Gå til innhold

Åh som jeg angrer.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet jobb fra hjemmesykepleie til sykehjem, fra turnus og over til kun gå natt. Har bare hatt 3 vakter til nå, og jeg synes det er grusomt! Gruer meg virkelig til jobben, nå skal jeg ikke på jobb før om 3 dager og sitter med klump i magen og skuldrene opp til ørene... Er vel ingen angrefrist når jeg allerede har skrevet under kontrakten akkurat.. huff!!! Har gått ifra vikariat til fast, men likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet jobb fra hjemmesykepleie til sykehjem, fra turnus og over til kun gå natt. Har bare hatt 3 vakter til nå, og jeg synes det er grusomt! Gruer meg virkelig til jobben, nå skal jeg ikke på jobb før om 3 dager og sitter med klump i magen og skuldrene opp til ørene... Er vel ingen angrefrist når jeg allerede har skrevet under kontrakten akkurat.. huff!!! Har gått ifra vikariat til fast, men likevel...

 

Vet ikke hva som fikk deg til å skifte beite i utgangspunktet, men å gå fra hjemmesykepleie til sykehjem, det ville jeg aldri gjort om jeg hadde hatt valget.

 

Sånn som arbeidsforholdene er på sykehjemmene i dag, så synest jeg det er rart at det er rekruttering til arbeidsplassene i det hele tatt..

 

Har du ikke en prøvetid i den nye jobben? Kan du f.eks ikke høre om det er mulig å gå tilbake til den gamle jobben?

Skrevet

Jeg har 6 mnd prøvetid i denne nye jobben, men gikk over til den pga det var fast jobb og ikke vikariat. I tillegg jobber jeg bare 7 vakter i mnd for og ha fri i 10 dager. Får mye mer tid sammen med barna, men trives virkelig ikke! Merket fort at dette ikke var noe for meg.. Er sykepleier og trivdes virkelig i hj.tjenesten... Hva om en sier opp i prøvetiden, må en fortsatt ha 3 mnd oppsigelse?

Skrevet (endret)

De aller fleste jobber er pyton de første dagene/ukene. Fordi man ikke kjenner stedet, beboerne, rutinene etc. Det kommer sikkert til å bli hvertfall hakket bedre og siden dette er en fast jobb, så burde du prøve å se om det bedrer seg, i det minste i noen mnd.

 

Når det er sagt så elsker jeg hjemmesykepleiejobben min, og ville aldri byttet jobb til sykehjem. Men om valget var mellom fast jobb og vikariat, så hadde jeg valgt den faste jobben likevel. Du har jo muligheten til å søke tilbake til hjemmesykepleien om det oppstår noen stillinger der etterhvert.

 

Edit: Ser nå at du jobber lite, og det kan være deilig, men også et minus i startfasen. Da tar det naturligvis lenger tid å bli kjent og trygg på den nye jobben...

Endret av Mandalas
Skrevet

Jeg har 6 mnd prøvetid i denne nye jobben, men gikk over til den pga det var fast jobb og ikke vikariat. I tillegg jobber jeg bare 7 vakter i mnd for og ha fri i 10 dager. Får mye mer tid sammen med barna, men trives virkelig ikke! Merket fort at dette ikke var noe for meg.. Er sykepleier og trivdes virkelig i hj.tjenesten... Hva om en sier opp i prøvetiden, må en fortsatt ha 3 mnd oppsigelse?

 

Vet ihvertfall at hvis arbeidgiver skulle sagt deg opp i prøvetiden, er oppsigelsestiden 2 uker, mulig det gjelder andre veien også.

 

Du kan evt ta kontakt med jussbuss.no, mulig de kan svare på dette.

Skrevet

Det står i kontrakten at oppsigelsestiden er 14 dager hvertfall i prøvetiden, da gjelder det vel begge veier siden det ikke står noe mer spesifisert enn dette? Ja, grunnen var jo at jeg ville ha fast jobb. Dette er bare 60% natt, men tilsvarer jo 80% på dag. En annen grunn er jo at jeg får mye mer tid sammen med barna mine, men jeg savner virkelig hjemmesykepleien..

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...