Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hvordan ser rommet ut og hva inneholder det? Mye eller lite leker? Koselig pynt eller sterilt? Treåringen min blir helt hysterisk når jeg prøver å lokke henne innpå rommet så jeg kan få hvile hodet i 5 minutter, hun tror hun må sove. Må gjøre noe koselig med det tror jeg.
*SommerFrisk* Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 -Men hvorfor lukker du henne inne på rommet hennes ? Hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Tror bare noen er sånn. minste her kunne leke i flere timer der alene fra han var rundt 2 år. Eldste er 8 og får anfall når jeg ber hu være der litt
ellen-propellen Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Hvorfor skal hun være på rommet så du får hvile hodet? Her er det noen leker som hører til på rommet og noen i stua. Vil hun leke med lekene som hører til på rommet så må hun være der.
*SommerFrisk* Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 For å svare på det du spør om, så har han mange leker, kanskje mer enn nødvendig. Men det er alltid ryddig, fordi vi rydder det sammen, og det er en del av hans oppgave slik at han får penger på sparebøssa, som han kan tømme når han vil (jo lengre han venter, jo mer penger er det oppi der). Det er en fin stil der inne, hvor det meste går i lysblått og grått, med annet fint tilbehør, har malt på veggene små stjerner ved siden av det ene vinduet, har alltid bøker liggende ved siden av sengen, som også allti er redd opp. Han har fått en kampfik i bolle der inne, som han har ansvar for å gi frokost og kvelds, dette er kjempestas. Han fikk selv velge "tema" oppi bollen, og det er såklart sjørøver Han elsker å være på rommet sitt, men har heller aldri blitt lukket inn der.
me_87 Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Hun sa vel heller ikke at hun prøver å lukke barnet inne,hun sa at hun prøver å lokke hun til å ville være på rommet. Stor forskjell det.
Gjest yrild Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Det er mulig det er tilfeldig, men jeg kjenner ingen småjenter som leker lenge alene... de vil alltid være der du er og dra deg inn i leken innimellom. Guttene rundt oss derimot kan godt leke med bilene sine og togene sine alene på rommet. Min lillemann på snart 4 har lekt mye alene på rommet sitt imens jeg holder på med andre ting et annet sted i leiligheten. Og når jeg har behov for litt ro imellom sjøslagene er det lureste å bygge opp jernbanelinjene med ham slik at det ligger til rette for egenlek en stund. Er spent på hvordan det blir med lille snupp (snart 10 mnd...)! Må si at jeg håper hun er litt maskulig og kan leke litt alene...
unforgettable Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Min jente elsker rommet sitt. Hun har et prinsessetelt og bord med perler i maling og farger. Hun har også en sånn "tunnel" som hun syns er gøy . Nå er ikke rommet hennes et rom som er laget for å være pent men for at hun skal kose seg:) masse farger og gøye duppeditter hun kan dille med alene jeg fant iallfall ut at rommet ble mye gøyere å være på hvis hun hadde smådill hun kunne pulse:) Hun er 3 år:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du hver gang du prøver å få henne til å leke på rommet gjør det for at du skal få være alene i stua, så skjønner jeg at hun ikke vil være der. Du må gjøre rommet hennes til noe gøy, ikke et sted det er bare kjedelig å være. Begynn å lek med henne der og pass på å ha en del leker der som hun liker å leke med. Som en annen sier, så er ikke det viktigste at et barnerom er pent pyntet for at barnet skal like å leke der, det viktigste er at de har noe gøy å leke med. Vi har to gutter og eldste begynte ikke å leke på rommet sitt før han var 3-4år. Da begynte lillebroren å bevege seg rundt, så vi passet på å ha alle små leker, inkludert lego, på rommet hans så broren ikke skulle ta det i munnen. Før det hadde han ingen grunn til å leke der. Lillebror har lekt på rommet sitt fra han fikk lov å være i 2.etasje alene (sammen med broren...), men det er nok mye fordi broren også leker oppe og de er der sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå