Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 ....trenger hjelp Det har pågått en stund nå. Ett glass vin eller to til middag hver dag har utviklet seg til en flaske eller to....knasker reseptbelagte piller som om det skulle vært sukkertøy i tillegg, både mine egene (for depresjon og angst) og mannens (smertestillende). Vil jo ikke at barna skal vokse opp med en sånn mor Er redd for å si noe til legen eller psykiateren (hva om de melder meg til barnevernet?), men innser at jeg trenger hjelp Er en "fungerende misbruker" jobber fulltid og begynner ikke drikke før barna har lagt seg. Er redd fasaden sprekker snart. Mannen drikker også, men ikke så ille som meg Noen råd til en som er langt nede?
Gjest Ballongmamma Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Søk hjelp nå! Du har enda ikke bukket under, men veien dit er kort. Jo før du får hjelp (og mannen din også), jo bedre er det. Og jeg tror ikke de melder deg til barnevernet nå, men dersom det utvikler seg til "ufungerende misbruker" er jo dette en realitet. Lykke til! Du har innsett problemet og det er et stort steg!
det er berre mordi Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Du må i alle fall ta tak i dette. Jeg tror ikke at barnevernet tar barna dine om du oppsøker hjelp. Da har du jo vist at du vil dette til livs -
☆☆☆ Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Søk hjelp! Det høyres ut som det har gått for langt til at du kan handtere det aleine, og då er vegen til barnevernet kortare ved å ikkje gå til hjelpeapparatet enn viss du tek tak og oppsøker hjelp.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Nei nei nei, dette må du ta tak i, Nå! Jeg har vokst opp med en mor som drakk og kan love deg at jeg ikke hadde mye til fin barndom. Jeg utviklet selv problemer med alkohol når jeg var i 18-19 års alderen, heldigvis før jeg ble mamma. Du må rett og slett finne fram viljestyrken din, viljen til å slutte og så må du kontakte legen din, i morra!! Har du familie eller venner rundt deg så ta kontakt med dem i dag! Om det går ennå lengre enn nå så kommer det til å være ti tusen ganger værre å slutte. Barna dine trenger deg, ikke la de ende opp i fosterhjem! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå