Gå til innhold

Kobberspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bruke kobberspiral som prevensjon. Brukte hormonspiral i 6 mnd men jeg ble et hormontroll. Noen som har erfaringer med bruk av kobberspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gode erfaringer. :)

Skrevet

Har hatt kobberspiral i 8 år. Har ikke hatt noen plager, små vanlige blødninger på 3 dager. Blitt gravid på første forsøk begge gangene jeg har fjernet den.

Har ikke noe negativt å si og skal ha det igjen om noen få uker. Godt å gå i åresvis uten å tenke på prevensjon :-)

Skrevet

Bruker kobberspiral av samme grunn som deg, hormontroll uansett hva jeg prøvde, og jeg er fornøyd :)

Jeg har fått litt mer mens, og litt lengre mens, i varierende grad (forskjellig fra gang til gang), har en del murringer i korsryggen og litt mer menssmerter, og har spottet litt etter samleie, særlig hvis han kommer langt inn... Men ellers har jeg sexlyst til tusen, blir ikke deprimert, og har slimhinner som fungerer. Hurra for kobberspiral!

(Ei venninne har samme opplevelse av kobberspiral og sexlyst, vi opplever begge to at vi har _LYST_, og ikke bare "mja, hadde jo vært godt med sex da, kanskje..")

Anbefales!

Skrevet

Anbefaler kobberspiral =)

Gikk over til dette da jeg ønsket hormonfri prevensjon. Var selveste Hormontrollet med pilla spørr du meg. Men nå er jeg så mye bedre =) Og ja for ikke å glemme sexlysten ;)

Leste mye i forkant om folk som hadde fått enda kraftigere mensblødning og sterke menssmerter, men dette er nok veldig individuelt. Jeg har nok litt mer blødning og litt mer smerter, men det er så utrolig verdt det i forhold til p-piller!

Go for it!

Skrevet

Hadde enormt problemer med den og den var heller ikke direkte trygg,ble gravid 2 ganger med den, men tok abort begge gangene,så tok Hormonspiral i steden og den var trygg og god,ble ikke gravid før jeg tok den ut igjen,men siden det ikke funker for deg,bør du prøve p sprøyta

Skrevet

Om du ikke tåler hornonspiral hold deg LANGT unna å-sprøyta!! Prøv heller P-ring. Jeg støter ut spiralen, men hadde helt klart prøvd den om jeg ikke støtet de ut.

Skrevet

Kobberspiral er helt uproblematisk.

Skrevet

Herlighet ja, du må IKKE ta p-sprøyte, og for alt i verden IKKE p-stav implantat i armen. Jeg ble totalt hormonødelagt av dem. Kobberspiral er det eneste som har fungert for meg.

Skrevet

Hadde enormt problemer med den og den var heller ikke direkte trygg,ble gravid 2 ganger med den, men tok abort begge gangene,så tok Hormonspiral i steden og den var trygg og god,ble ikke gravid før jeg tok den ut igjen,men siden det ikke funker for deg,bør du prøve p sprøyta

Håper at dette er tull?? Ikke ta p sprøyta. Kobberspiralen funker bra for meg

Skrevet

var ikke tull for min del

Skrevet

Mye høyere konsentrasjon av hormoner i p-sprøyta enn i hormonspiral. Så dersom du reagerer på hormonene i hormonspiral, er nok ikke sprøyta noe for deg. Bare til orientering.

Skrevet

P-ringen eller nuvaring som den heter er ett flott alternativ. Lett å bruke å flott til å hoppe over mens med ;-) P-sprøyta holdt på å ødelegge meg og flere jeg kjenner. Grufull oppfinnelse.

Skrevet

Jeg har hatt kopperspiral to ganger. Satte inn første gang etter første barn, og syntes at dette var en super prevansjon. Ingen plager eller ondter og sexlivet var supert. Tok den ut og ble gravid 2 uker etter. Satte inn andre gang etter fødsel nr 2, og fikk denne gangen store blødninger, mensmerter fra h****** og etterhvert også store smerter i underlivet. Den var satt inn med ultralyd og satt der den skulle, men likevel ble det en helt motsatt opplevelse enn det gjorde første gang.

Nå har jeg hormonspiral som jeg er strålende fornøyd med.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha prøvd kopperspiral siden du opplagt ikke tåler hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...