Gå til innhold

Hva synes dere om foreldre som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melder små barn på Norske Talenter? Jeg mener, alle barna som er med er selvfølgelig søte og flinke alle sammen, men oftest er det jo foreldrene som synes talentet er litt høyere enn hva det faktisk er.. tenker da på feks 8-åringer som kanskje ikke er fullstendig tonedøv, søt såklart, men får dommen fra panelet at de ikke er flink nok til å gå videre, og det på riksdekkende tv.. Er det virkelig nødvendig? Tenker på selvtilliten til barna som antakeligvis blir knust av dette. Får så vondt av å se barna gråte fordi dommerne ikke synes de var flinke. Blir ganske sint også, hva er det foreldrene egentlig tenker på?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på at de gjør det for å være slemme og ondskapsfulle. Det er vel heller mer det at de ikke ser konsekvensene av å melde så unge barn på slike programmer.

Min jente på 10 mase om å få melde seg på. Jeg prøver å forklare at hun er for ung, men det hjalp lite, til hun selv så på tv på Amerikanske x-factor at en jente på 13 (?) brøt helt sammen da hun røk ut. Og hun var superflink å synge.

Da først skjønte hun at det kanskje ikke var så lurt, at hun burde vente :)

Skrevet

Jeg tenker at jeg ALDRIG ville gjort det selv. Som forelder blir di "blind" og det du ser, ser muligens ikke alle andre. Barn er barn, og de fortjener ikke å bli avvist av et publikum/dommere. Tenker ofte at mange av disse foreldrene er korttenkt! Ja det er min mening.

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort selv.

Jeg ville aldri oppfordret mine barn til å melde seg på slike konkurranser i så ung alder, men om de selv kommer og gjerne vil melde seg på så aner jeg ikke hva jeg svarer. Det kommer nok litt ann på talentet og alderen og jeg tenker at det gjelder å se på det med et litt objektivt syn før en sier ja eller nei

Skrevet

Jeg tviler på at de gjør det for å være slemme og ondskapsfulle. Det er vel heller mer det at de ikke ser konsekvensene av å melde så unge barn på slike programmer.

Min jente på 10 mase om å få melde seg på. Jeg prøver å forklare at hun er for ung, men det hjalp lite, til hun selv så på tv på Amerikanske x-factor at en jente på 13 (?) brøt helt sammen da hun røk ut. Og hun var superflink å synge.

Da først skjønte hun at det kanskje ikke var så lurt, at hun burde vente :)

Ja det er greit at barna sikkert maser, men det er nå ikke barna som bestemmer om de får være med på det, det er det foreldrene som gjør..

Og jeg mener at det er foreldrenes ansvar og plikt si til barnet at nei, det der får du ikke være med på, punktum.. Dersom det ikke nytter å forklare hva som kan bli konsekvensene av å være med, så må man faktisk si nei selv om man blir upopulær hos sitt eget barn. Det er selvfølgelig best om de skjønner det selv, som jenta di, men gjør de ikke det så har man et ansvar for å skåne dem fra slike ting.

Skrevet

Syns det skulle vært aldersgrense på minst 12 år.

Skrevet

Min sønn er veldig flink til å synge, han opptrer for hele skolen osv, men han hadde ikke fått bli med på Norske Talenter eller slike programmer. Føler ikke han hadde taklet at han ikke kom videre.. Han er ni år.

Sa senest på fredag at det burde vært aldersgrense på påmeldingen!

Skrevet

Ville ikkje gjort det sjølv, men eg trur ikkje det nødvendigvis er skadeleg for barna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...