Gå til innhold

Voksesmerter eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 har lenge klaget på at han har vondt i foten/føttene.

Han har flere ganger våknet med et hyl og gråter og er nærmest utrøstelig.

Men jeg finner kun at det er i 3-4 årsalderen voksesmerter er normalt.

Er det flere som har opplevd dette? Kan det være noe annet?

Når burde lege evt kontaktes?

Er fortvilet for jeg ser han har vondt men jeg klarer ikke lokalisere det og han er så liten at han sier bare aua foten.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kraftige voksesmerter til jeg var rundt 12-14... Det kom og gikk, og som oftest var det verst om nettene.

Ingen som sa noe på det, verken foreldre, helsesøster, eller lege.

Skrevet

Vi har akkurat det samme gående. Straks 2 år gammel. Gråter mye på natt og holder seg på fotbladet/hælen. Legen henviste oss til fysio. Har ikke fått time enda, men ser frem til en sjekk. Vi gikk til legen fordi jeg er redd for at noe er skjevt eller noe i den dur og vil rette på det før hun blir for stor..

Skader jo ikke med en legetime..? Verd en sjekk tenker jeg :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Skal selv til fysioterapi på tirsdag så kan snakke med han da og høre hva han sier om saken :)

Skrevet

Vi har akkurat det samme gående. Straks 2 år gammel. Gråter mye på natt og holder seg på fotbladet/hælen. Legen henviste oss til fysio. Har ikke fått time enda, men ser frem til en sjekk. Vi gikk til legen fordi jeg er redd for at noe er skjevt eller noe i den dur og vil rette på det før hun blir for stor..

Skader jo ikke med en legetime..? Verd en sjekk tenker jeg :-)

Håper dere finner ut hvorfor hun har vondt :)

Skrevet

Jeg hadde voksesmerter i hele oppveksten. Når jeg var 20 og fortsatt hadde det som legen kalte voksesmerter, så skiftet jeg til en annen lege.

Det viste seg at jeg har noe som kalles hypermobile ledd, og det er trolig det som har gitt meg de samme smertene som ved voksesmerter.

En fysioterpaeut eller en manuellterapeut kan finne ut dette, både om det er voksesmerter eller hypermobile ledd.. Så jeg anbefaler deg å få barnet sjekket :)

Skrevet

Skal få sjekket det ut :) bedre å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...