Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #26 Skrevet 6. oktober 2012 HI; Om du har hunden din løs bestandig, så har du vel kontrollen på den og sikker innkalling. Hundeloven er klar på at hunden ikke skal være til sjenanse for andre.
Gjest Miryks Skrevet 6. oktober 2012 #27 Skrevet 6. oktober 2012 Det er meg bekjent ikke båndtvang på egen eiendom og så lenge hunden din holder seg der, så er det greit. MEN dersom hunden din kan finne på å løpe ut av eiendommen, så FY DEG - du har brutt båndtvangen! Om eiendommen er inngjerdet, så trenger en så klart ikke å ha hunden i bånd. Men er det båndtvang, så er det båndtvang. Selv om en har en bikkje som snur på femøringen når den blir innkalt, så _skal_ den enten være inngjerdet eller være forsvarlig festet i bånd så lenge det er båndtvang.
Laluuna Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt?
Fiemamma Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Anmeld fyren for å latt hunden gå løs på din! å oppfordre hunder til å angripe er verre enn brutt båndtvang! For en jævla tosk! Statuerer et flott eksempel på å "ikke" bryter regler selv når han får bikkja til å angripe..
rytme Skrevet 7. oktober 2012 #30 Skrevet 7. oktober 2012 Båndtvang er båndtvang! Se for deg at det kommer en person som vil hilse på hunden din, aser han litt opp og han hopper på denne personen. Denne personen er da i sin fulle rett til å anmelde, og få din hund avlivet, og det vil være din feil at din hund må dø. Fordi du ikke holdt båndtvangen. (Når det gjelder han idioten i ditt eksempel, så har han ikke noen rett til å la sin hund angripe din, selvfølgelig... men pass på at DU gjør ditt rett, så får andre passe på seg selv.)
Gjest Miryks Skrevet 7. oktober 2012 #31 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Hva problemet mitt er? Folk med holdninger som det du har. Regler er regler, uansett om en kan utsette folk for fare eller ei om en bryter de. Jeg skader ingen ved å tisse offentlig, men det er fremdeles ikke lov.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant...
Laluuna Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Hva problemet mitt er? Folk med holdninger som det du har. Regler er regler, uansett om en kan utsette folk for fare eller ei om en bryter de. Jeg skader ingen ved å tisse offentlig, men det er fremdeles ikke lov. Hvem skal stoppe dem da? Hva når det kommer regler om at feks. ingen får tisse i sitt eget hus uten å betale staten for det, skal du bare sitte å smile og nikke da også? Foresten er det du som har en holdning, jeg har en mening.. Endret 7. oktober 2012 av Laluuna
Laluuna Skrevet 7. oktober 2012 #34 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør.
Gjest Miryks Skrevet 7. oktober 2012 #35 Skrevet 7. oktober 2012 Hvem skal stoppe dem da? Hva når det kommer regler om at feks. ingen får tisse i sitt eget hus uten å betale staten for det, skal du sitte og smile og nikke da også? Hvorfor fortsetter du å diskutere når du tydeligvis har gått tom for argumenter? Forundret over at du ikke vet hvem som passer på at reglene blir fulgt. Trodde de fleste 10-åringer hadde fått det med seg.
Fuglemamma <3 Skrevet 7. oktober 2012 #36 Skrevet 7. oktober 2012 Så vidt jeg vet, er det ikke båndtvang etter 18. August? Og heller ikke på privat eiendom. Når jeg går tur i tettbygde strøk har jeg forvaring alltid hunden i bånd, da man fort møte på barn som er redd for hunder, biler og kanskje en katt det er fristende å løpe litt etter..
Gjest Miryks Skrevet 7. oktober 2012 #37 Skrevet 7. oktober 2012 Så vidt jeg vet, er det ikke båndtvang etter 18. August? Og heller ikke på privat eiendom. Når jeg går tur i tettbygde strøk har jeg forvaring alltid hunden i bånd, da man fort møte på barn som er redd for hunder, biler og kanskje en katt det er fristende å løpe litt etter.. Noen kommuner har båndtvang hele året. Det er hundeeiers ansvar å sjekke dette opp. Jo, med mindre eiendommen er inngjerdet så skal hunden være i bånd. Det er ikke pga naboer som kan bli plaget, men vilt som kan være i nærheten. § 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m. I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. oktober 2012 #38 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør. Så du tenker nøye gjennom hvilke regler du ønsker og ikke ønsker å følge? Enda bedre...
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #39 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør. Så du tenker nøye gjennom hvilke regler du ønsker og ikke ønsker å følge? Enda bedre... Ja, bekalger at jeg ikke er en zoombie som alle andre og følger regler blindt. Jeg ser virkeligheten for det den er og følger heller hjertet mitt. Når de som lager reglene ikke følger dem selv (eller de med nok penger) hvorfor skal vi da gjøre det?
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #40 Skrevet 8. oktober 2012 Hvem skal stoppe dem da? Hva når det kommer regler om at feks. ingen får tisse i sitt eget hus uten å betale staten for det, skal du sitte og smile og nikke da også? Hvorfor fortsetter du å diskutere når du tydeligvis har gått tom for argumenter? Forundret over at du ikke vet hvem som passer på at reglene blir fulgt. Trodde de fleste 10-åringer hadde fått det med seg. Vet ikke jeg hvem som passer på loven? Hva vil du kalle det ovenfor da, hvis ikke det er et argument? Du er tydeligvis så vandt til å krangle og argumentere at det går automatisk uten at du tenker deg om hva du skriver. Finnes en egen krangleside for slike som deg, og jeg forstår godt hvorfor. Føler meg virkelig truffet av at du kallte meg en 10 åring asså..
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #41 Skrevet 8. oktober 2012 For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 8. oktober 2012 #42 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør. Så du tenker nøye gjennom hvilke regler du ønsker og ikke ønsker å følge? Enda bedre... Ja, bekalger at jeg ikke er en zoombie som alle andre og følger regler blindt. Jeg ser virkeligheten for det den er og følger heller hjertet mitt. Når de som lager reglene ikke følger dem selv (eller de med nok penger) hvorfor skal vi da gjøre det? For å si det slik, hunder er dyr. De er uforutsigbare, uansett hvor mye kontroll du har på dem. I Norge har man en regel om båndtvang. Den gjelder for alle hundeeiere, også for sånne prinsesse villikke som deg. Hvis du blir tatt av politiet med løs hund i tid da det er båndtvang, blir du bøtelagt. Den bota må du betale uansett hvor lite du ønsker å følge reglene, betaler du ikke, så blir den tvangsinndrevet fra lønn eller trygd. Hvis din hund er løs og angriper et menneske eller et annet dyr, blir den mest sannsynlig avlivet. Og du får bot. Sånn er realiteten. Hadde alle kun fulgt reglene de likte og synes var "logiske", så hadde det vært fullstendig kaos i samfunnet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 8. oktober 2012 #43 Skrevet 8. oktober 2012 For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om. Alltid har gått kjempefint? Vel, en dag går det ikke kjempefint! En dag biter hunden et barn, biter ihjel en annen hund eller et annet dyr. Skal du være like tøff da?
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #44 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør. Så du tenker nøye gjennom hvilke regler du ønsker og ikke ønsker å følge? Enda bedre... Ja, bekalger at jeg ikke er en zoombie som alle andre og følger regler blindt. Jeg ser virkeligheten for det den er og følger heller hjertet mitt. Når de som lager reglene ikke følger dem selv (eller de med nok penger) hvorfor skal vi da gjøre det? For å si det slik, hunder er dyr. De er uforutsigbare, uansett hvor mye kontroll du har på dem. I Norge har man en regel om båndtvang. Den gjelder for alle hundeeiere, også for sånne prinsesse villikke som deg. Hvis du blir tatt av politiet med løs hund i tid da det er båndtvang, blir du bøtelagt. Den bota må du betale uansett hvor lite du ønsker å følge reglene, betaler du ikke, så blir den tvangsinndrevet fra lønn eller trygd. Hvis din hund er løs og angriper et menneske eller et annet dyr, blir den mest sannsynlig avlivet. Og du får bot. Sånn er realiteten. Hadde alle kun fulgt reglene de likte og synes var "logiske", så hadde det vært fullstendig kaos i samfunnet. Mennesker er dyr og mye mer uforutsigbare og farlige enn hunder. Dreper og skader offtere gjør de og. Jeg betaler gladelig en 500lapp i ny og ne for at hunden min ikke skal få oppleve dyreplageri. Selv om det aldri har skjedd. Jeg er fullt klar over konsekvensene og passer godt på. Jeg går med hunden min i bånd, men på steder hvor det aldri er folk slipper jeg den løs og passer på at han er i rekkevidde. Klart det hadde, men noen regler blir bare for dumme for meg. Men dere må for all del bare være så dumme dere klarer:)
