Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var naboen min som bygde denne byen, han bygde den på rock og roll.

Jeg er så dritlei av den jævla naboen, så nå skal jeg også kjøpe meg ett sabla svært stereoanlegg og hver gang verandadøra hans er åpen skal Terje Tyslands 'den jævla nabo'n' høres i hele blokka!

"Det er lørdag, du må godta litt fest da!"

Jeg godtar LITT fest hver eneste dag!!! Han må bare flytte snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha! Skikkelig harry låt, det der :D

Men du kan vel ringe politiet og få dem til å dempe ham ned...? Det gjør jeg når jeg blir lei nok. Er jo slik at etter kl.23.00 skal man være stille og vise hensyn til naboer og klokken er over 23.00 nå ;)

Skrevet

Hvis dere bor i blokk så er det noen enkle grep.

Klage til styret.

Ta strømmen (her er sikringsskapene i oppgangen).

Ha en heidundranes fest/selskap/playdate med 20 unger på søndag. Start etter kl 13 så slipper du trøbbel. Arranger godteposefisking fra balkongen. I godteposen legger du fløyter.

Oppussing på søndag.

Sett deg i oppgangen når festdeltakerne kommer og del ut borettslagsreglene. Med tykk strek under stilletiden. Som regel kl 23.

Terroriser ringeklokken kl 08.00 og spør om å få låne sukker, så 10 min senere spør du om å få låne mel osv...

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke bor i blokk lenger.

Jeg husker spesielt godt da jeg våknet tidlig på en lørdag av ringeklokka(hadde jobbet sent dagen før så antall timer søvn var temmelig lite å skryte av). I naboleiligheten hadde det akkurat flytta inn en ny kar som ikke tydeligvis ikke visste hvem ringeklokke som hørte til hvilken leilighet. Jeg tenkte at den som ringte på sikkert ga opp og gikk igjen, men etter uendelig mange ring så kikket jeg ut vinduet og ropte ned hvem det var som ringte på. Da kikket det en litt forskrekket mann opp på meg og unnskyldte seg veldig og at han skulle til naboen ved siden av. Jeg kan ikke ha sett veldig blid ut og tonefallet i stemmen var rimelig grettent det også

Skrevet

Det var noen gode ideer her :) her er det (dessverre) egne sikringsbokser i våre private ganger, så om jeg skal ta strømmen hans må jeg nok kamuflere meg selv som party guest!

Vanligvis pleier jeg å være ganske krass i mine meninger om felleskonserter, problemet er bare at kisn har dårlig hukommelse. Ga jeg beskjed i går om at jeg ikke vil høre ToTo, eller den aktuelle (dritt)musikken han spiller, så har han visst glemt det til dagen etter. Men akkurat nå driver jeg og manner meg opp til å servere noen pene gloser om hvem som skulle ha vaska fellesgangen for 3 uker siden, så da klager jeg på ham her istede :)

Skrevet

Åh, den sangen er sÅ fæl!

Du har min dypeste medfølelse ;P

Skrevet

Jeg husker spesielt godt da jeg våknet tidlig på en lørdag av ringeklokka(hadde jobbet sent dagen før så antall timer søvn var temmelig lite å skryte av). I naboleiligheten hadde det akkurat flytta inn en ny kar som ikke tydeligvis ikke visste hvem ringeklokke som hørte til hvilken leilighet. Jeg tenkte at den som ringte på sikkert ga opp og gikk igjen, men etter uendelig mange ring så kikket jeg ut vinduet og ropte ned hvem det var som ringte på. Da kikket det en litt forskrekket mann opp på meg og unnskyldte seg veldig og at han skulle til naboen ved siden av. Jeg kan ikke ha sett veldig blid ut og tonefallet i stemmen var rimelig grettent det også

Storfan av steinkasting på slike! Har ingen åpna den andre gangen du trykker på knappen, så vil de da vitterlig ikke ha besøk!

Skrevet

Ei bøtte med vann ut av vinduet så lærer de fort hvilken ringeklokke vi ikke rører :P

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har vi samme nabo?

Her har musikken gått på full peising i ukesvis og jeg blir galen. Har vært så ille at de har hørt det 3 hus nedenor og da jeg spurte om han kunne skru ned musikken litt, ja, så skrudde han den ned "litt". Litt er litt, sant nok... Arrrg!

Og er det ikke musikken så er det tv. Her er IKKE lytt og de forrige naboene hørte jeg aldri, selv om de både spilte musikk, hadde tv på og hadde fest av og til. Så han spiller HøYT.

