egentlig er fra så er det litt koselig synes jeg
mrsrogaland. Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Begges etternavn. Det var en ren selvføgle for oss.
Gjest Miryks Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Foreløpig har de begges. Vet ikke hva jeg gjør når vi gifter oss, om jeg tar hans eller ikke. Vil helst beholde mitt, siden det er så sjeldent og jeg vil ikke at det skal forsvinne.
valkyrien Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Vårt, jeg tok mannens navn da vi gifta oss
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Vårt! Vi har alle 5 samme mellomnavn og etternavn. Mannen tok mitt som mellomnavn og jeg tok hans som etternavn:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Når vi giftet oss tok vi begge sine etternavn:) Lillegutt har de også selv om han ble født før vi giftet oss. Ville ikke gi slipp på navnet mitt, kun 60 som heter det i Norge og kun min familie.
Gjest 5 andre Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Her har alle små og store felles etternavn. Mannen min var mest knyttet til sitt etternavn (gammeldags), derfor endte vi opp med det da vi giftet oss. Jeg ønsket ikke at jeg eller barna skulle ha en drøss med etternavn/mellomnavn. For meg er det bare et navn, ikke min identitet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Begges, hans som mellomnavn og mitt som siste etternavn. Det avr en selvfølge for meg, og noe vi snakket om allerede før vi fikk barn. Har aldri forstått hvorfor det skal være den andre veien som er en selvfølge.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Begges. (altså med bindestrek, ingen av dem er mellomnavn)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Vårt, byttet til meg et sjeldent etternavn da vi giftet oss så vi heter alle det samme
Kortslutning Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Ungen har mitt mellomnavn til mellomnavn og fars etternavn til etternavn. Hvis gubben og jeg gifter oss kommer jeg til å ta hans etternavn og beholde mitt mellomnavn. Rett og slett fordi vi syntes det passet best slik. Og siden gubben har et veldig vanlig etternavn, syntes vi det var greit å ha mitt mellomnavn med videre.
Musemorbr / Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Han har mitt etternavn, og den dagen mannen min blir mannen min på papiret også, får han lov til å ha samme etternavn han også. Mitt etternavn er veldig skjeldent og betyr mye for meg, og hans er veldig vanlig og betyr ingenting for han. Derfor ønsker han å ta mitt etternavn, så vi alle kan ha det samme.
**snuskeluska** Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Mitt etternavn og farens etternavn som mellomnavn. Vi var ikke gift når vi fikk førstemann og jeg ville absolutt at barna skal ha samme etternavn som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå