Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Ja, jeg synes også det er ganske tidlig å begynne å snakke om slikt, men kom nettopp til den konklusjonen at i desember måned har jeg lyst til å gjøre alt mulig annet enn å gå rundt i butikker. (vært på lørdagsstressehandel på kjøpesenteret, det var ille nok.) Så jeg lurer på om dere kan fortelle noen gode julegavetips, kanskje noe dere har fått eller som har blitt godt mottatt hos de som har fått det. Har blitt mor i år så jeg er lite oppdatert hva som rører seg i bok/film/spill -verdenen. Og så har jeg stor familie så jeg trenger tips til ulike folk og aldre.
Himmel og hav Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Bøkene til Jørn Lier Horst er fine for de om liker krim. Til de som liker engler: http://www.tiffany-engler.com/Default.asp?Cat=49 Til de som koser seg på kjøkkenet: http://www.cemo.no/gavesett
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg er allerede i gang. De fleste som jeg kjøper gaver til som er over 18 år får et eller annet i Rosendahl. Jepp, det høres kjedelig ut, men de er glad for å få det. Selv de som bor hjemme enda. Trenger jo glass, skåler og lignende når de flytter for seg selv. Dette er noe som blir kjøpt nesten hvert år, men blir like gledelig mottatt og flittig brukt. Og hvis jeg spør hva de ønsker seg så er det ett eller annet i Rosendahl som står høyt på ønskelista. De i tenårene får gavekort på senteret eller penger hvis de sparer til noe spesielt. Poden får skipet Den Sorte Dame. Kom over på salg til ca 450 på nettet!!! Får vel se om det blir en liten ting til også, etter som jeg var så heldig med skipet. Mamma og pappa får ny kaffetrakter fordi de ønsker seg det. Så blir det et par filmer med norske klassikere til pappa og lampe til mamma. Storebror og svigerinna mi får muligens sengesett i tillegg til Rosendahl. Nevøene, den på litt over 3 år får sikkert en leke og klær og minsten får ulldress pluss en leke Nei, nå synes jeg har vært flink som er kommet så langt i planleggingen. Har handlet en god del allerede også. Jeg prøver å unngå julegaveshopping i desember. Hater overfylte sentre med en hel haug med stressede mennesker. Helgene før jul vil jeg bruke til div. juleaktiviteter med mini, familie og venner. Baking, hente juletre, småpynte litt frem mot jul o.l
respektatauten Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 min kjære skal få langrennski (i håp om at han tar med seg eldste på langrennscup, så jeg slipper, vinn vinn!) eller ipad.. eldstemann skal få slalomski minstemann får trø-traktor (mest sansynlig) min mor tenkte jeg skulle få et fint smykkeskrin med "mamma-smykke" + noe ekstra fra barnebarna mine svigerforeldre vet jeg ikke ennå, vi pleier å spleise med min manns søsken slik de får noe ordentlig.. + noe småtteri fra barnebarna mine søsken og min manns søsken får nok gavekort på senteret som i fjor.. mine kusiner og venninner får smykkeskrin fra potterybarn med gravering, og fetteren min et spill tror jeg.. barnas oldeforeldre vet jeg ikke helt ennå, et par av de får bygdebok, og et annet får et godt pledd fra potterybarn, mulig med noen fine lyslykter, og de to siste må jeg tenke litt mer på, men ivertfall album med bilder av barnebarna handler end el på nett i år, for jeg hater travle overfyllte kjøpesenter i desember!
Vossafår Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har handlet masse julegaver herifra: www.barerips.no
Edelweis Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er som mange andre lei av å gi gaver til folk som har alt og ikke ønsker seg noe. så i år skal jeg lage seigmenn og karameller på krukker som jeg skal gi bort. til barna så gir jeg ullundertøy til ungdommene så vet jeg ikke enda til besteforeldre så gir vi noe fint som barna har laget. i fjor fant jeg røtter som vi pyntet med nisser, dompapper o.l
Toocute Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kom over ett øyenskygge sett på ebay, var utrolig mange forskjellige farger. Alt etter hva man velger. Tenkte dette til de eldre jentene i familien vår. Blir til de også til meg Også blir det kjedelige penge gave, ikke fordi vi er oppfinnsom, men fordi det er bare det de vil ha uansett.
