Gå til innhold

Biltur alene ved termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne i nabobyen en drøy halvtimes kjøring unna, og har litt lyst til å kjøre dit for å få truffet henne i.l.a. neste uke ( jeg har termin på onsdag), men vet ikke om jeg tør... :) Det blir et sabla styr om vannet skulle gå eller riene starte - hun kjører ikke bil og jeg kjenner ingen andre der som kan osv.. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke bekymret meg for en halvtimes kjøretur, nei.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på det. Er det ingen som kan hente deg om noe skjer da?

Skrevet

Ikke tenk på det, skulle noe skje så er det bare å ringe taxi, eller i værste fall ambulanse.

Folk føder alt fra flere uker før termin til flere uker etter termin, man kan ikke bare sitte hjemme og vente...

Skrevet

Hadde jeg overhodet ikke hatt betenkeligheter med. Kan jo ikke sitte hjemme og vente på at noe skal skje!

Skrevet

Jeg hadde nok satt meg klar i passasjersetet i garasjen hjemme med telefonen i hånda, så var jeg klar i tilfelle det skulle komme en ri.

Skrevet

Hjelpe meg, hva skulle problemet være? Og om vannet gikk, hva så? Du har sannsynligvis svært god tid og komme deg hjem på selv om vannet går. Det er sjeldent at kvinner går rett i styrtfødsel....

Skrevet

Jeg hadde 45 min kjøring til legen min og kjørte alene til kontroll annen hver dag etter termin..

Kjør hjem hvis du kjenner murringer, går vannet så kan du jo alltids ringe ambulanse hvis det blir akutt :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Her jeg bor blir ikke en halvtimes kjøretur regnet som "biltur" da avstandene er ganske store, så jeg syter ikke med det selv om jeg er nærmest dagsventende :)

Skrevet

Jeg hadde vært ille ute om en av mine tre fødsler hadde startet på en sånn tur. Fra jeg kjenner første svake murring i magen, til barna mine fødes tar det to-tre timer. Jeg får ingen forvarsler, og kan ikke kjøre en meter etter at det er i gang.

Men mine fødsler er visst ikke det vanligste, så sannsynligvis er det ikke noe problem. Og skulle fødselen komme kastet på deg så ringer du ambulanse!

Skrevet (endret)

Jeg hadde vært ille ute om en av mine tre fødsler hadde startet på en sånn tur. Fra jeg kjenner første svake murring i magen, til barna mine fødes tar det to-tre timer. Jeg får ingen forvarsler, og kan ikke kjøre en meter etter at det er i gang.

Men mine fødsler er visst ikke det vanligste, så sannsynligvis er det ikke noe problem. Og skulle fødselen komme kastet på deg så ringer du ambulanse!

Har man hatt en slik fødsel så tar man høyde for at det kan skje igjen. Men har man ikke født før eller har erfaring med egen fødsel så får rman hjelp så lenge man har telefon og ikke er langt fra sivilisasjonen.

Endret av Mrs. Bouquet
Skrevet

Den tanken hadde ikkje falt mg inn en gang.. Ta deg en tur du...

Skrevet

Jeg hadde nok satt meg klar i passasjersetet i garasjen hjemme med telefonen i hånda, så var jeg klar i tilfelle det skulle komme en ri.

Nå lo jeg så jeg grein :D Point taken!

HI

Skrevet

Hehe.. Denne fikk meg til å le i kveld, HI :-)

Du er litt søt, det skal du ha, hehe.

Og det mener jeg på en så positiv måte som overhode mulig!

Dette ser jeg ingen problemer med. Så lenge du ikke skal gå 4 timer innover i skogen uten mobildekning, så går nok dette veldig veldig bra. Skulle fødselen starte, så har du antageligvis god tid til både å kjøre hjem, rekke å bli utålmodig hjemme, før du reiser på sykehuset og rekker å bli utålmodig der også.

Dersom du skulle være en av de få som føder på timen første gangen, så kan du tilkalle ambulanse med veldig god samvittighet.

Lykke til med både venninnebesøk og nært forestående fødsel! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...