Gå til innhold

Enda mere øking av fedrekvoten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Hvordan være lengst mulig hjemme med den lille?!

Kom gjerne med lurerier å alt dere har på lager. Jeg SKAL være hjemme i over et år. I værstefall får jeg va meg fri uten lønn!

Men hvordan kan man gjøre det med fedrekvoten for at det skal bli best?

Jeg er helt for at far kan ha noen mnd hjemme med barnet. Men det får være måte på! Hva med å ta ut fedrekvoten litt sånn hips om haps? En dag i uka samtidig som jeg har perm fks? Går det? Og i tre uker om sommeren å sånt? Eller hva??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får uansett ikke vært hjemme over et år med lønn, så ser ikke problemet. Det er snakk om at far får to uker mer. Han kan godt ta en dag i uka i 14 uker, men dere får ikke lønn for det samtidig. Da må du ta ferie når han har perm

Skrevet

Hvor lenge får JEG være hjemme med barnet egentlig?

Jeg har tenkt å ta perm uten lønn i kanskje et par mnd. Og da går vi hjemme samtidig.

hi

Skrevet

Permisjonen er til for at ungen skal kunne være hjemme. Ikke for at mor skal være hjemme lengst mulig

Men ja. Fedrekvoten er veldig fleksibel i uttak og kan deles opp i enkeltdager om dere vil det.

Du får ikke betalt når han har permisjon.

Skrevet

Jeg SKAL og JEG skal! Sukk, for en holdning.......

Far kan ta en dag i uka, men den ene dagen han tar må du enten jobbe eller ta ferie.

Han kan ta sin perm. helt frem til barnet er 3 år så dere har goooood tid. Og de 2 ekstra ukene kommer ikke før etter 1.juni 2013

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tenkt å ta perm uten lønn i kanskje et par mnd. Og da går vi hjemme samtidig.

hi

Kommer jo ann på hva dere velger det. Men far må ha 14 uker uansett. Så får du ta resten da:)

Skrevet

hi

Du kan være hjemme dine 3+6 uker og om mannen din går med på det kan du ta ut hele fellesdelen som er 26 uker med 100% lønn.

Vil mannen ha deg hjemme i hans permisjon?

Skrevet

Altså. Dette er jo snakk om at jeg skal være hjemme med barnet. Så skjønner ikke helt hvorfor du sier sånt? Skal jo ikke være hjemme uten barnet liksom:p Herregud.

For en holdning? Jeg er nemlig en av de som er sterkt imot at regjeringen skal makte og bestemme over hver enkelt familie! Er ikke akkurat alene om den "holdningen"........

hi

Skrevet

Altså. Dette er jo snakk om at jeg skal være hjemme med barnet. Så skjønner ikke helt hvorfor du sier sånt? Skal jo ikke være hjemme uten barnet liksom:p Herregud.

For en holdning? Jeg er nemlig en av de som er sterkt imot at regjeringen skal makte og bestemme over hver enkelt familie! Er ikke akkurat alene om den "holdningen"........

hi

Bestem selv, bli hjemme så lenge du vil og betal for det selv. Men kom ikke her og sutre over at BABY får være hjemme 2 uker ekstra på staten sin regning.

Skrevet

Du kan jobbe 1 dag i uken mens far er hjemme. Dermed får du strukket permisjonstiden din lengre. Du kan også ta et opphold i permisjonen der du for eksempel jobber tre uker på sommeren mens faren er hjemme.

Ellers vil jeg ikke anbefale deg å være hjemme når far har permisjon. Han og babyen trenger å få være alene. Dessuten får barnet kortere tid hjemme med foreldrene sine dersom dere er hjemme samtidig.

Skrevet

hi

Hvem snakker du med her?
Skrevet

Hva er poenget med at dere skal være hjemme sammen? Det taper dere jo bare penger på. Da har dere bare en inntekt. Er jo mye bedre at du jobber når far har permisjon og så tar du perm uten lønn etterpå. Da får jo barnet være lenger hjemme. Hvorfor må dere være hjemme sammen med barnet begge to?

Skrevet

neida, må ikke det. Det var bare en idé :) Ser nå at det kanskje ikke er så gjennomtenkt. Som dere skikkert skjønner så er jeg desperat etter å være hjemme lengst mulig. Jeg vil virkelig ikke gå glipp av mitt første barns, første leveår.

Men ja, det siste rådet jeg fikk her nå var lurt :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...