Jeg tror ikke han har skjønt konseptet med å bo i studentleilighet (folk som vil studere) eller i familieleiliget (bor i hus, og i nabolage, med mange barnefamilier). Jubelguri har flere ganger våknet på natta av musikken.

Har nå søkt om å få bytte leilighet for jeg gidder ikke mase noe mer på ham og jeg orker ikke mer DUNK-DUNK-DUNK av rap døgnet rundt.

Jeg tåler folk og jeg tåler musikk, men det går an å begrense seg litt når man vet at man bor i et studentfamiliekompleks med små barn i alle leilighetene rundt... Arrrg!

I dag er sur......

Skrevet

Men det må da gå an å klage på vedkommende til et styre eller lignende.

Vi hadde en nabo som holdt på slik. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg var å ringte på for å få slutt på støyen midt på natta. Sendte brev til styret et par ganger og til slutt ringte jeg styreleder kl 04.10 og han kom bort og tok virkelig tak i problemet.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Lykkefryd har v samme nabo? Bor også i student familileilighet.

Og paret over skulle ikke hatt lov å bo i blokk.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Lykkefryd har v samme nabo? Bor også i student familileilighet.

Og paret over skulle ikke hatt lov å bo i blokk.

Tror ikke det. Bor nede, både naboen og vi, og bor ikke i blokk ;)

Skrevet

Åh, lykkefryd, jeg hÅper en dag at vÅre naboer blir hverandres naboer, og at de IKKE deler musikksmak!!

Skrevet

Kom på en litt hyggelig ting med det å bo i blokk.

I den oppgaven vi bodde så bodde det 2 pensjonister i hver sin leilighet under min, 1 asiater som alltid var blid og hyggelig og en til som jeg aldri så på de årene jeg bodde der. Store deler av den tiden jeg bodde der så var leiligheten vegg i vegg(som senere ble bebodd av denne mannen som hadde denne plagsomme vennen som ringte på snørrogførti ganger).

Stort sett jobbet jeg vakter som gjorde at jeg så lite til naboene når jeg var på vei inn eller ut av blokka, men det hendte jo at jeg traff den smilende asiateren i trappa for han jobbet også til ugunstige tider.

De to pensjonistene var sånne som skulle passe på alt og en lillejulaften som jeg kom hjem fra jobb rundt midnatt hadde de sittet oppe for å vente på meg kun for å si ifra at de hadde skrudd av bryteren i sikringsskapet som gikk til kjøkkenet for det hadde luktet så brent i oppgangen tidligere uten at de fant ut hvor det kom fra og var redd for at jeg hadde glemt å skru av en plate på komfyren. Omtenksomt gjort igrunn. Til historien hører det til en liten detalj som forklarer hvorfor de var bekymret. Noen år før jeg flyttet inn der så holdt det på å ta fyr i en leilighet i naboblokka da noen hadde latt en plate stå på full guffe når de reiste på ferie. Takket være naboen vegg i vegg som synes veggen var så unaturlig varm akkurat ved komfyren på kjøkkenet kontaktet styreleder og naboens dør ble låst opp med en universal-nøkkel.

Skrevet

Åh, det er nÅr jeg hører sÅnne historier at jeg gleder meg over at jeg har flyttet fra blokk. Min verste var da naboen var nyskilt og ungene hennes for første gang skulle til faren. Hun skulle feire sin egen 30-Års dag med nykjæresten. De spilte sÅ j... høy musikk i etasjen over at jeg ikke kunne høre hva de sa pÅ min egen TV. Etter tre-fire timer lidelse orket jeg ikke mer og gikk opp og ringte pÅ for Å spørre om hun kunne dempe lyden ørlite. Lukta av hasj veltet mot meg og dama skreik mens spyttet sprutet at hun ville ha seg frabedt at sÅnne drittkjerringer som meg og som trodde at de var bedre enn alle andre, skulle ødelegge festen for henne. Hun skrek, hevet armen og løp mot meg. Jeg snudde ryggen til, gikk ned trappa og sa at jeg ga henne fem minutter før jeg ringte politiet. Det ble stillere og det var stille hver gang vi møttes i trapppa etter det. Iskaldt og stille.

Det hjalp selvfølgelig ikke pÅ at ungene hennes veldig ofte ringte pÅ og spurte meg hva vi skulle ha til middag, for de hadde ikke penger til mat. Hun visste nok at de var hos meg veldig ofte, men nevnte det aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...