Gå til innhold

er dette lov av sjefen min,.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jobb hvor sjefen ikke stoler på ansatte.

jeg er sykmeldt nå pga deprisjon og bryst betennelse,

har hvert sykmeldt i noen uker nå.

har hvert på sykehuset pga brystene,

når vi ansatte er på jobb så sitter det en person i bil utenfor i alt fra2-5 timer for å se at vi gjør jobben vår. og når det er dø tid hva vi bruker tiden til.

den samme personen som sitter utenfor har både jeg og mannen opservert utenfor huset vårt nå flere ganger.

vi bor for oss selv her vi bor. og denne personen kjørte på jordet med slik 4hjuling og stoppet flere ganger for å se hit. kjørte rundt hele huset vårt og glana. eneste huset som er her er vårt. og vi har jorder rundt hele huset.

denne personen har også sittet i bilen sin utenfor hagen vår og sett hit slik personen har gjort på jobben.

legen min har bedt meg om å være ute og gjøre ting emd familien min.

i dag har vi drevet i hagen. klippet gresset, raka, klipt ned noen busker for å få de fine til neste år.

både mannen min og jeg føler at dette er på trynet og vi vet at vi ikke kan bevise hva denne personen egentelig holder på med. men føler at jeg ikke nå lengre kan være ute med barna mine og at vi bør polstre igjen vinduene så ingen får sett hva vi driver med.

dette gjør det verre på deprisjonen min at jeg ikke får være i fred.

har pratet med nav og de skal hjelpe meg med kurs så jeg kommer meg vekk fra den jobben. nav veet om hva som foregår. da også en del andre ting.

hva kan jeg gjøre for å føle emg trygg,??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere eier vel ikke plassen han oppholder seg på? I såfall kunne dere jo bedt ham ha seg bort.

Jeg ville nok uansett gått bort og spurt hva han ville siden det blir ganske åpenlyst at det er dere han følger med når det ikke bor andre der eller noe.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Skifte jobb fortere enn fy.

Sjefen din kan umulig være helt god.

Hvis du skifter jobb mister vedkommende forhåpentligvis motivasjonen til å forfølge deg.

Skrevet

Hør jo psyko ut! Det er jo overvåkning!

Skrevet

Hør jo psyko ut! Det er jo overvåkning!

er overvåkning, og føler det er så lite vi får gjort.

Skrevet

Dere eier vel ikke plassen han oppholder seg på? I såfall kunne dere jo bedt ham ha seg bort.

Jeg ville nok uansett gått bort og spurt hva han ville siden det blir ganske åpenlyst at det er dere han følger med når det ikke bor andre der eller noe.

nei eier ikke plassen han er på.

Skrevet

Du får gå bort med en kopp kaffe til spionen, og si: Her har du en kopp kaffe mens du venter..... Og forresten hils til *navnet på sjefen*

Skrevet

Jeg ville også ha utviklet en depresjon av å ha en sånn arbeidsgiver. Si opp og finn noe annet,så skal du se psyken kommer seg og!

Skrevet

Kontakt arbeidstilsynet, slik kan man ikke ha det.

Skrevet

Ta bilder/film, så kan du evt høre med politiet om de kan kontakte personen en gang han er der.. sjefen og personen som forfølger arbeidstakerne hans hadde fortjent litt oppmerksomhet rundt det de gjør.

Skrevet

Anmeld personen for truende adferd, brudd på privatlivets fred og trakkasering......

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Dette høres jo sinnsikt ut! Det kan ikke være lov! Jeg hadde fulgt rådene over her og tatt opp saken med enten politi eller arbeidstilsyn o.l og fått denne sjefen "tatt" på dette.

Lykke til og håper du kommer deg ovenpå snart igjen! :)

Skrevet

Du finner fram et kamera og tar bilder og film. Skriv også ned bilnr, bilmerke, farge etc, samt kjennetegn på utseendet på denne mannen.

Noter også ned når, hvor og i hvilke settinger denne personen dukker opp.

Så går du ned på politistasjonen sammen med mannen din og anmelder det hele.

Spiller jo ingen rolle hvem dette er og om det er sjefen din som står bak eller ikke, dette er overvåking og truende atferd.

Skrevet

Tenk om det ikke er sjefen som har sendt noen for å spionere på deg, men at det er en eller annen psyko. Jeg hadde anmeldt på flekken

Skrevet

Gå til legen, forleng sykemelding fordi du har utviklet angst pga. arbeidsgiver/en eller annen som overvåker deg.

Når du ikke kan være i fred hjemme heller ville jeg lagt kortene på bordet for arbeidsgiver og sagt rett ut at jeg er deprimert grunnet arbeidssituasjon og overvåking. Altså bare hvis du er helt sikker på at personen er "sendt" utenfor huset ditt av arbeidsgiver.

Ikke riktig i det hele tatt!

Skrevet

takk for mange bra råd.

jeg har bedt nav om hjelp for å komme meg vekk. nav har kurs i morgen og jeg skulle få komme om det ikke var alle som kunne dukke opp.

så det skjer hvertfall noe på at jeg kommer meg videre.

vi har begge tvil på om det får skjedd så mye med dette, uansett om vi har bilder eller film så tror jeg vedkommende kommer seg unna med at han skulle kjøre cross på jordet. og si at han venter på noen. han prater seg unna det meste.

jeg søker jobber andre steder men har ikke råd til å gå på dagpenger. nylig tatt om en del mer huslån. vi må ha pengene.

jeg kan prate med politiet om det er noe å gjøre med dette.

høre hva de sier.

arbeidstilsynet har lite med dette da jeg ikke kan bevise at det er jobb relatert. tror hvertfall jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...