Gå til innhold

Hva har dere servert i dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde koldtbord i dåpen til eldste men har lyst å finne på noe annet nå. Hva hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i trøndelag, så her hadde vi sodd :)

Men hva med stek, potet og grønnsaker da? Eller en viltgryte? Viltgryte passer utmerket nå på høsten vettu :)

Skrevet

Hadde koldtbord i dåpen til eldste men har lyst å finne på noe annet nå. Hva hadde dere?

Tapas (uten scampi ;-) )

Skrevet

Fisk og skalldyr bord eller finnbiff og hjemmelaget potetmos

Skrevet

Liker koldtbord best, da kan man velge litt selv :) har fått servert gryterett og viltgryte i dåp. Veldig godt ! :) men la merke til at mange ikke var like fornøyde.

Dere som har hatt dåp og skriver hva dere hadde, kunne dere fortalt hvor mye dere brukte på mat ? Hvis dere husker dette ?

Håper jeg ikke ødelegger tråden din nå.

Skrevet (endret)

Med første var det eit slags koldtbord med rømmegraut og spekemat, og eggerøre, potetsalat, salat og brød for dei som ikkje er så glad i graut. (typisk sommarmat) Til andremann laga mor mi sosekjøt med poteter og grønsaker. Sosekjøt og gryterettar er ganske enkelt å servere fordi det held seg varmt i sausen.

Har servert i selskap med steik, og det er meir styrete fordi det må leggast opp fint på fat rett før servering for å vere varmt, og leggast opp på nytt før neste servering, så det bestemte eg meg fort for å ikkje ha i barnedåpen.

Endret av soleia
Skrevet

Vi hadde koldtbord til førstemann og regner med det blir koldtbord igjen til andremann :)

Skrevet

Vi hadde smørbrød, både varme og kalde, og det var veldig populært.

Skrevet

har hatt koldtbord til alle tre,med varme karbonader.

Skrevet

Vi hadde kjøttkaker ;) med kresen mann blir det litt 'utradisjonelt'.

Vi var 20 stk, 4kg kjøttdeig (når man først er igang å lager så er det like greit å steke opp litt ekstra til fryseren - det ble endel til overs) 240kr (tilbud). Poteter og grønnsaker, saus og annen garnityr ca 200kr. Billig middag, med andre ord! :)

Skrevet

Et skikkelig koldtbord med innslag av tapasretter, for en suksess :D

Skrevet

Vi har hatt smørbrød begge gangene. Er så tidlig på dagen så greit med noe som står klart til servering når vi kommer fra kirken. Sparer de store tingene til konfirmasjonen.

Skrevet

Første gang hadde vi smørbrød fra catering.

Andre gang hadde vi koldtbord fra catering

Tredje gang hadde vi spekemat. Bestilte fra slakteren og ble veldig vellykket, fikk store fat med forskjellig spekemat, rømme, eggerøre og flatbrød, I tillegg laget vi godt brød, hadde lefser og fat med jordbær, melon o.l. Ble veldig godt mottatt av både store og små.

Fjerde gang grillet vi. Hadde en stor kulegrill hvor vi lagde bakte poteter og på gassgrillen vår grillet vi hele svinefileter. Hadde flere sauser, salater, dressinger o.l. som tilbehør. Veldig enkelt og greit.

Skrevet

Vi har hatt koldtbord med begge barna våre. Vi bestillte og betalte vel rundt 200 kr per pers. Vi var vel 14 stk. Vi har begge velig liten slekt.

Men kunne nok ha gjort det mye billigere om jeg hadde lagt det selv.

Det som er så greit med koldbord er at det er mye og velge i og om du lager det selv trenger du heller ikke velge det dyreste.

Skrevet

Jeg bor også i Trøndelag, og hadde selvfølgelig også sodd ;) Med skjenning. (En type søt flatbrød.)

Skrevet

Koldtbord til eldste og smørbrød ( samt pølse i brød/lompe) til yngste.

Og kaffe m kake såklart

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Koldtbord første gangen og snitter andre gangen.

Skrevet

Vi hadde smørbrød begge gangene. Husker ikke hva det kostet, men det er (var) 15-20 kr pr. stk for å bestille her i området. Vi var 20 + gjester og hadde vel ca 6 smørbrød til hver + spiralloff innkjøpt selv til kresne barn som kun spiser nugatti.

Vi laget det 1. gang med hjelp, og svigermor og far 2. gang.

Det er veldig vanlig i samboeren sin familie. Jeg er ikke vandt med det og det er ingen favoritt hos meg.

Skrevet

Har hatt tapas til alle alle mine barnedåper.

Første gang bestilte jeg og fikk det levert på døra, de andre gangene har jeg laget det selv for halve prisen :P

Skrevet

hadde tapas pluss helstekt indrefilet kuttet opp til tapas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...