Gå til innhold

Kan det hende at den aldri forsvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en hoven lymfeknute i armhulen dagen før en brystbetennelse for 5 mnd siden. Det føles som en kule som er fritt bevegelig, circa 1cm lang og ikke så hardt. Legen sa at den var ufarlig og at det kan hende at den blir sånn hoven i flere år eller hele livet. Er det noen som har erfaring med dette? Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en slik som tenåring og da den var betent var området 3 cm i omkrets. Etter noen dager/uker gikk hevelsen ned og jeg glemte hele kulen. Hadde snakket med sykepleier som sa det var ufarlig på forhånd.

Først 4-5 år senere under barbering jeg klemte på den og verket kom ut. Det var naturlig åpning, jeg stakk ikke noe nål i den. Den har ikke kommet tilbake ;)

Skrevet

Jeg fikk en slik som tenåring og da den var betent var området 3 cm i omkrets. Etter noen dager/uker gikk hevelsen ned og jeg glemte hele kulen. Hadde snakket med sykepleier som sa det var ufarlig på forhånd.

Først 4-5 år senere under barbering jeg klemte på den og verket kom ut. Det var naturlig åpning, jeg stakk ikke noe nål i den. Den har ikke kommet tilbake ;)

Ja, min var også veldig hoven i noen dager

Skrevet (endret)

Jeg oppdaget en slik en i januar, var på ultralyd og mammografi + ny ultralyd, de fant ikke noe galt og det er snakk om enten en naturlig forstørret lymfeknute (har hatt flere slike opp igjennom årene) eller en fettkul. Min er også slik du beskriver din: glatt, bevegelig, men under 1 cm. Synes det er psykisk hemmende å ha en slik kul og har snakket med fastlegen angående å få den fjernet noe jeg skal henvendes til over nyttår når jeg har født.

Endret av Macheriè
Skrevet

Det er antakelig "vaktpost"lymfeknuten blant de mange som er i armhulen. Den aktiveres som den første når lymfene reagerer på noe. De fleste har en sånn på halsen også, og kanskje i lysken. Kommer an på hva slags infeksjoner man har hatt før. Den høres helt ufarlig ut, så lenge den ikke vokser og fortsatt er glatt på overflaten.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Hei, jeg har lest flere steder at får man en eller flere hovne lymfekjertler som ikke forsvinner på 6uker, så skal man oppsøke lege. Bedre det da så får du fred :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...