Musemorbr / Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Egentlig trenger jeg tips selv. Aner ikke hva mannen skal få, men tror jeg kan raske sammen 500kr. Sist år ble det flanellpysj. Ellers gir vi kun til nær familie, som får bilde av gutten vår, bildekalender, og kanskje hjemmelaget julesild hvis vi får tak i glass. Gudmora hans skal i tillegg få et av de spillene jeg vant her inne for litt siden. Jentespillet. Hun har nemlig flere venninner, i motsettning til undertegnede. Ellers pleier hun få kubbelys og gode kremer. Gutten vår skal få en kjempestor pakke lego som står og venter i skapet, i tillegg til et eller annet som vi ikke har funnet enda. Og selv drømmer jeg om julegardiner og bodum presskanne kopp. Men koppen tror og håper jeg at jeg får i 30årsgave.
Vogndilla Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Bestill på nett så slipper du stresset. Lekmer Bokklubben Ellos Flust Komplettfritid Sparkjop Cdon Hm Jollyroom Smartkids Nøstebarn Selv så er jeg veldig glad i å surre rundt i butikker før jul og finne gaver, skriver liste før jeg drar med hva jeg skal ha, og jeg drar UTEN barn
Bentix Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg anbefaler deg å se litt på www.epla.no der er det masse fine hjemmelagde ting som ikke alle andre har. Mange flotte butikker der
GlemMegEi Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 til voksne som har alt og ikke trenger noe spesielt pleier jeg å fylle en liten kurv med frukt,twist,kaffe,ei vinflaske o.l. mottakerne har vært kjempefornøyd:-)
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Her har vi kjøpt Lego til gutta som liker det. Våre barn blir det nok 3D ds til eldste og sykkel til minste og barnet i magen blir det nok ull eller noe, den er jeg litt usikker på. Til foreldre spleiser vi på noe fint, og gavekort. Søskene mine blir det nok hudpleie gavekort. Jeg og mann har kjøpt iPhone og iPad til hverandre
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Å her var det mange gode tips. Supert altsÅ! Føler meg virkelig mer inspirert til Å gÅ i gang med Årets julehandel. Synes det er viktigst Å gi til barn, det er jo de som elsker julen aller mest. Men til voksne som har hjelpt oss mye i Året som gikk kjøper jeg gjerne noe ekstra fint, som en takk. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Den kurv-ideen var genial, ser for meg bugnende fargerike julekurver nå med "holdbare" ting som varer utover året Med masse glitter og stas
L-8 Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Egentlig trenger jeg tips selv. Aner ikke hva mannen skal få, men tror jeg kan raske sammen 500kr. Sist år ble det flanellpysj. Ellers gir vi kun til nær familie, som får bilde av gutten vår, bildekalender, og kanskje hjemmelaget julesild hvis vi får tak i glass. Gudmora hans skal i tillegg få et av de spillene jeg vant her inne for litt siden. Jentespillet. Hun har nemlig flere venninner, i motsettning til undertegnede. Ellers pleier hun få kubbelys og gode kremer. Gutten vår skal få en kjempestor pakke lego som står og venter i skapet, i tillegg til et eller annet som vi ikke har funnet enda. Og selv drømmer jeg om julegardiner og bodum presskanne kopp. Men koppen tror og håper jeg at jeg får i 30årsgave. Takk for at du har satt ting litt i perspektiv for meg i dag, både i denne tråden og der du nevnte hvor lite penger du egentlig bruker på ting. Jeg har egentlig latterlig dårlig råd men strekker meg veeeldig langt for at venner og familie skal få fine gaver, og ble egentlig litt flau ang egne ønsker når jeg ser at du virkelig håper å få en bodumkopp i 30-års gave. Tror jeg skal fire litt på krava, og ha deg i bakhodet under årets juleshopping... Klem til deg, hilsen produkt av det materialistiske mye-vil-ha-mer-samfunnet.
Musemorbr / Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Takk L-8, det var fint sagt. Den fineste gaven man kan gi seg selv er å sette pris på det man har og det man får, uansett om det er lite eller mye. Det føles faktisk også veldig godt å virkelig prøve å legge omtanke og kjærlighet i gavene, uten at det trenger koste så mye. Jeg har nettopp sikret meg noen ubrukte bilderammer på en gibort-gruppe på facebook, og skal få printet ut bilder på fotopapir. Jeg vet mange blir kjempeglad for å få det som del av gaven, selv om det ikke har kostet meg noe. Og på toppen av det hele koser jeg meg med å stelle det i stand. Vinn-vinn situasjon. Og den bodum koppen har jeg ønsket meg i et halvt år. Det fine med å ha dårlig råd er at man kan gå og ønske seg ting, og når man endelig får det, føler man seg like jublende glad som man gjorde da man fikk det man ønsket seg til seksårsdagen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå