Gå til innhold

5 positive og negative ting om deg selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på jobbintervju på tirsdag, og dette er et vanlig spørsmål. Syns det er veldig vanskelig å vite hva en kan svare.. Hva er dine negative og positive sider? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville sikkert ikke svart ærlig....

Jeg er blant annet litt folkesky, og av og til ganske kverulerende, det er en negativ side som jeg ikke ville fortalt en potensiell arbeidsgiver... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv:

Fokusert, effektiv, ryddig, sosial og positiv.

 

Negativ:

Liker å ha kontroll og kunne vært flinkere til å delegere

 

Har ikke 5 negative. Aldri blitt bedt om å komme med så mange heller.

Dersom man enkelt kommer på 5 negative sider av seg selv i jobbsammenheng, så tenker jeg at man kanskje er i feil yrke, hehe..

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle egenskaper har jo en fordel og en ulempe så det der er egentlig et idiotisk spørsmål å stille på intervju. Men ellers får en prøve være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbeidsgiver er ute etter at du er ærlig, og det kan de se på hva du sier.

 

Hvis du f.eks sier at du er lite strukturert i arbeidet ditt, kan du legge til at du jobber med det og er klar over at det er et problem... at du f.eks har begynt å bruke notatbok e.l

 

5 ting er nok ikke så vanlig... tror nok heller de spør etter hva er din største svakhet jeg....

 

Og så stiller de kanskje ikke hva dine positive sider er, men de stiller deg spørsmålet om hvorfor de skal velge akkurat deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått dette spørsmålet og har pleid å si at jeg kan være litt usikker. De fleste arbeidsgivere har sett på det som noe positivt og de spør hva jeg gjør for å bli mindre usikker og da sier jeg at jeg spør om det jeg lurer på..være proaktiv.

 

Men de stiller jo spørsmålet for så om du har selvinnsikt som regel, er det noe du vet du bør jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positivt ved meg:

- Veldig tålmodig

- Ikke dømmende

- Positiv

- Omgjengelig

- Snill

 

Negativt ved meg (som jeg forøvrig ville pyntet litt på i jobbintervju):

- Lat

- Treg å komme igang med arbeid

- Ukonsentrert til tider

- Langsint

- Kan være sjenert

 

På jobbintervjuet jeg var i for ett år siden svarte jeg at min negativ side er at jeg er sjenert. Kan ha vanskelig for å komme i kontakt med folk, og at det å bli kjent tar mye tid. Ihvertfall i jobbsammenheng.

 

Fikk jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Positivt: Blid, omgjengelig, utadvendt, effektiv og strukturert.

 

Negativt:...........Sorry, helt blank...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg kommer på særlig negative ting å si under intervju, nettopp fordi at visse ting som at jeg er morgengretten har ikke jobben noe med, for det går ikke utover jobben om du forstår.

 

Mine absolutte positive sider når jeg søker jobb er: strukturert, stabil/pliktoppfyllende, ærlig, organisert/ryddig av meg, omgjengelig, og at man kan stole på meg, samt at jeg er snill som et lam.

Og de tingene scorer jeg høyt på, er jo de viktigste tingene, har sjelden aldri fått jobben etter et intervju. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...