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #45 Skrevet 8. oktober 2012 For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om. Alltid har gått kjempefint? Vel, en dag går det ikke kjempefint! En dag biter hunden et barn, biter ihjel en annen hund eller et annet dyr. Skal du være like tøff da? Ja, om barnet plager dyret til det ultimate hvor alle (dyr eller menneske) hadde reagert i refleks. Dessuten skal man aldri la en hund være alene med ett barn, vet du ikke det? Eller om eigeren er syk i hodet. Eller hunden er syk i hodet, men da blir den avlivet før det skjer noe. Ikke som hos oss mennesker hvor noe grusomt må skje, gjerne flere ganger før vi burer dem inne. Og sansynligheten for at noe gale skal skje er mye større om hunden er i band. Skal du være like tøff når hunden i band gjør en av disse tingene?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 8. oktober 2012 #46 Skrevet 8. oktober 2012 For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om. Alltid har gått kjempefint? Vel, en dag går det ikke kjempefint! En dag biter hunden et barn, biter ihjel en annen hund eller et annet dyr. Skal du være like tøff da? Ja, om barnet plager dyret til det ultimate hvor alle (dyr eller menneske) hadde reagert i refleks. Dessuten skal man aldri la en hund være alene med ett barn, vet du ikke det? Eller om eigeren er syk i hodet. Eller hunden er syk i hodet, men da blir den avlivet før det skjer noe. Ikke som hos oss mennesker hvor noe grusomt må skje, gjerne flere ganger før vi burer dem inne. Og sansynligheten for at noe gale skal skje er mye større om hunden er i band. Skal du være like tøff når hunden i band gjør en av disse tingene? Nå synes jeg alle dine argumenter forvandlet seg til skikkelig svada. Ja, hunden har mer frihet til å bite når den blir holdt igjen i bånd av eieren, enn når den springer fritt. Eller ikke...
PintSizedDictator Skrevet 8. oktober 2012 #47 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om. Har du noen kilder til disse "faktaopplysningene" ? En hund kan være like agressiv uten bånd som med. Den mentale tilstanden til et dyr har ikke noe som helst med båndet å gjøre, men hvorvidt eieren vet hva han/hun driver på med. Endret 8. oktober 2012 av Miip
Gjest Miryks Skrevet 8. oktober 2012 #48 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Hvem skal stoppe dem da? Hva når det kommer regler om at feks. ingen får tisse i sitt eget hus uten å betale staten for det, skal du sitte og smile og nikke da også? Hvorfor fortsetter du å diskutere når du tydeligvis har gått tom for argumenter? Forundret over at du ikke vet hvem som passer på at reglene blir fulgt. Trodde de fleste 10-åringer hadde fått det med seg. Vet ikke jeg hvem som passer på loven? Hva vil du kalle det ovenfor da, hvis ikke det er et argument? Du er tydeligvis så vandt til å krangle og argumentere at det går automatisk uten at du tenker deg om hva du skriver. Finnes en egen krangleside for slike som deg, og jeg forstår godt hvorfor. Føler meg virkelig truffet av at du kallte meg en 10 åring asså.. Svar på første del; politiet. Du-uh. Andre del; cry me a river, du har lagt opp til det selv, "asså". Endret 8. oktober 2012 av Miryks
Laluuna Skrevet 8. oktober 2012 #49 Skrevet 8. oktober 2012 For å si det enkelt: -Det er fakta at hunder i bånd kan bite og være aggresive. -Det er fakta at hunder uten bånd oppfører seg eksemplarisk så lenge eigeren ikke er syk i hodet. Se for deg at ingen slike regler hadde fantes, og du skulle vurdert å lage en regel her. -Er det logisk å lage en regel som gjør hundene farlige. -Eller er det logisk å la det være som det alltid har vert og som alltid har gått kjempefint. Tenk dere godt om. Alltid har gått kjempefint? Vel, en dag går det ikke kjempefint! En dag biter hunden et barn, biter ihjel en annen hund eller et annet dyr. Skal du være like tøff da? Ja, om barnet plager dyret til det ultimate hvor alle (dyr eller menneske) hadde reagert i refleks. Dessuten skal man aldri la en hund være alene med ett barn, vet du ikke det? Eller om eigeren er syk i hodet. Eller hunden er syk i hodet, men da blir den avlivet før det skjer noe. Ikke som hos oss mennesker hvor noe grusomt må skje, gjerne flere ganger før vi burer dem inne. Og sansynligheten for at noe gale skal skje er mye større om hunden er i band. Skal du være like tøff når hunden i band gjør en av disse tingene? Nå synes jeg alle dine argumenter forvandlet seg til skikkelig svada. Ja, hunden har mer frihet til å bite når den blir holdt igjen i bånd av eieren, enn når den springer fritt. Eller ikke... Ikke frihet men har lettere for, for di er litt mer i en panikktilstand når de er fanget.
Fuglefrø Skrevet 8. oktober 2012 #50 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, da vil jeg si man er dum og ikke tenker konsekvenser.. Trenger du glass til å bygge opp glasshuset ditt igjen, eller? Står for det jeg sier jeg. Og har da aldri påstått at det ikke er gale å kjøre berusert eller over fartsgernsen.. Er forskjell på å være fri og å være uansvarlig. Hva er det du vil frem til da? Prøver du å trykke meg ned, føler du deg bedre selv da, eller hva er problemet ditt? Fri? Båndtvang er båndtvang. Det er også en regel, på samme måte som det å ikke kjøre i fylla. Man får bot for begge deler. Men siden du synes den ene regelen er teit, og den andre grei, så velger du å følge den du liker best? Interessant... Den jeg liker best? Er ikke loddtrekning jeg driver med, tenker nøye igjennom tingene jeg gjør. Så du tenker nøye gjennom hvilke regler du ønsker og ikke ønsker å følge? Enda bedre... Ja, bekalger at jeg ikke er en zoombie som alle andre og følger regler blindt. Jeg ser virkeligheten for det den er og følger heller hjertet mitt. Når de som lager reglene ikke følger dem selv (eller de med nok penger) hvorfor skal vi da gjøre det? For å si det slik, hunder er dyr. De er uforutsigbare, uansett hvor mye kontroll du har på dem. I Norge har man en regel om båndtvang. Den gjelder for alle hundeeiere, også for sånne prinsesse villikke som deg. Hvis du blir tatt av politiet med løs hund i tid da det er båndtvang, blir du bøtelagt. Den bota må du betale uansett hvor lite du ønsker å følge reglene, betaler du ikke, så blir den tvangsinndrevet fra lønn eller trygd. Hvis din hund er løs og angriper et menneske eller et annet dyr, blir den mest sannsynlig avlivet. Og du får bot. Sånn er realiteten. Hadde alle kun fulgt reglene de likte og synes var "logiske", så hadde det vært fullstendig kaos i samfunnet. Mennesker er dyr og mye mer uforutsigbare og farlige enn hunder. Dreper og skader offtere gjør de og. Jeg betaler gladelig en 500lapp i ny og ne for at hunden min ikke skal få oppleve dyreplageri. Selv om det aldri har skjedd. Jeg er fullt klar over konsekvensene og passer godt på. Jeg går med hunden min i bånd, men på steder hvor det aldri er folk slipper jeg den løs og passer på at han er i rekkevidde. Klart det hadde, men noen regler blir bare for dumme for meg. Men dere må for all del bare være så dumme dere klarer:) Jeg må bare kaste meg ut i denne diskusjonen. Du mener for det første at å ha hunden din i bånd er dyreplageri? Bruker du kanskje helstrup da eller?? Bånd brukes for å ha kontroll på hunden, når dette er trengs og er pålagt. Disse reglene gjelder for ALLE enten du vil eller ei. De er til for å beskytte ville dyr som kalver, ikke nødvendigvis folk rundt deg. Brudd på båndtvang blir også bøtelagt med en sum på mellom 3000-5000, og opptil 6 mnd i fengsel. Betaler du gladelig det i ny og ne også? Skal du ha hund, må du faktisk godta de reglene dette medfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå