Gå til innhold

Lillegutt slutta med smokken i dag :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, han var så tapper. Vi har forberedt han en stund, og i dag skulle det skje. Nå gråter han så sårt, så sårt. Føler seg aleine. Vi holder han i hånda og er der, backer han opp, men dette er kjempetøft. Jeg har en reserve liggende i skapet... What to do? Han er 3,5 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er altfor stor og bruke smokk,så forsett og hold den vekk.. Klart det er sårt for gutten,er jo det for alle,men går nok bra :) ikke gi etter

Skrevet

Kast reservesmokken med èn gang! Har dere bestemt dere, så snur dere ikke. Det er det verste man gjør etter å ha gitt ham den beskjeden:-) Min datter har vært uten nå i 1 uke, og hun har klart seg fint! Var sårt andre dagen, men googla på smokketrær på nettet, så hun fikk se hvor sutten hennes var! :-)

Det funka!

Skrevet

Uff, han var så tapper. Vi har forberedt han en stund, og i dag skulle det skje. Nå gråter han så sårt, så sårt. Føler seg aleine. Vi holder han i hånda og er der, backer han opp, men dette er kjempetøft. Jeg har en reserve liggende i skapet... What to do? Han er 3,5 år...

Kast reserven så du ikke gir etter å gir den til han, første dagen var grusom her også men takk og lov for at jeg ikke hadde noen mulighet til å gi barna (hadde to som slutta samtidig) smokken tilbake.

Det tok faktisk bare en dag for ene barnet og 2 for andre før de var ferdig med det. Tror at det egentlig var tøffere for mor en barn selv om de spurte etter smokken og gråt litt

Skrevet

Dette går fint :) Det vil gå over om litt *LOVER*

Dere er flinke, så hang in there!! :)

Skrevet

Han våkner meg jevne mellomrom og sover urolig. Er lei seg. Sukk, tror det blir noen harde netter. Men jeg skal være sterk!....trur eg....

Skrevet

Hvis ikke så må du jo gå igjennom det samme en gang til da...

Skrevet

Og hvis du gir etter nå blir det mye verre neste gang, for da er han innstilt på at hvis han gråter nok, så kommer smokken til slutt.

Skrevet

Her kutta jeg smokken da poden nærmet seg 3 år. Jeg hadde som mål at han ikke skulle bruke smokk på 3 års dagen. Han hadde vært kjempeflink veldig lenge og ikke brukt den i barnehagen men brukte den mye hjemme. Var helt avhengig av den da han sov.

Jeg forberdte han god tid i forveien og snakket masse om det å slutte med smokk. Og han var veldig klar da dagen kom. Vi sendte den til Kaptein Sabeltann. Og jeg fortalte at når han hadde vært uten smokk en stund så skulle vi gå i lekebutikken og velge en premie.

Første natta gikk greit med legging, men han våknet flere ganger. Sånn gikk det ca en ukes tid, men han våknet sjeldnere.

På dagen spurte hannesten ikke etter den.

Alle smokkene forsvant ut av huset, slik at jeg ikke hadde mulighet til å gi han smokk selv om det ble for ille på natta. Jeg var redd jeg skulle synes så synd på han at jeg skulle gi han smokken:P

Men jeg synes han var utrolig flink og han var så stolt da vi gikk i lekebutikken etter at han hadde vært smokkefri i 2 uker. Han fortalte stolt til dama bak disken at han skulle få premie av mamman sin fordi han hadde blitt stor gutt og sluttet med smokk:)

Vær sterk, Han venner seg nok fort til å være uten smokk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...