Gå til innhold

Hva foregår i en enslig mor-samtale med NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med en baby på straks 6 måneder, og har nå blitt innkallt til et møte med NAV i forbindelse med at jeg er enslig forsørger.

I papirene jeg fikk ang. OS vet jeg jo at jeg må ut i jobb eller starte på utdanning når barnet fyller 1 år, men planen er å flytte til byen på grunn av større muligheter innen den tid så jeg oppnår vel ingenting med å snakke med NAV her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av mitt NAV-kontor at det holdt å sende en mail, men jeg bor i en liten kommune der alle kjenner alle. Det de vil vite er hva man har planer om å gjøre, om det er noe samvær, eventuelt hvor mye samvær det er osv.

Ring NAV du og vil de at du skal møte på møte så gjør du det. Møter du ikke så kan du risikere at os blir stoppet.

Skrevet

Hmm.. Da får jeg ta en telefon i helga og spørre om det egentlig er nødvendig med møte når jeg uansett skal flytte da :)

HI

Skrevet

Hvis du ikke har noe å skjule, så ser jeg ikke helt problemet med å gå på det møtet..- selv om du skal flytte

Skrevet

Hvis du ikke har noe å skjule, så ser jeg ikke helt problemet med å gå på det møtet..- selv om du skal flytte

Det er ikke det at jeg har noe å skjule, men jeg har mer enn nok å stresse med for tiden.

HI

Skrevet

Jeg er hjemme med en baby på straks 6 måneder, og har nå blitt innkallt til et møte med NAV i forbindelse med at jeg er enslig forsørger.

I papirene jeg fikk ang. OS vet jeg jo at jeg må ut i jobb eller starte på utdanning når barnet fyller 1 år, men planen er å flytte til byen på grunn av større muligheter innen den tid så jeg oppnår vel ingenting med å snakke med NAV her?

Hadde aldri et slikt møte jeg, men det er vel for å kartlegge hvilken hjelp du trenger for å komme deg i aktivitet og for å sikre at du vet hvilke krav som er å forholde seg til.

Ikke noe skummelt ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...