3barnsmor_to_be Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Fordeler / ulemper ? Praktisk.. Følelsmessig? Vi vurderer sterkt å få et barn til.. Selv har vi nå jente på snart 6 og gutt på 3. Spent på hvordan det vil være å plutselig ha 3? Må jo allefall ha ny bil tenker jeg... ?
3 blå Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har vært trebarnsmor i 5 uker og synes det er veldig bra! Det har jo ikke begynt å bli skikkelig travelt enda, men vi koser oss med 3 flotte gutter på 7 år, 3 år og 5 uker Vi kjøpte oss ny bil i sommer, en 7 seter
MrsMilla Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Vi er kjempefornøyde med å være en trebarnsfamilie :-) Travlere, ja, men helt klart koselig og helt rett for oss! Ble nødvendig med en sjuseter, så vi kjøpte oss en Toyota verso syvseter. Og nå ser det ut til å bli større leilighet da vi tenker bygge ut for å få litt større kjøkken, stue og et ekstra soverom. Mye stordriftsfordeler - vi har jo masse klær fra før, samt bilstol og andre barneting man trenger. Og de har så mye glede av hverandre allerede! Barna er 9, 3 og baby på 5 mnd. Vi jobber begge fulltid når vi ikke er i permisjon og fornøyd med det.
3barnsmor_to_be Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2012 Så koselig da!! jeg gleder meg veldig, men må innrømme at jeg lurer på om livet som to barnsmamma er mer fredfult! hehe
ariel78 Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Her er minste 5 mnd. Har vært kjempe stas å få en liten baby og alle er veldig opptatt av henne selv om vi har merka litt søskensjalusi og. Ting som er endret er at vi har måtte delt oss litt mer i sommer, ikke alt baby kan være med på. Blir lettere nå som hun har kommet over nyfødtfasen. Er mer utfordrende å være alene hjemme særlig ifbm med legging. Men i det store og det hele er det kjempe koselig og det er bare å glede seg! Ikke kjøpt ny bil da eldste er så stor at han kun sitter på pute.
verdens heldigste mamma Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er også spent på dette! Har under to uker til termin med nummer 3 og lurer litt på hvordan hverdagene blir, særlig fordi jeg er mye alene siden mannen min ofte har lange dager på jobb eller er bortreist en uke av gangen. Jeg ser for meg at hovedutfordringen blir at de to eldste er forholdsvis små (2 og 4) og fremdeles trenger mye hjelp, særlig 2-åringen. Men fordelen med det er jo at de tidlig har mye glede av hverandre -de to eldste er i alle fall veldig gode venner og leker mye sammen. Jeg har alltid ønsket meg 3, og er utrolig glad for at det ser ut til at den drømmen går i oppfyllelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå