Gå til innhold

Vet ikke helt hva som passer til emnetittel jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fullført videregående, og jeg har ikke noe særlig til arbeidserfaring.

Den store grunnen til dette er at jeg rett og slett ikke klarer å forholde meg så mye til andre mennesker. Det går greit i mindre perioder. Men prøvde meg på skolebenken igjen i fjor, og det gikk dårlig. Jeg ble veldig sliten og dårlig. Intens hodepine og totalt utslitt. Klarte nesten ikke å komme meg opp av senga, kavet meg til badet, begynte å blø neseblod (jeg gjør det av stress/depresjon) og fikk panikk, gråt og gikk å la meg igjen.

Tenkte at jeg kanskje skulle prøve å fullføre VGS på nett om jeg får råd.

Jeg liker å jobbe hardt, og er villig til å jobbe en vanlig arbeidsdag mens barna er i barnehagen og til og med litt på kveld etter barna er lagt. Jeg er flink til å sette meg selv i arbeid. MEN, jeg vil helst ikke måtte møte opp på en arbeidsplass og befinne meg blant mange folk, siden dette sliter meg helt ut. Det er mer slitsomt enn en fjelltur!

Lurer på om det er noe jeg kan enten starte opp med selv, uten å ha høy og god utdanning, eller om det allerede finnes noe hvor jeg kan ansettes, sånn at jeg kan jobbe hardt (ikke pyramidespill altså) og gjøre meg fortjent til lønn, en lønn jeg faktisk kan forsørge barna med?

Eller må jeg gå dypt inn i meg selv og finne en spesiell interesse å prøve å satse på, og håpe jeg er like heldig som foreks villa paprika?

Jeg sitter ikke hjemme 24/7 altså, jeg deltar i det som har med barna og gjøre, sånn at de ikke skal lide noen nød av det.

Og så må jeg vel bare nevne at jeg faktisk har tenkt å søke hjelp om dette. Men det tar vel tid å bli frisk og det koster jo desverre mye å få hjelo også, så da hadde det vært fint å tjent inn pengene til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, så koster det ingenting å få den hjelpen du trenger i Norge. Kanskje en liten egenandel. Ta kontakt med fastlegen sin, så blir du henvist videre til de som han mener kan hjelpe det.bdet går fort om dette er et akutt problem, noe som det høres ut som det er. Ta kontakt i morgen og krev at du får timet i løpet av et par dager.

Jeg vet ikke noe du kan begynne med, men en rådgiver på en vgs kan nok gi deg svar på utdanning og om det er mulig å gjøre dette nettbasert.

Jeg har ingen gode råd til deg, annet enn at du må kontakte de som kan hjelpe deg.

Lykke til...

Skrevet

Hmm. Må ha surra fælt jeg da som forbinder psykologer med laaaang ventetid og dyre regninger.

Gruer meg veldig til å søke hjelp om dette. Vet jo ikke hvordan jeg skal starte med å si dette til noen, hvor stort problem det egentlig er. Men jeg vet jeg Må.

Hadde gjester inn og ut døra gjennom hele dagen i går, sovet bort dagen i dag.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...