Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 :/ Valpen pep mye og var selvfølgelig ikke renslig. (12 uker)... Han ble så lei til slutt at han tok den i nakkeskinnet og kastet den ut døra. der falt den ned en trapp og knakk (mest sannsynlig) nakken... det er helt grusomt. hva slags mennesker gjør slikt? Er ikke det ulovlig?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 fy faen, syk jævel. Regner med du har anmeldt han siden du vet navnet på mannen og hvem han er!!! Hvis ikke er du feig.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 fy faen, syk jævel. Regner med du har anmeldt han siden du vet navnet på mannen og hvem han er!!! Hvis ikke er du feig. Nei, jeg har ikke anmeldt han. Det var en annen som ringte politiet, men de sa at det ikke er straffbart å avlive egne dyr. HI
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 fy faen, syk jævel. Regner med du har anmeldt han siden du vet navnet på mannen og hvem han er!!! Hvis ikke er du feig. Nei, jeg har ikke anmeldt han. Det var en annen som ringte politiet, men de sa at det ikke er straffbart å avlive egne dyr. HI Dette er jo dyremishandling! Men politiet gidd vel ikke å etterforske dette som vanlig,.!.
Kjærepære Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke å avlive, det er å mishandle.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke forbudt å avlive eget dyr, men det er regler for hvordan det kan gjøres. Den avlivingsmetoden du beskriver høres ikke verdig og human ut. Så høres ut som politiet bare er lat her. Det er garanter sett som mishandling å hive en hvalp ned trappen.
Lisjtuppa Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Dette er mishandling på det groveste!. Denne mannen Børr bli anmeldt igjen, ta en sikkelig prat med politiet og forklar hva som skjedde. Jeg ville også kontaktet oppdretter av valpen asap! En slik person børr aldri få lov til å ha dyr mer!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Dette er mishandling på det groveste!. Denne mannen Børr bli anmeldt igjen, ta en sikkelig prat med politiet og forklar hva som skjedde. Jeg ville også kontaktet oppdretter av valpen asap! En slik person børr aldri få lov til å ha dyr mer! Glem politiet, de er lat på det området. Ring dyrebeskyttelsen i din region. Mulig hvis det blir en avis sak at politiet føler seg forpliktet til faktisk å gjøre jobben sin
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Brakk den stakkars valpen nakken, kan vi i det minste trøste oss med at den ikke kan ha kjent så mye før bruddet skjedde. Forhåpentligvis. Dette er ikke den eneste ganga valper blir drept på en lignende måte. Jeg arbeidet en stund hos en oppdretter, og den type rase h*n drev med, skulle kun være sorte eller brune. Hvite/gyldne hunder var ikke godkjent innen rasen, derfor ble de ofte avlivet. På 80-90 tallet fortalte oppdretteren meg at oppdrettere (h*n også) den ganga helst ikke ville noen skulle vite om de fikk lyse hunder i kullet, så de avlivet dem rett etter fødselen. Noen ganger druknet h*n dem, andre ganger slengte h*n dem i veggen, så de brakk nakken. Noen tok også bare tak om nakken, og vred om. Denne praksisen hadde denne oppdretteren sluttet med, da det var blitt mer godkjent blant folket med lyse varianter innen rasen, selvom det ikke er avls/utstillingsgodkjent. Så hva som er humant eller ikke, vet jeg slettes ikke, det er tydelig at folk mener forskjellig. Min mening at avliving er lite humant uansett hvordan det skjer. Men man kaster da for pokker ikke valpen sin ned ei trapp?! Meninga var sikkert ikke å drepe den, men det gjør det jo ikke bedre. Da er det i hvert fall mishandling, og dette var kanskje ikke første ganga valpen fikk gjennomgå, og det hadde nesten garantert ikke blitt siste om ikke bruddet var skjedd... Det skulle kun vært lov til å avlive om man hadde lisens til slikt! Som bønder, evnt oppdrettere som får dyr med hjernen på utsida etc (jeg vet det fort kan skje med hunder. Kjenner en oppdretter som hadde to slike tilfeller i samme kull)... Jeg tror det er mattilsynet som har med dyr å gjøre, ikke dyrebeskyttelsen, og heller ikke politiet. Jeg ville ringt med dem å hørt.
Vogndilla Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Syyykt, får helt vondt i magen av tanken på at det finnes sånne folk.
Fiemamma Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Hvor vil du hen med denne tråden? Hvis dette er sant burde du ha sørget for at den fyren får straffen sin istedet for å sitte her og pjatte om og men! Virkelig håpløst å skrive sånt på et forum og samtidig være så passiv til saken!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Hvor vil du hen med denne tråden? Hvis dette er sant burde du ha sørget for at den fyren får straffen sin istedet for å sitte her og pjatte om og men! Virkelig håpløst å skrive sånt på et forum og samtidig være så passiv til saken! Hva feiler det deg? Det er da utallige tråder hvor folk ønsker å få ut frustrasjon og sinne osv. Hva vet vel du om hva HI har gjort med dette? Hun skriver jo at en annen har ringt politiet, men at de ikke vil gjøre noe med det. Dette er jo et forum hvor folk både spør om råd og lufter frustrasjon
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Kontakt mattilsynet og hør hva de mener, samt dyrebeskyttelsen. Han kan anmeldes for dyremishandling, for det er det dette er.
Miamimom Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Er det ingen som har tatt han for dette? Hadde dette vært en jeg kjente skal jeg love deg han hadde fått svi! Få ting gjør meg så sint som dyremishandling!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Huff, fælt at det finnes mennesker som kan få seg til å gjøre sånn... stakkars valpen...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Hjelpes og trøste!!! Håper denne mannen ikke har barn. Hvis han reagerer sånn på litt klynking fra en valp, mon tro hvordan han da kommer til å behandle barn? Hive en 5 uker gammel skrikende kolikkbaby ned trappa? Han burde snarest i sinnemestring så han lærer å regulere følelsene sine.
Fiemamma Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Hvor vil du hen med denne tråden? Hvis dette er sant burde du ha sørget for at den fyren får straffen sin istedet for å sitte her og pjatte om og men! Virkelig håpløst å skrive sånt på et forum og samtidig være så passiv til saken! Hva feiler det deg? Det er da utallige tråder hvor folk ønsker å få ut frustrasjon og sinne osv. Hva vet vel du om hva HI har gjort med dette? Hun skriver jo at en annen har ringt politiet, men at de ikke vil gjøre noe med det. Dette er jo et forum hvor folk både spør om råd og lufter frustrasjon Da må jeg bare spørre samme spørsmål tilbake, hva faen feiler det deg? Meg er det ingenting galt med, men takk som spør. Får å være saklig: når noen er vitne til dyremishandling må de se å komme seg opp av sofaen og få gjort noe med det fremfor sitte å skrive en tråd på et barneforum hvor de uttrykker at de knapt har gjort noe med det! Det er et forferdelig tema og folk må få lov til å reagere og spørre hvorfor ingenting blir gjort med det!! Sånne reaksjoner får folk tåle når de skriver om sin egen passive innsats i en dyremishandlingssak! Hun sa at noen andre hadde ringt, hvorfor gjør ikke hun noe med det selv? Det høres ut som tiltaksløshet overfor en alvorlig sak hvis dette er sant! Du er sikkert HI som ikke tåler å høre at du har gjort noe feil, typisk umoden måte å reagere på når folk sier ting burde vært gjort annerledes.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 HI her... For det første, dette er ikke en mann jeg kjenner. Jeg vet ikke hva han heter til etternavn, ikke hvor han bor eller noe. Jeg fikk høre dette av en felles bekjent. Jeg skrev jo ikke i hovedinnlegget at jeg kjente han, men at han er en bekjent. Skal jeg ringe dyrebeskyttelsen å si: "hei, jeg heter anne. Jeg kjenner en som heter Per. Han bor i Oslo et sted. Han kastet valpen ned trappen. kan dere gjøre noe med det?" Som sagt, så har jeg ikke nok informasjon til å kunne gi de noen pekepinn på hvem han er, eller hvor de kan finne han. Hva hjelper det at jeg ringer da? Som sagt så har vår felles bekjente ringt politiet. Han tok også kontakt med dyrebeskyttelsen, som ikke kom til å gjøre noe med dette. De har ikke ressurser nok. Og nei, jeg skrev ikke innlegget over. HI
Miamimom Skrevet 7. oktober 2012 #20 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du ville,hadde det vært en smal sak å finne dette ut,så det er en veldig dum unnskyldning hvis det er det du bruker som grunn for å ikke gjøre noe. Men det var vel kanskje aldri intensjonen heller?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #21 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du ville,hadde det vært en smal sak å finne dette ut,så det er en veldig dum unnskyldning hvis det er det du bruker som grunn for å ikke gjøre noe. Men det var vel kanskje aldri intensjonen heller? Nei, helt ærlig så ser jeg ingen grunn til å ringe, når andre jeg kjenner allerede har ringt. HI
☆☆☆ Skrevet 7. oktober 2012 #22 Skrevet 7. oktober 2012 Ikkje at det har noko å seie for saka, men bekjent betyr altså nokon ein kjenner..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #23 Skrevet 7. oktober 2012 Ikkje at det har noko å seie for saka, men bekjent betyr altså nokon ein kjenner.. Ok, bekjent for meg er en perifer person som man bare vet hvem er. Om jeg kjenner noen så er de mine venner, familie eller ja - mer enn bekjente. men du har nok rett i definisjonen. HI
blå2010+rosa2013 Skrevet 7. oktober 2012 #24 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg syns virkelig du burde ta deg bryet til å finne ut hva han heter og bor, for så å kontakte dyrebeskyttelsen eller si til de som kjenner han at de burde gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #25 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg syns virkelig du burde ta deg bryet til å finne ut hva han heter og bor, for så å kontakte dyrebeskyttelsen eller si til de som kjenner han at de burde gjøre det. om du leser innleggene mine, så er det allerede noen som har ringt de. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå