blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Sønnen min på 2 har lenge klaget på at han har vondt i foten/føttene. Han har flere ganger våknet med et hyl og gråter og er nærmest utrøstelig. Men jeg finner kun at det er i 3-4 årsalderen voksesmerter er normalt. Er det flere som har opplevd dette? Kan det være noe annet? Når burde lege evt kontaktes? Er fortvilet for jeg ser han har vondt men jeg klarer ikke lokalisere det og han er så liten at han sier bare aua foten. Håper noen kan hjelpe meg
lUmlUm med tulla si Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg hadde kraftige voksesmerter til jeg var rundt 12-14... Det kom og gikk, og som oftest var det verst om nettene. Ingen som sa noe på det, verken foreldre, helsesøster, eller lege.
Vossafår Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Vi har akkurat det samme gående. Straks 2 år gammel. Gråter mye på natt og holder seg på fotbladet/hælen. Legen henviste oss til fysio. Har ikke fått time enda, men ser frem til en sjekk. Vi gikk til legen fordi jeg er redd for at noe er skjevt eller noe i den dur og vil rette på det før hun blir for stor.. Skader jo ikke med en legetime..? Verd en sjekk tenker jeg :-)
blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2012 Takk for svar Skal selv til fysioterapi på tirsdag så kan snakke med han da og høre hva han sier om saken
blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2012 Vi har akkurat det samme gående. Straks 2 år gammel. Gråter mye på natt og holder seg på fotbladet/hælen. Legen henviste oss til fysio. Har ikke fått time enda, men ser frem til en sjekk. Vi gikk til legen fordi jeg er redd for at noe er skjevt eller noe i den dur og vil rette på det før hun blir for stor.. Skader jo ikke med en legetime..? Verd en sjekk tenker jeg :-) Håper dere finner ut hvorfor hun har vondt
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #6 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg hadde voksesmerter i hele oppveksten. Når jeg var 20 og fortsatt hadde det som legen kalte voksesmerter, så skiftet jeg til en annen lege. Det viste seg at jeg har noe som kalles hypermobile ledd, og det er trolig det som har gitt meg de samme smertene som ved voksesmerter. En fysioterpaeut eller en manuellterapeut kan finne ut dette, både om det er voksesmerter eller hypermobile ledd.. Så jeg anbefaler deg å få barnet sjekket
blå2010+rosa2013 Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2012 Skal få sjekket det ut bedre å være på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå