Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Har ei jente på 2 år som hoster til hun spyr. Hun har barneastma(mild), men dette tror jeg rett og slett er pga forkjølelse at hun hoster så fælt nå. Er det virkelig ingen hostemedisin å få til de små?(har spurt leger før og de ville ikke gi pga hostedempende hemmet barnet i å få opp slim? )... Noen som vet?Eller har gode tips?:S Er 3 natta på rad at hun hoster til hun spyr....
marsgutt 2013 Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 jeg brukte hostesaft for tørr hoste på mi. kjøpt på apoteket. bare itj gi for my.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 kan du ikke få astmainnhalator? som du kan bruke kun før hun skal olegge seg/ ut i kulda/ eller løpe i gymsalen? (eks ventoline) kanskje det kkan lønne seg å legge noen bøker under madrassen hennes, slik at hun ikke ligger så langt ned med hodet. Man hoster mindre når man ikke ligger helt ned.... uff. ikke noe gøy...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 datteren til ei venninne har barneastma, og har fått efedrin noen ganger når hun har hostet så hun kaster opp. hun var vel rundt 2-2,5 år da tror jeg. men jeg vet lite om det annet enn at det hjelp henne. hør på legevakten hva de kan anbefale?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #5 Skrevet 6. oktober 2012 All sympati til deg og den lille. Har en gutt på 2 1/2 år som har hostet til han har spydd hver jævla gang han har vært forkjøla (og det er ikke få...) Vi har fått masse rart av legen, men det meste spyr han bare mer av. Det som en gang i blant har hjulpet er en ventoline inhalator, men det har dere kanskje fra før? Han har selv bedt om å få den i de værste periodene, så jeg tror faktisk han merker bedring selv. Ellers tror jeg du bør ha det kaldt på soverommet og heve sengen et par centimeter. Ikke gi melk som drikke, det gjør bare vondt værre. Så får du bare innstille deg på litt spyvask og ekstra mye kos og trøst noen dager.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #6 Skrevet 6. oktober 2012 Tusen takk for svar =) Snuppa får astmamedisin 2 ganger daglig, bricanyl og flutide. Har ventoline også, men har bare brukt den et par ganger......kanskje verdt å prøve nå?Redd det blir for mye medisiner:S
Mon tro.. Skrevet 6. oktober 2012 #7 Skrevet 6. oktober 2012 Off off, ville dratt til en helsekost butikk, der har de MYE bra, da leger ikke har så mye de kan gi..snakker av erfaring! Kan sjekke om jeg har vår flaske enda, den smaker godt og er veldig hostedempende
Mon tro.. Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Vi har gitt sønnen vår disse, han er under 3år, men fikk bekjed av farnasøyt at så lenge arn har sugeteknikk, så går det veldig bra,men vi er alltid i samme rom når han får disse, og de har hjulpet masse. Det er to typer, dette er de mindre som er like store som voksen strl
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #9 Skrevet 6. oktober 2012 Prøv Bisolvon hostesaft fra apoteket,den kan brukes fra alder 2 år og oppover, og er slimløsende.Ble gitt på resept for bronkitt for noen år siden. Finnes i kirsebær og jordbær smak. Virker kjempegodt,min gutt fikk spydd om MYE slim og ble raskt bedre. Er også viktig å gi mye vann. Barnaet SKAL ikke ha hostedempende når det er mye slim og IKKE bare lån noe fra en nabo/venn utenom å kontakte lege/apotek da barnet ditt har astma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! God besring til barnet ditt
blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 #10 Skrevet 6. oktober 2012 Sønnen min har astma og i de verste periodene kan han få ventoline opptil 6 gang per døgn. Har bygd opp ryggen i senga så han puster lettere i tillegg. Han hoster også til han spyr Om du er usikker så kan du ringe legevakta og be om medisinsk råd, det gjør jeg når han er pottetett og pariapparatet ikke hjelper.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #11 Skrevet 6. oktober 2012 En annen ting som harr god effekt når barnet er tett og hoster til dett spyr er Ventoline mikstur. Efedrin er ikke bra å bruke,så det anbefales ikke så mye lenger!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 Takk :-) Har gitt henne ventoline også nå...får se hvordan det går...
blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 God bedring og håper det gir seg snart. Er ikke moro når de små er syke.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 Har hun blitt testet for kikhoste? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en datter på 3 år som fikk konstatert barneastma i februar. Hun har vært mye syk, hatt feber og mye hoste. De siste ukene har hun flere gang om dagen hostet til hun har kastet opp og i forrige uke ble hun testet for kikhoste. Den var positiv og barnelegen sa at det er mest sannynlig det hun har hatt hele veien. Kan ta opptil 8 mnd. før man blir frisk av det. (hun er vaksinert)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #15 Skrevet 6. oktober 2012 Nei kan ikke huske at hun er bitt teste for det(vært mye inn og ut av sykehus, testet mye pga annen sykdom også..)....men denne barneastmaen har hun hatt siden hun var ca.6 mnd...
Mrs. Bouquet Skrevet 6. oktober 2012 #16 Skrevet 6. oktober 2012 Det går et virus her nå og både våre barn og andre i bygda har også samme problemet. Vi har brukt cosylan. Det er reseptbelagt hostesaft som kan brukes fra de er 2 år. Den virker også.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #17 Skrevet 6. oktober 2012 Våre fikk Cosylan forrige vinter, var da 2,5 år. Hostet til hun brakk seg. Doseringen var 2,5 ml. Veide da ca 11 kg. Men noen reagerer på Cosylan siden det er morfin i. Her hadde det god effekt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #18 Skrevet 6. oktober 2012 # 17 Her igjen, Cosylan er den eneste hostesaften som virker fordi den virker på hostesenteret i hjernen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå